14 Duben 2005

Nedělej si starosti s tím, co si o tobě myslí druzí. Ti mají plnou hlavu toho, co si o nich asi myslíš ty.

 
14 Duben 2005

  • velmi silný motor 1050 W
  • převodová skříň z hliníkové slitiny - vysoká
    životnost a spolehlivost
  • možnost pohodlného jednoručního
    i obouručního držení
  • rychlé a snadné nastavení ochranného krytu
    pouhou rukou bez použití klíče
  • aretace vřetena - snadná a rychlá výměna
    kotouče pouze jedním klíčem
  • tři polohy přídavného držadla - volba optimální
    polohy podle pracovních podmínek
  • hřídele uložené v kuličkových a jehlových
    ložiskách - vysoká životnost a přesnost
  • kvalitní kalené ozubení a vřeteno - vysoká
    životnost a spolehlivost
  • velmi plochá převodová skříň umožňuje práce
    v těžko přístupných místech
  • samoodpojitelné uhlíky zabraňují poškození
    rotoru - šetří se peníze za opravy
    www.narex.cz

  •  
    14 Duben 2005

    Univerzální detektor Bosch D-tect 100 odhalí ve zdivu či betonu kromě železných materiálu i plastové rozvody, dřevo, vzduchové dutiny či elektrické a telefonní sítě. Vše až do hloubky 100 mm. Na grafickém displeji se zobrazí detekované předměty s určením hloubky. Tak můžete vrtat zcela bezpečně, aniž byste poškodili rozvody či jiné vedení. Kdo již jednou něco podobného navrtal, určitě ví, o čem jde řeč.
    www.bosch.cz

     
    14 Duben 2005

    Bahco uvádí na trh nové Stavitelné kleště z řady Ergo určené pro práci vyžadující široké rozevření čelistí. Bahco Ergo 8226 mají rozevření čelistí až do 67 mm a svou délkou 400 mm poskytují pákový efekt dostatečný pro utažení nebo uvolnění článků, například spojek trubek. Ergonomicky navržené nářadí redukuje námahu ve svalech dlaně a předloktí pracujícího. Ergo 8226 Stavitelné kleště mají kovové tlačítko umožňující rychlé nastavení do 13 poloh rozevření.
    Nový Bahco Ergo 8226 je vyroben z chrom-vanadové ocele s antikorozní černě oxidovanou povrchovou úpravou. Jejich speciálně tvrzené čelisti jsou řešeny pro podání maximálního výkonu sevření jak na zakřiveném tak i na hladkém povrchu. Rozpětí upnutí lze nastavit jednou rukou do 13 různých poloh pomocí stisknutí rychlého tlačítka na horním rameni.
    "Při vývoji nových produktů se velká pozornost věnuje ergonomickému designu", říká Marcel Petersen, Obchodní marketingový manager Bahco. "Cílem našeho ergonomického přístupu je přispět k minimalizování rizika úrazů na pracovišti."
    Ergonomicky řešené rukojetě mají široký kontaktní povrch, který snižuje tlak na dlaň a prsty. Tím vysoce klesá i riziko pracovních úrazů. Tato část rukojetí, která přichází do styku s dlaní, je vyrobena z termoplastického eleastomeru, zajišťujícího pevné uchopení i při zaolejovaných rukách.
    Bahco 8226 je největší nářadí ve skupině Ergo Stavitelné kleště, která nyní zahrnuje kleště s délkou od 210 do 400 mm. Ergo-symbol je důkazem, že toto nářadí prošlo firemním 11-bodovým vývojovým programem, což znamená, že tyto Stavitelné kleště byly po dobu vývoje alespoň třikrát vyzkoušeny a oceněny odbornými pracovníky.
    www.bahco.com

     
    14 Duben 2005


    Podle britské ho výrobce přináší nová technologie výroby materiálu svařovacích elektrod důležité výhody v oblasti kvality, ceny, bezpečnosti a snadnosti použití.
    Elektrody Multi Strike svou konstrukcí umožňují svařovat déle než klasické wolframové elektrody s toritem, obzvláště v automatických nebo mechanizovaných svařovacích procesech. S elektrodami Multi Strike jsou svary užší, a to zejména při svařování hliníku. Dosahují lepší stability elektrického oblouku při nižším napětí.
    Tyto elektrody nepoužívají tradiční radioaktivní a karcinogenní příměsi toritu, takže při následném broušení svarů nevzniká nebezpečný prach poškozující dýchací orgány a kumulující se v těle. Používání elektrod nevyžaduje žádné zvláštní školení.
    Příměsi obsažené v elektrodách Multi Strike mají oproti toritu pouze poloviční hustotu, takže celková 2 % příměsí mají dvojnásobnou účinnost než u elektrod s toritem. To umožňuje až desetinásobné množství dotyků elektrodou ve srovnání s wolframovými elektrodami s toritem při mechanickém či automatickém sváření. Vysoce kvalitní výsledky jsou zaručeny při svařování střídavým i stejnosměrným proudem.
    Podle údajů výrobce jsou elektrody Multi Strike vhodné pro širokou škálu svařovacích operací, a to zejména při svařování titanu, nerezové oceli a hliníku v leteckém, petrochemickém, farmaceutickém nebo automobilovém průmyslu.
    Elektrody Multi Strike jsou duchovním plodem odborníka na svařovací technologie Rona Sewella. Ten o nich říká: "Výzkum v oblasti wolframových elektrod byl v posledních letech spíše sporadický a se spornými výsledky. Proto jsme se chopili příležitosti a vyvinuli jedinečný produkt, který bychom rádi prosadili jako průmyslový standard. Elektrody Multi Strike jsou úsporné díky delší životnosti, většímu počtu dotyků na elektrodu před přebroušením, menší potřebě oprav, menšímu odpadu a nižší spotřebě. Už není třeba skladovat celou řadu typů elektrod - elektrody Multi Strike svaří všechno."

