Firma Jungheinrich představila svou novou konstrukční řadu hydrodynamicky poháněných dieselových a plynových vozíků. Stroje se silným motorem jsou překvapivě tiché, díky nízké spotřebě paliva také obzvláště ekologické a vyznačují se velmi nízkými vibracemi.
Firma Jungheinrich uvedla na podzim 2008 na trh nový vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem. Jedná se o kompletní konstrukční řadu dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků s nosností od 6 000 do 9 000 kilogramů (DFG/TFG 660-690/S80/S90). Potřebnou sílu zaručují turbodieselové průmyslové motory, které jsou konstruovány přímo pro vysokozdvižné vozíky této řady. Dieselové vysokozdvižné vozíky jsou poháněny 4válcovým turbodieselovým motorem (DFG S90: 6válcový turbodiesel), plynové vysokozdvižné vozíky 8válcovým sacím motorem.
Vysoce objemové průmyslové motory zaručují vysoký točivý moment už za nízkých otáček, což kromě hluku podstatně redukuje také spotřebu paliva vysokozdvižného vozíku. Vozíky, které jsou vybaveny automatickou převodovkou s měničem, jsou zkonstruovány speciálně pro vysoký výkon překládky. U tohoto pohonu se jedná o elektronicky řízené převodovky s 2 rychlostními stupni, s reverzním zámkem řazení a možností automatického řazení. „Dalším atributem této techniky pohonu je plynulé rozjíždění, jakož i optimalizovaný stupeň účinnosti při střední a vysoké rychlosti,“ vysvětluje Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu a marketingu pro čelní vysokozdvižné vozíky Jungheinrich poháněné spalovacím motorem.
Mimoto může být nový vozík se spalovacím motorem firmy Jungheinrich zvlášť vybaven komfortní sadou s hydrostatickými jízdními vlastnostmi. Tato varianta nabízí četné výhody hydrostatické techniky pohonu. Mimo jiné také automatické zvýšení otáček pro všechny hydraulické funkce, jakož také „1-Pedal-Control” pro přímou akceleraci, pojezd a zabrzdění. Navíc nepojíždí vozík na rampě zpět. „Vysokozdvižné vozíky s touto komfortní jízdní sadou jsou vhodné obzvláště pro reverzní provoz s rychlou změnou směru jízdy,“ zdůrazňuje Scheithauer.
Bezpečnost, komfort a efektivnost díky ergonomické konstrukci
Ergonomická konstrukce celého pracovního místa motorové sady firmy Jungheinrich chrání zdraví řidiče, nabízí rovněž bezpečnost a komfort, a také zaručuje vysokou efektivitu vozíku. „Tím vytváří naše vysoce výkonné vysokozdvižné vozíky ideální podmínky pro uvolněnou a soustředěnou práci,“ vysvětluje Marek Scheithauer. K tomu patří ještě nízké hlukové emise a velkorysý pracovní prostor pro řidiče s rovnou podlahou v kabině a dostatkem místa pro nohy. Panoramatické okno a válec umístěný za sloupcem zaručují navíc řidiči dobrý výhled. Mezi další ergonomické rysy patří snadné a bezpečné nastupování a vystupování, řidič usazený v komfortním sedadle s mechanicky tlumenými vibracemi si může dále upravovat výšku i sklon sloupku řízení.
Téměř žádné chvění
DFG/TFG konstrukční řady 6 byl optimalizován z hlediska redukce vibrací. Floating Cab, tedy kmitající modul místa řidiče, uložený v rámu, zaručuje obzvláště nízkou úroveň vibrací. Nastavitelná loketní opěrka, která je součástí sedadla, péruje také. Totéž platí pro obslužné části SOLO- příp. MULITI-Pilot. Tyto jsou připevněny k sedadlu řidiče a jsou také odpruženy. Pomocí hydraulické soustavy v proporcionální technice lze s nákladem velmi citlivě pohybovat. Marek Scheithauer: „To znamená pod čarou, že vibrace na tomto zařízení jsou velmi malé - což opět vyhovuje řidiči a tím také uživateli!“
Motorová sada firmy Jungheinrich konstrukční řady 6 je i přes svoji hmotnost až 15 tun velmi flexibilní. Poloměr otáčení činí méně než čtyři metry. Vozíky jsou schopné jet rychlostí 22 kilometrů za hodinu a bez nákladu dosáhnout nejvyšší rychlosti již po pěti sekundách. Stroje mohou bez problémů zvedat náklady do výšky zdvihu až 8 000 milimetrů.
Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. Na trhu v ČR je firma Jungheinrich již deset let jedničkou na trhu.
www.jungheinrich.cz