Třeba právě tak by mohlo znít heslo zákazníka nebo uživatele, který změnil způsob ovládání svého jeřábu nebo jiného manipulačního zařízení a rozhodl se pro aplikaci rádiového dálkového ovládání. Výhody této volby jsou jednoznačné: snadná instalace, flexibilita použití, volnost pohybu a v konečném efektu také zvýšení bezpečnosti obsluhy zdvihacího zařízení.
Americká literatura je plná hrdinů, kteří začali „se dvěma dolary v kapse“ a vlastní pílí se vypracovali na milionáře. V našich středoevropských podmínkách takových lidí bohužel mnoho nepotkáme. Mezi čestné výjimky bezesporu patří zakladatelé a majitelé martinské strojařské firmy KPK, pánové Rhet Košábek a Ivan Salini, oba inženýři. Společnost KPK byla založena v roce 1993 a specializuje se na projektování, konstrukci, výrobu, montáž a servis zdvíhacích zařízení, jeřábů a skladových systémů.
Vychystávací vozíky Jungheinrich EKS 210/312, jejichž uvedení na trh je plánováno na únor 2009, budou vybaveny moderní technologií RFID (rádiový identifikační systém). Tato technologie umožňuje systému řízení skladu neustále sledovat přesnou polohu vozíku a automaticky jej navigovat na správné místo v uličce. Skladům to přináší výrazný zisk z hlediska flexibility a produktivity.
Provoz mostových jeřábů bývá jedním z klíčových prvků logistického řetězce v rámci podniku. Může jít o zavážení biopaliva do pecí, o zásobování výrobní linky materiálem, či např. o přeskládávání paliva z důvodů samovznícení. Uvedené aplikace mají jedno společné – není čas. I když jsou pohony dimenzovány na maximum, aby dle požadavků zákazníka byl materiál přepraven včas, vždy dojde ke kývání břemene. Lze nastavit rozjezdové a brzdné rampy měničů tak, aby ke kývání břemene docházelo minimálně; to je ovšem vždy vykoupeno vyšším transportním časem. Mechanická stabilizace břemene pomocí jiného způsobu lanování jeřábu, případně pomocí teleskopického tubusu je také možné řešení, ovšem drahé. U sypkých materiálů drapák mostového jeřábu nabírá materiál z boku nasypaného kužele čímž se zvětšuje možnost rozkyvu břemene. A výsledný efekt vůbec nemusí splňovat představy zákazníka o transportním času břemene.
Jednoduchá obsluha, úspora času i peněz, přesnost, to jsou jen některé z výhod, které břemenové magnety vyráběné firmou Walker Magnetics přinášejí ocelárnám, hutním skladům a vlastně kterémukoliv podniku, v jehož provozu se pracuje s ocelí. Možností, jak manipulovat s těžkými ocelovými břemeny, je více. Magnety ovšem představují moderní prostředek se snadnou obsluhou a zároveň příznivou cenou. Jejich konstrukce není zbytečně složitá – a od toho se odvíjí vysoká spolehlivost!
Provoz mostových jeřábů bývá jedním z klíčových prvků logistického řetězce v rámci podniku. Může jít o zavážení biopaliva do pecí, o zásobování výrobní linky materiálem, či např. o přeskládávání paliva z důvodů samovznícení. Uvedené aplikace mají jedno společné – není čas. I když jsou pohony dimenzovány na maximum, aby dle požadavků zákazníka byl materiál přepraven včas, vždy dojde ke kývání břemene. Lze nastavit rozjezdové a brzdné rampy měničů tak, aby ke kývání břemene docházelo minimálně; to je ovšem vždy vykoupeno vyšším transportním časem. Mechanická stabilizace břemene pomocí jiného způsobu lanování jeřábu, případně pomocí teleskopického tubusu je také možné řešení, ovšem drahé. U sypkých materiálů drapák mostového jeřábu nabírá materiál z boku nasypaného kužele čímž se zvětšuje možnost rozkyvu břemene. A výsledný efekt vůbec nemusí splňovat představy zákazníka o transportním času břemene.
Největší český velkoobchod papírem a papírenským zbožím, firma Ospap, působí na našem trhu již 51. rokem. V roce 1991 prošla firma Ospap privatizací a stala se postupně součástí několika nadnárodních skupin. Od roku 2003 je většinovým vlastníkem společnosti Ospap australská skupina PaperlinX, která je třetím největším obchodníkem s papírem na světě.
Koncepční zpracování trhu, know-how nadnárodní společnosti a logistika na evropské úrovni směřuje k jasnému cíli – zdokonalování servisu a budování pověsti spolehlivého partnera. Ospap dodává svým zákazníkům kvalitní zboží zahraniční i tuzemské provenience a je certifikován normou Systému řízení jakosti ISO 9002.
Nový module „Skladová navigace RFID“ rozšířil Jungheinrich AG použití transponderové technologie pro aktuální generaci kombinovaných vysokozdvižných vozíků o přídavný modul.
Vozík EKX byl prvním vozíkem určeným do úzkých prostorů, který využil techniku RFID (radiofrekvenční identifikace) na široké bázi k ovládání vozíků, to znamená pro podlahové ovládání a komunikaci s evidencí skladu.
Mezitím se již dostalo do provozu více než 1 000 těchto vozíků a lze konstatovat, že tato technologie se úspěšně etablovala.
Proč patří RX 20 ke špičce? Kromě jiných předností má super řešení výměny baterie z boku vozíku, která je v této formě u elektrických vysokozdvižných vozíků od 1,5 t jedinečná, přináší zákazníkům mnoho výhod. Protože již není potřebný jeřáb, výrazně se zvyšuje bezpečnost a snižuje se nebezpečí zranění a poškození. Současně se zvyšuje produktivita a flexibilita, neboť výměnu baterie lze nyní provést mnohem rychleji a nezávisle na jeřábu.
U nové studie vozíku „Concept ‘08“ se jedná o nízkozdvižný vozík se spolujízdou řidiče s kompletně novým konceptem akumulace energie a pohonu. Lithium-iontové akumulátory v kombinaci s přímým pohonem zajišťují do budoucna vyšší energetickou úspornost, než vykazuje v současnosti u firmy Jungheinrich sériově používaná třífázová technologie. Dr. Klaus-Dieter Rosenbach, člen představenstva firmy Jungheinrich AG, zodpovědný za rezort technologie: „Největším přínosem k ochraně životního prostředí je nespotřebovaná energie!“
Pro rychlé a bezpečné přemísťování testovaných automobilů v halách bez škodlivých emisí u firmy GM Powertrain vyvinula firma Jungheinrich na bázi nízkozdvižného vozíku transportní vozík pro osobní automobily.
Firma General Motors Powertrain – Germany GmbH sídlí v Rüsselsheimu. Zde je kromě výroby převodovek umístěn také vývoj motorů a převodovek. Jejich důkladné testování je hlavním úkolem pracovníků firmy. Denně je provozováno značné množství vozidel s nejrůznějšími variantami motorů a převodovek na silnici a na zkušebních stendech. Přitom jsou často podrobovány rozsáhlým přestavbám a kontrolám, prováděným v dílnách v Rüsselsheimu na zvedacích plošinách v různých budovách.