Hybridní technologie: palety se zvedají a náklady klesají. STILL, přední poskytovatel inteligentního řízení intralogistiky, v neztenčené míře pokračuje v produktové ofenzivě. Nové plynové/dieselové vysokozdvižné vozíky modelové řady RX 70 s nosnostmi 1,6 až 2,0 tuny stanovují měřítka v efektivitě a ohleduplnosti k životnímu prostředí. V pracovním cyklu dle VDI 2198 potřebuje vozík RX 70 pouhé 2,0 litry nafty na hodinu. Má tedy nejnižší spotřebu ve své třídě. Vysokozdvižné vozíky RX 70-16/18/20 jsou prvními plynovými/dieselovými stroji vybavenými programem úspory energie STILL Blue-Q. S režimem Blue-Q může nyní i řidič cíleně snížovat spotřebu energie. Již tak velmi nízkou spotřebu lze snížit až o dalších 10 procent. Při rozdílech ve spotřebě oproti konkurenci o jeden litr to znamená za 5 let úsporu kolem 5 000 EUR (1 EURO/litr×1 000 motohodin/rok×5 let).
Koncepce BLUE-Q=IQ představuje inteligentní zvýšení hospodárnosti a zodpovědnosti k životnímu prostředí. V případě elektrických vysokozdvižných vozíků RX 20 se spotřeba snižuje až o 20 %. Výrazná a zajímavá úspora je umožněna optimalizací charakteristiky pohonu a inteligentním zapínáním elektrických komponentů. Koncepce BLUE-Q se stala pozitivní odpovědí na potřeby celosvětové ekonomiky, která zdůrazňuje nezbytnost ekologie a ekonomie. V závislosti na vybavení vozíků dokáže ušetřit až 20 % energie a tím snížit emise CO2.
Pohled pod kapotu RX 70
Řízení charakteristiky motoru VW a dvouokruhové hydraulické čerpadlo snižují spolu s inteligentním řízením pohonu spotřebu paliva: vysokozdvižný vozík RX 70 snižuje počet otáček spalovacího motoru předvídavě podle jízdní situace na nejhospodárnější úroveň – podobně jako funguje 6. rychlostní stupeň u automobilů. Pozitivním vedlejším efektem je ještě ekologičtější a tišší provoz vozíku.
Nové vysokozdvižné vozíky RX 70-16/18/20 jsou i nejkompaktnější ve své třídě. Jsou obratné a hodí se především pro náročné intralogistické úkoly ve stísněných podmínkách venku nebo uvnitř budov, např. při nakládání/vykládání nákladních automobilů.
Zapouzdřené komponenty pohonu, bezúdržbová lamelová brzda pracující v olejové lázni, hydraulicky poháněný ventilátor a výkonný chladič zajišťují prodloužený interval údržby.
S ohledem na efektivitu byla oproti předchůdci u RX 70 výrazně vylepšena koncepce údržby: intervaly údržby bylo možné prodloužit z 500 na 1 000 motohodin. Motorový olej a filtr motorového oleje je nutné měnit ve dvojnásobných intervalech oproti minulosti. S elektrickou brzdou brzdí vysokozdvižný vozík bez opotřebení. Celkově se snižují náklady na údržbu a zvyšuje se disponibilita.
Vyšší bezpečnost dosahovaná optimálním výhledem
Vysokozdvižný vozík RX 70 umožňuje velmi dobrý výhled do všech stran. V testu volného výhledu podle metody měření německého autoklubu (ADAC) zvítězil mezi všemi testovanými vysokozdvižnými vozíky. Dolů protažené přední okno a výhodné umístění přístrojů a přístrojové desky umožňují neomezený výhled na vidlice a jízdní dráhu. Úzké střešní sloupky a velké střešní okno z bezpečnostního skla zajišťují volný výhled na zdvižené břemeno a horní řady regálů. Výhled dozadu je umožněn prudce se svažujícím zadním závažím s nízkou nástavbou.
Partner pro veškerou vnitropodnikovou přepravu
Nový vysokozdvižný vozík RX 70 je partnerem pro veškerou vnitropodnikovou přepravu; zejména tam, kde je vyžadován vysoký výkon překládky. Firma Still nastavila nové standardy pracoviště na vysokozdvižném vozíku. Řidiči musí být umožněna rychlá a bezpečná práce. Zajišťuje to více prvků výbavy, například nové ovládání funkcí hydrauliky. Zvedání, naklápění, boční posuv nebo volba směru jízdy: sériově dodávané ovládání minipákami s integrovanou loketní opěrkou lze jemně ovládat i v rukavicích. Alternativně je k dispozici také ovládání joystickem.
Individuální a snadno ovladatelný
Pracoviště řidiče je u RX 70 příjemné a prostorné. Kabina je uložena elasticky. Odpružené sedadlo řidiče lze individuálně nastavit pro každého řidiče. Sloupek řidiče umístěný doleva mimo střed usnadňuje pohyby řízení. Still rovněž podporuje individuální řešení. Řidič má k dispozici pět různých programů jízdy. Může upravit jízdní vlastnosti podle různých úkolů přepravy. V případě potřeby zrychluje ostře a rychle až na vysokou maximální rychlost převyšující 20 km/h. Na přání lze dodat, jako v osobním automobilu, tempomat. Ten usnadňuje řidiči práci i na středních až dlouhých přepravních vzdálenostech.
Vzhůru s nákladem mezi regály
Jako všechny nové modely Still má i RX 7O modulární konstrukci, takže mohou být splněny téměř všechny požadavky nasazení. K dispozici jsou nejen různé motory a nosnosti, ale také různá zvedací zařízení a stavební výšky, vybavení kabiny a elektrická výbava.
Lze splnit i požadavky zákazníků ohledně vybavení kabiny, topení, různých variant sedadel nebo rádia s CD přehrávačem. Vše podle hesla: Na vysokozdvižném vozíku Still je práce radostí.
Foto: STILL GmbH
www.still.sz