     
    14 Duben 2005

    Generel motors, Opel, Daewoo, Fiat. Tyto automobilky spojuje v současné době problém v oblasti odbytu a tím i ztráty v hospodaření. Jejich snaha změnit současnou situaci je velká. V ČR Opel přišel s nabídkou nového motoru pro svou stěžejní ředu Astra.
    Špičkový vznětový motor 1.3 CDTI "common-rail" si odbyl svoji premiéru před osmnácti měsíci v závodním speciálu ECO Speedster - tento rekordní prototyp poháněný turbodieselem 1.3 CDTI o výkonu 82 kW/112 k dosáhl na závodním okruhu rychlosti přes 250 km/h a přitom jeho průměrná spotřeba (podle metodiky MVEG) činila jen 2,5 l/100 km.
    Moderní čtyřválec 1,3 CDTI, nyní naladěný na výkon 66 kW/90 k, se zanedlouho objeví i v nabídce modelové řady Astra. Tento motor skromného objemu 1,3 l se chlubí točivým momentem až 200 Nm a průměrnou spotřebou jenom 4,8 l/100 km. Astra 1.3 CDTI, která se veřejnosti oficiálně představí na únorovém autosalonu RAI v Amsterodamu, bude standardně vybavená nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovkou.
    První třídveřové modely Astra GTC a pětidveřové hatchbacky se za svými zákazníky vypraví už na jaře tohoto roku, o něco později se dočkají i zájemci o kombi verze Astra Caravan.
    Motor 1.3 CDTI, který byl vyvinut specialisty firmy Fiat-GM Powertrain, má zdvihový objem 1248 cm3, čtyřventilovou techniku, jeho kompresní poměr činí 18:1. Vysokotlaké vstřikování "common-rail" pracuje s tlaky až 1600, výhodou tohoto moderního systému je možnost naprogramování až pěti vstřiků během jednoho pracovního cyklu. Právě vícenásobné vstřikování má velkou zásluhu na vysokých výkonových parametrech, hospodárnosti a tichém a vyváženém chodu motoru. K němu přispívá i pevný blok motoru z šedé litiny (vrtání 69,6 mm, zdvih 82 mm), hlava válců a olejová vana jsou z lehkého hliníku.
    Na rozdíl od základního motoru 1.3 CDTI o výkonu 51 kW/70 k a s točivým momentem 170 Nm, který je nabízen pro modely Opel Corsa, Tigra, Combo a Agila, dostal nový turbodiesel turbodmychadlo s proměnnou geometrií, což se projevilo růstem točivého momentu až na 200 Nm (při otáčkách 1750 až 2500 ot/min). Nejvyššího výkonu 66 kW/90 k dosahuje motor při otáčkách 4000 ot/min. Čtyřválec 1.3 CDTI váží jen 140 kg a jeho rozměry jsou velmi kompaktní: 460 x 500 x 650 mm (délka x šířka x výška).
    Svým měrným litrovým výkonem 72,1 k/l a měrným točivým momentem 160,26 Nm/l se nový turbodiesel 1.3 CDTI řadí k nejvýkonnějším čtyřválcovým turbodieselům, které se dnes objevují na automobilovém trhu.
    Pětidveřová Astra 1.3 CDTI/66 kW dosahuje rychlosti až 172 km/h (Astra GTC: 174 km/h) a z 0 na 100 km/h zrychluje během 13,7 s. Zásluhou účinného katalyzátoru, umístěného blízko motoru, a systému recirkulace výfukových plynů plní Astra 1.3 CDTI emisní limity normy Euro 4.
    Astra 1.3 CDTI je mimořádně hospodárným modelem, a to nejenom co se týká spotřeby paliva (město/mimo město/kombinace = 6,2/4,0/4,8 l/100 km), ale také svými nízkými servisními náklady, za které vděčí např. dlouhým servisním intervalům (až 2 roky/50 000 km) nebo zcela bezúdržbovému řetězovému pohonu vačkových hřídelů.
    www.autoabeceda.cz

