Výroba řetězových kladkostrojů má u japonského výrobce dlouhou tradici. Již téměř 80 let společnost vyrábí ruční a elektrické řetězové kladkostroje pro široké spektrum uživatelů. Společnost KITO Manufacturing Co. byla založena v roce 1932. O rok později vyrábí svůj první ruční řetězový kladkostroj – typ 40. V roce 1947 následuje řetězový kladkostroj s pákou a v roce 1958 první elektrický řetězový kladkostroj. V roce 1970 společnost mění svůj název na KITO Corporation. V roce 1990 získává americkou společnost Harrington Hoist Inc. a zakládá dceřinou společnost v USA. V dalších letech jsou postupně zakládány dceřiné společnosti a nové výrobní závody v řadě dalších zemí, např. Kanadě, Filipínách, Číně, Thajsku a Koreji.
Pásové váhy Siemens-Milltronics s typovým označením MSI, resp. MMI lze nyní používat v dopravníkových systémech s přepravní kapacitou až 12 000 t/h. Oproti dřívějšku to znamená nárůst výkonu o 7 000 t/h. Oba typy vah byly navíc ve spojení s integrátorem Siemens-Milltronics BW500 a snímačem rychlosti dopravníkového pásu schváleny podle směrnic OIML (Organisation Internationale de Métrologie Légale) a MID (Measuring Instruments Directive - směrnice 2004/22/ES o měřicích přístrojích) jako měřidla s osvědčením. Tyto certifikáty zaručují, že pásové váhy Siemens-Milltronics MSI a MMI z hlediska přesnosti a reprodukovatelnosti měření odpovídají přísným požadavkům kladeným na měřicí a vážicí přístroje pro bilanční měření.
Letošní soutěž řidičů vysokozdvižných vozí-ků skončila v sobotu 20.6.2009 na finále Linde Ještěrka Cup 2009, které proběhlo v areálu společnosti Linde Material Handling ČR s.r.o. v Praze 10 Malešicích za účasti 82 soutěžících. Vítězem se stal Rudolf Juříček ze společnosti OP papírna, který zdolal obě dráhy v celkovém čase2 minuty 15 sekund. Druhý skončil Roman Hašek ze společnosti Klein&Blažek s.r.o. a na třetím místě se umístil Milan Vyšata ze společnosti Kopos Kolín. Stěžejní dráhu pro čelní vozík zdolali všichni bez penalizace. První tři se zúčastní mezinárodní soutěže v německém Aschaffenburgu v září 2009, kde se utkají s řidiči z celého světa.
Firma STILL, jeden z předních poskytovatelů komplexních intralogistických řešení, otevřela v rámci neustálého zkvalitňování služeb svým zákazníkům již druhé středisko pronájmu a prodeje použitých strojů. Vedle pražské centrály, kde je vybudován moderní servisní a pronájemní komplex s centrálním skladem náhradních dílů, se nové středisko pro pronájem a prodej použitých strojů nachází v Otrokovicích v areálu Moravan.
Společnost Toyota Material Handling Europe (TMHE) uvádí na trh novou generaci retraků řady BT Reflex a úspěšně tak navazuje na tradici znamenitých vozíků dodávaných v minulých letech. Úplně nová řada vozíků BT Reflex byla důkladně inovována a navržena tak, aby svým promyšleným technickým řešením a ergonomickým designem splňovala rostoucí nároky a potřeby zákazníků po celé Evropě.
"Retraky BT již po desetiletí vytvářejí průmyslové normy a nastavují kvalitativní kritéria v oblasti inovací a výkonových parametrů. Společnost BT jako první zavedla 360° řízení či unikátní naklápěcí kabinu," říká Andrew Elliot, výkonný viceprezident pro marketing společnosti TMHE.
Linde Material Handling Česká republika rozšířila nabídku skladové manipulační techniky o dvě nové výrobní řady: nízkozdvižné ručně vedené vozíky s nosností 1,6, 1,8 a 2t s označením Linde T16, T18 a T20 a čtyři nové vysokozdvižné ručně vedené vozíky s nosností 1 a 1,2 tuny s označením Linde L10B, L10, L12, L12i. Nové modely navazují na prověřené charakteristiky starších modelů a doplňují je o celou škálu technických inovací. Díky tomu dosahují nové modely vozíků šesti procentního nárůstu výkonu při dvaceti procentním snížení spotřebované energie ve srovnání s předchozími modely.
Hybridní technologie: palety se zvedají a náklady klesají. STILL, přední poskytovatel inteligentního řízení intralogistiky, v neztenčené míře pokračuje v produktové ofenzivě. Nové plynové/dieselové vysokozdvižné vozíky modelové řady RX 70 s nosnostmi 1,6 až 2,0 tuny stanovují měřítka v efektivitě a ohleduplnosti k životnímu prostředí. V pracovním cyklu dle VDI 2198 potřebuje vozík RX 70 pouhé 2,0 litry nafty na hodinu. Má tedy nejnižší spotřebu ve své třídě. Vysokozdvižné vozíky RX 70-16/18/20 jsou prvními plynovými/dieselovými stroji vybavenými programem úspory energie STILL Blue-Q. S režimem Blue-Q může nyní i řidič cíleně snížovat spotřebu energie. Již tak velmi nízkou spotřebu lze snížit až o dalších 10 procent. Při rozdílech ve spotřebě oproti konkurenci o jeden litr to znamená za 5 let úsporu kolem 5 000 EUR (1 EURO/litr×1 000 motohodin/rok×5 let).
Ruční řetězový kladkostroj YALELIFT 360. Tento kladkostroj je použitelný pro nosnosti v rozsahu 500–10 000 kg. U zmíněného produktu došlo k zásadní inovaci. Ruční řetězové kladkostroje patří mezi standardní zvedací zařízení a zdálo by se, že již není co zdokonalovat.
Řešení pro dílny v malých a středních podnicích
Firma YALE v rámci inovace přišla se zajímavým řešením. Inovované konstrukční řešení vedení řetězu ručního pohonu je otočné o 360° a umožňuje tak použití kladkostroje ve všech polohách a z každé pozice. Díky flexibilní pracovní pozici už nemusí obsluha pracovat v prostoru ohroženém břemenem, což znamená větší bezpečnost práce.
Třeba právě tak by mohlo znít heslo zákazníka nebo uživatele, který změnil způsob ovládání svého jeřábu nebo jiného manipulačního zařízení a rozhodl se pro aplikaci rádiového dálkového ovládání. Výhody této volby jsou jednoznačné: snadná instalace, flexibilita použití, volnost pohybu a v konečném efektu také zvýšení bezpečnosti obsluhy zdvihacího zařízení.
Americká literatura je plná hrdinů, kteří začali „se dvěma dolary v kapse“ a vlastní pílí se vypracovali na milionáře. V našich středoevropských podmínkách takových lidí bohužel mnoho nepotkáme. Mezi čestné výjimky bezesporu patří zakladatelé a majitelé martinské strojařské firmy KPK, pánové Rhet Košábek a Ivan Salini, oba inženýři. Společnost KPK byla založena v roce 1993 a specializuje se na projektování, konstrukci, výrobu, montáž a servis zdvíhacích zařízení, jeřábů a skladových systémů.
Vychystávací vozíky Jungheinrich EKS 210/312, jejichž uvedení na trh je plánováno na únor 2009, budou vybaveny moderní technologií RFID (rádiový identifikační systém). Tato technologie umožňuje systému řízení skladu neustále sledovat přesnou polohu vozíku a automaticky jej navigovat na správné místo v uličce. Skladům to přináší výrazný zisk z hlediska flexibility a produktivity.