Provoz mostových jeřábů bývá jedním z klíčových prvků logistického řetězce v rámci podniku. Může jít o zavážení biopaliva do pecí, o zásobování výrobní linky materiálem, či např. o přeskládávání paliva z důvodů samovznícení. Uvedené aplikace mají jedno společné – není čas. I když jsou pohony dimenzovány na maximum, aby dle požadavků zákazníka byl materiál přepraven včas, vždy dojde ke kývání břemene. Lze nastavit rozjezdové a brzdné rampy měničů tak, aby ke kývání břemene docházelo minimálně; to je ovšem vždy vykoupeno vyšším transportním časem. Mechanická stabilizace břemene pomocí jiného způsobu lanování jeřábu, případně pomocí teleskopického tubusu je také možné řešení, ovšem drahé. U sypkých materiálů drapák mostového jeřábu nabírá materiál z boku nasypaného kužele čímž se zvětšuje možnost rozkyvu břemene. A výsledný efekt vůbec nemusí splňovat představy zákazníka o transportním času břemene.
Největší český velkoobchod papírem a papírenským zbožím, firma Ospap, působí na našem trhu již 51. rokem. V roce 1991 prošla firma Ospap privatizací a stala se postupně součástí několika nadnárodních skupin. Od roku 2003 je většinovým vlastníkem společnosti Ospap australská skupina PaperlinX, která je třetím největším obchodníkem s papírem na světě.
Koncepční zpracování trhu, know-how nadnárodní společnosti a logistika na evropské úrovni směřuje k jasnému cíli – zdokonalování servisu a budování pověsti spolehlivého partnera. Ospap dodává svým zákazníkům kvalitní zboží zahraniční i tuzemské provenience a je certifikován normou Systému řízení jakosti ISO 9002.
Nový module „Skladová navigace RFID“ rozšířil Jungheinrich AG použití transponderové technologie pro aktuální generaci kombinovaných vysokozdvižných vozíků o přídavný modul.
Vozík EKX byl prvním vozíkem určeným do úzkých prostorů, který využil techniku RFID (radiofrekvenční identifikace) na široké bázi k ovládání vozíků, to znamená pro podlahové ovládání a komunikaci s evidencí skladu.
Mezitím se již dostalo do provozu více než 1 000 těchto vozíků a lze konstatovat, že tato technologie se úspěšně etablovala.
Proč patří RX 20 ke špičce? Kromě jiných předností má super řešení výměny baterie z boku vozíku, která je v této formě u elektrických vysokozdvižných vozíků od 1,5 t jedinečná, přináší zákazníkům mnoho výhod. Protože již není potřebný jeřáb, výrazně se zvyšuje bezpečnost a snižuje se nebezpečí zranění a poškození. Současně se zvyšuje produktivita a flexibilita, neboť výměnu baterie lze nyní provést mnohem rychleji a nezávisle na jeřábu.
U nové studie vozíku „Concept ‘08“ se jedná o nízkozdvižný vozík se spolujízdou řidiče s kompletně novým konceptem akumulace energie a pohonu. Lithium-iontové akumulátory v kombinaci s přímým pohonem zajišťují do budoucna vyšší energetickou úspornost, než vykazuje v současnosti u firmy Jungheinrich sériově používaná třífázová technologie. Dr. Klaus-Dieter Rosenbach, člen představenstva firmy Jungheinrich AG, zodpovědný za rezort technologie: „Největším přínosem k ochraně životního prostředí je nespotřebovaná energie!“
Pro rychlé a bezpečné přemísťování testovaných automobilů v halách bez škodlivých emisí u firmy GM Powertrain vyvinula firma Jungheinrich na bázi nízkozdvižného vozíku transportní vozík pro osobní automobily.
Firma General Motors Powertrain – Germany GmbH sídlí v Rüsselsheimu. Zde je kromě výroby převodovek umístěn také vývoj motorů a převodovek. Jejich důkladné testování je hlavním úkolem pracovníků firmy. Denně je provozováno značné množství vozidel s nejrůznějšími variantami motorů a převodovek na silnici a na zkušebních stendech. Přitom jsou často podrobovány rozsáhlým přestavbám a kontrolám, prováděným v dílnách v Rüsselsheimu na zvedacích plošinách v různých budovách.
Díky jedinečné konstrukci s dutou hřídelí je i při minimální stavební výšce kladkostroje brzda umístěna mezi břemenem a kluznou spojkou.Tím je dosaženo maximální bezpečnosti kladkostrojů a to i v případě opotřebené spojky. Brzda při jakékoliv poruše vždy spolehlivě zastaví břemeno!
Na bezpečnost kladkostrojů LIFTKET spoléhá desítky stadiónů a sportovních hal. Televizní panely na známých stadiónech a ve velmi navštěvovaných obchodních centrech visí bez dalšího zajištění převážně na kladkostrojích LIFTKET.
Nejčastějším použitím kladkostrojů LIFTKET jsou však všechna odvětví průmyslu, včetně malých dílen, kde je potřeba manipulovat s břemenem těžším než 50 kg.
Systém administrativní podpory servisu významným způsobem zkracuje dobu nutnou ke zpracování servisní zakázky, šetří čas, snižuje papírování a zvyšuje celkovou kvalitu péče poskytovanou společností Toyota Material Handling CZ (dříve BT). Technologický postup se nedá zastavit. EASY se prostřednictvím PDA technika stává nejen komunikačním, ale i univerzálním diagnostickým a reportovacím nástrojem.
Automatické podavače tyčového materiálu k CNC soustruhům a automatům jsou nepostradatelným zařízením pro zvýšení produktivity výrobního procesu. Důležitý je však výběr nejvhodnějšího a dle možností nejefektivnějšího zařízení.
Standard u Demagu znamená kvalitu, hospodárnost a spolehlivost na nejvyšší úrovni. V každém jeřábu a v každém jeřábovém dílu se odráží zkušenosti získávané od roku 1819. Zvolte si nejlepší řešení. Jednonosníkové nebo dvounosníkové mostové jeřáby, visuté jeřáby, poloautomatický provoz nebo provoz v rámci integrovaného systému. Demag nabízí projekty šité přímo na míru svým zákazníkům. Filosofi í fi rmy je poskytovat jeřáby v prvotřídní kvalitě, pro Váš spolehlivý provoz, od konzultací až po uvedení do provozu.
Specialista na lineární pohyb, společnost HepcoMotion, představuje svůj nový Heavy Duty Slide System HDS2. Nový Heavy Duty Slide System HDS2 společnosti HepcoMotion je „železným mužem“ lineárního pohybu se systémovou kapacitou až 68 kN. Byl navržen tak, aby představoval výjimečně odolný produkt, odpovídající vzrůstajícím požadavkům na zatížení a životnost. Proto je určen pro nové trhy manipulace s těžkými materiály - patří sem i mnohem větší systémy portálových jeřábů X-Z.