     
    14 Duben 2005

    Doprava v Bratislavě i průjezd slovenským hlavním městem se již brzy výrazně zlepší. Výstavba klíčového dálničního tunelu Sitina totiž dospěla do závěrečné fáze. Razicí skupiny, které od prosince roku 2003 postupují z obou stran trasy, se dnes před polednem setkaly. Tunel, jenž tvoří úsek dálnice D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, definitivně propojí obchvat hlavního města. Jakmile bude tunel uveden do provozu, dojde k plně funkčnímu propojení České republiky přes Bratislavu do Maďarska. Výrazně se tak sníží zátěž především na staré cestě, která vede přes Mlýnskú dolinu a která dnes patří mezi nejvíce přetížené a nejčastěji zablokované komunikace v Bratislavě. Dostavba tunelu je plánovaná na konec roku 2005.
    www.skanska.cz

     
    14 Duben 2005

    Kurýrní a přepravní společnost Express Parcel System (EPS) spustila nový informační systém, který společnosti umožní výrazným způsobem zkvalitnit své služby.
    Kromě klasických možností moderních informačních systémů, jako je správa elektronických dokumentů nebo propojení s elektronickými systémy klientů, umožní nový systém EPS také možnost flexibilnější tvorby cen.
    "Optimalizace toku přepravovaných zásilek a vytížení kurýrů v konečném důsledku pomůže zrychlit doručení zásilek. Mezi konkrétní služby, které díky novému systému můžeme nabídnout, patří například CallBack - oznámení o doručení zásilky formou SMS nebo telefonátu. Optimalizace tvorby cen nám zase umožnila nabídnout paušální doručovací poplatky pro určité lokality - zóny," říká Barbora Cornelio, majitelka a ředitelka společnosti EPS.
    Informační systém pro společnost EPS byl vyvinut na zakázku externím dodavatelem. "Důležitým aspektem při vývoji systému byla naše zkušenost s klientem. Cílem bylo vytvořit takový systém, který nám umožní při tvorbě produktů co nejflexibilnější přístup k požadavkům našich zákazníků," dodává Barbora Cornelio.
    Vývoj systému trval 6 měsíců, samotná implementace proběhla během tří týdnů. Přechod na nový systém se podařilo uskutečnit bez jakékoliv prodlevy ve službách EPS. Systém je nastaven na zpracování více než 5 tisíc zakázek za hodinu.
    www.epskuryr.cz

     
    14 Duben 2005

    Česká republika zaostává v zavádění veřejných služeb dostupných on-line. ČR skončila podle průzkumu společnosti Capgemini z 28 evropských zemí na 22. místě. Zatímco v původních 15 zemích Evropské unie mají lidé k dispozici přes internet téměř polovinu veřejných služeb, u nových členů je to v průměru jen necelá třetina.
    Podle náměstkyně ministra informatiky Dany Bérové měly dříve evropské státy jako prioritu elektronizaci co nejvyššího počtu agend, zatímco dnes se elektronická podoba nabízí jen tam, kde má skutečný přínos jak pro uživatele, tak pro stát. "Nové členské státy včetně ČR se mohou poučit ze zkušeností ostatních zemí a vyhnout se elektronizaci služeb tam, kde o ně není mezi uživateli zájem," uvedla pro ČTK.
    Zemí s největším podílem veřejných služeb dostupných on-line je Švédsko, následované těsně Rakouskem. Nově přistupující země žebříček naopak uzavírají. Výjimkou je pouze Estonsko, které se umístilo na osmé pozici.
    Tempo rozvoje elektronické agendy se podle studie v loňském roce proti předchozím letům zpomalilo, a to i kvůli vstupu deseti nových členů do EU.
    I v roce 2004 přetrval zřetelný trend, že elektronizace veřejných služeb se rozvíjí především v oblastech určených podnikatelským subjektům, uvedl ředitel české pobočky Capgemini Patrik Horný. Firmám bylo k dispozici kompletně on-line 58 procent veřejných služeb. V původní patnáctce EU byl přitom podíl 68 procent, zatímco u nových členů to bylo o 27 procentních bodů méně. Naopak podíl veřejných služeb on-line pro občany mírně poklesl na 27 procent. Starší členové EU mají podíl těchto služeb kolem 31 procent, zatímco noví členové zatím zavedli jen pětinu služeb v elektronické podobě.
    Capgemini do průzkumu, který je klíčovou součástí programu eEurope Evropské komise, zahrnula státy EU a dále Švýcarsko, Norsko a Island.
    www.idnes.cz

     
    Začátek Předchozí Další Konec

    471 472 473 474 475 476 477 478 479 480