Skvělá ukázka práce se zákazníky v oblasti manipulace s materiály a souvisejících služeb byla k vidění na Toyota Demo Days 2009. Výborně připravené a vysoce odborné akce pořádané společností Toyota Material Handling CZ v Rudné u Prahy se zúčastnilo několik partnerských firem, více než tucet novinářů a na tři stovky spokojených návštěvníků. Na ploše více než 1 500 čtverečních metrů byl koncentrován ohromný potenciál světové jedničky v manipulaci.
Mnoho novinek i unikátních technologií
Každý kousek prostoru byl využit k představení nejmodernějších technologií, chytrých a efektivních řešení i k demonstracím několika desítek vozíků - starších osvědčených modelů i mnoha aktuálních novinek, zejména vysoce manévrovatelných elektrických čelních vysokozdvižných vozíků Toyota Traigo s trakcí 24V nebo 48V, silných modelů Toyota Tonero Optimax s významnou, až 30% úsporou paliva, nejvýkonnějších retraků na trhu BT Reflex i rychlých a spolehlivých ručně vedených nízkozdvihů BT Levio a zakladačů BT Staxio. Tedy modelů z nejžádanějších tržních segmentů.
Obrovský záběr ohromil všechny přítomné profesionály
Dominantou celého obrovského prostoru haly se stala regálová sestava společnosti Mecalux, která se tak stala ukázkou několik typů regálových systémů pro odlišné typy skladování. V jeho okolí se nacházely oddělené sekce, které soustřeďovaly vždy určitou
část široké nabídky produktů a služeb TMH CZ a jejích partnerů - společností IBG Praha a EnerSys, předních dodavatelů baterií i systémů na jejich výměnu, přídavná zařízení značky Bolzoni-Auramo nebo pneumatiky a ráfky společnosti Barum Continental. Poslední partner, společnost Toyota Motor Czech, se přijela pochlubit nejnovějšími modely vozů Avensis, Urban Cruiser a především nejprodávanějšího hybridního vozu na světě Toyota Prius a nabídla účastníkům atraktivní předváděcí jízdy po okolí.
Prezentace efektivních řešení v oblasti pronájmu, krátkodobého i dlouhodobého, nebo detailní představení systému aktivní stability (SAS), byly naplněné hodnotnými a konkrétními informacemi, analýzami a zkušenostmi nejen z České republiky a Evropy, ale i ze zámoří, rovněž přitáhly značnou pozornost návštěvníků. Mnoho dotazů směřovalo i na aplikace s laserem naváděným ručně vedeným zakladačem BT Ixion, jezdícím podle předem naprogramovaných tras a provádějícím předem naprogramované úkony, na nový praktický automatický tahač BT Autotruck, přesně sledující reflexní pásku umístěnou na podlaze, na trenažér s modelem elektrického motoru nejžhavější novinky Toyota Traigo 24 pro odbornou výuku servisních techniků a samozřejmě na systém vysokohustotního skladování BT Radioshuttle, který v České republice obsluhuje již více než 100 tisíc paletových míst a o který se zajímá stále více logistických manažerů.
Radiofrekvenční identifikace na vzestupu
V rámci Demo Days 2009 se uskutečnil i zajímavý seminář s názvem Nenechte se zasypat lavinou zásob, aneb Moderní technologie řídí sklady a podnikovou logistiku, jehož cílem bylo ukázat využití radiofrekvenční identifikace (RFID) v logistické praxi. Technologie radiofrekvenční identifikace (RFID) je nastupující, progresivní směr identifikace zboží, výrobků, polotovarů, osob a vratných obalů bez nutnosti přímé viditelnosti identifikačních štítků. Fakt, že celé auditorium vydrželo pozorně přijímat informace až do odpoledních hodin svědčí nejen o kvalitě a fundovanosti prezentačního týmu RFID Competence Centra pod vedením společnosti GATC, ale i o skutečném zájmu přítomných.
"Když se tak náročná akce jako byly právě skončené Demo Days povede, je to pro nás obrovské plus a náskok před konkurencí. Můžeme lépe vysvětlovat, co považujeme za důležité, ať jde o servis, problematiku originálních náhradních dílů, naše pojetí fleet managementu nebo výhody a smysl unikátního systému aktivní stability SAS, který zvyšuje bezpečnostní charakteristiky již více než 500 tisíc vozíků po celém světě. Demo Days byly pro nás úžasnou šancí a příležitostí, kterou jsme se snažili využít na sto procent. Nejen z reakcí zákazníků nebo našich kolegů z Bruselu či Mjölby, kteří přijeli naše úsilí podpořit, ale i z dotazů novinářů bylo vidět, že jsme se trefili správně, že jsme odbornou veřejnost skutečně zaujali a v mnoha ohledech přiměli k zamyšlení," říká Viktor Sochůrek, obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Material Handling CZ.
www.toyota-forklifts.cz