Na český a slovenský trh je v těchto dnech uveden představitel špičkové technologie v manipulační technice: vysokozdvižné vozíky HYSTER řady Fortens se vznětovým a LPG motorem a nosností 1 až 8 tun. Jako první se na českém trhu objeví řada H2.0FT - H3.5FT s nosností od 2 do 3,5 tuny. Tato nová typová serie přináší kvalitativní skok v uživatelské hodnotě pro zákazníka především jako řešení s nízkými provozními náklady. Nový model FORTENS ukazuje, jak budou navrhovány a vyráběny vysokozdvižné vozíky budoucnosti. K vývoji nového modelu přikročila společnost Hyster i přesto, že obor čelních motorových vozíků je pro ni nejúspěšnější ( v celosvětovém i českém měřítku).
Firma Koexpro Ostrava představuje svoji novinku v manipulaci s materiálem. Kladkostroj hydraulický KH 3 je přenosné zvedací zařízení, určené k vertikální manipulaci s břemeny. Kladkostroj se skládá z hydraulické pohonné jednotky opatřené spouštěcí brzdou, zajišťující břemeno v každé poloze zvedací dráhy, planetového kladkostroje 1/3,2t, hydraulického ovládače, hydraulického rozvodu a klece.
TOSline liniové dopravní systémy jsou novinkou ve výrobním programu předního světového výrobce frézovacích a vyvrtávacích strojů a obráběcích center TOS VARNSDORF a.s. TOSline je moderní logistické zařízení zajišťující plně automatizovaný transport obrobků mezi jednotlivými technologickými pracovišti výrobní haly.
Stavební řadou 394 začala výroba zatím nejsilnějšího vozíku generace 39X. Stejně jako u jeho menších kolegů s nosností 2-3,5 tuny se očekává, že vozíky H40, H45 a H50 (BR 394) brzy stanou na nejvyšších příčkách v počtu prodaných kusů.
Nová série 394 zahrnuje čelní vysokozdvižné vozíky s nosností 4 až 5 tun. Při rozsáhlých testech se vozíky ukázaly natolik stabilní a robustní, že byly bez problémů certifikovány pro zátěž až 5 tun, což znamená nárůst o 0,5 t oproti předcházející typové řadě. To ušetří mnoha provozovatelům investici do vozíků vyšší třídy nosnosti.
Především v tradičních cílových branžích pro řadu 394, jako jsou nápojový a papírenský průmysl, výroba oceli a stavebních hmot, přispěje nárůst nosnosti vozíků ke zvýšení překládkového výkon a hospodárnosti provozu.
Jako u ostatních již etablovaných vozíků řady 39X vsadila Linde i u nové stavební řady na jedinečnou konstrukci ochranného rámu tzv. Linde Protector Frames, u které ochranná střecha řidiče a rám tvoří jeden celek. To s sebou přináší jednoznačné výhody, např. vysokou stabilitu, dobrý výhled a výraznou bezpečnost.
Díky tomuto konceptu je možné umístit naklápěcí válce na střechu vozíku a ne jako obvykle dole na ochranný rám. To zaručuje větší stabilitu zvedacího zařízení a umožňuje použití menších profilů zdvihového sloupu. Pro řidiče to znamená lepší výhled, větší bezpečnost při stohování a tím výrazné zvýšení výkonu.
Pohled do kabiny nám ukazuje pohodlné pracovní prostředí. To se týká především vhodného výběru materiálů a jejich zpracování, komfortního vybavení s topením, rádiem a klimatizací a pohodlným sedadlem.
U všech typů vozíku je opět použit osvědčený systém LLC (Linde Load Control). Ovládací síly obou řídicích pák jsou sníženy díky elektronickému systému řízení hydrauliky až o 85 % - ovládaní je řešeno pomocí joysticků. Jednoduché a přesné ovládání všech zdvihových funkcí a přídavné hydrauliky zvyšuje rychlost pracovního cyklu a tím i překládkový výkon.
Nová řada vozíků 394 je díky svému vysokému výkonu, nízkým provozním nákladům, spolehlivosti a pohodlí pro řidiče moderním vozíkem, který obstojí i v podmínkách velmi náročného provozu.
www.linde-mh.cz