Našli jsme několik výborných utilitek, pomocí kterých můžete skrýt nejen složky a soubory na pevném disku, ale také vložit text do obrázku, text do textu, tabulku do tabulky apod. Chcete-li svá data chránit či zvýšit zabezpečení PC, máme pro vás řadu zajímavých nástrojů.
Více se dozvíte na:
http://technet.idnes.cz/software.asp?r=software&c=A050228_172049_software_gre
Výrobci příslušenství pro přenosné audio přehrávače nezahálí. Na trh se brzy dostanou bluetoothová sluchátka, která si rozumí s mobilním telefonem i s MP3 přehrávačem.
Novinkou je MP3 přehrávač zabudovaný přímo do sluchátek. Pokud vám zazvoní telefon vybavený bluetooth, hudba se automaticky ztiší a vy stiskem jediného tlačítka na sluchátkách můžete hovor přijmout a začít komunikovat. To vše bez drátů, díky technologii bluetooth.
icombi - univerzální řešení nejen pro iPod
icombi jsou bluetooth sluchátka, jejichž prostřednictvím můžete ovládat základní funkce vašeho MP3 přehrávače, PC, CD playeru, HiFi věže. Většinou se jedná pouze o bezdrátový poslech streamované hudby a regulaci hlasitosti. iPod má kromě audio výstupu na sluchátka i speciální port, do kterého se připojí icombi adaptér. Přehrávač můžete ovládat téměř kompletně včetně přetáčení, listování knihovnou a spuštění/zastavení reprodukce. Stejné operace lze provádět na dálku i u PC.
Pokud icombi sluchátka spárujete s mobilním telefonem a zároveň třeba hard diskovým MP3 jukeboxem, příchozí hovor se vám automaticky ohlásí zvukovým znamením a utlumením hudby. Mikrofon pro komunikaci s volajícím je umístěn přímo na sluchátkách. Po zavěšení reprodukce naváže v místě přerušení. Plná funkčnost je opět zaručena pouze u iPodu a PC.
Ke spárování sluchátek s daným zařízením nabízí společnost několik adaptérů. Pro připojení PC je to USB model s označením AU 13. Pro komunikaci s iPodem poslouží modul AP 11 a spojení s ostatními zdroji hudby lze dosáhnout přes univerzální modul AG12, který připojíte přes obyčejný audio jack (3,5 mm) do výstupu na sluchátka. Sluchátka by měla být v Evropě v prodeji ještě tento rok. Cena zatím nebyla stanovena.
Digimaster - přehrávač v bluetooth sluchátkách
Společnost Digimaster vyrábí LCD monitory, digitální fotoaparáty a v poslední době se vrhla i na MP3 přehrávače. Player s integrovaným FM tunerem zabudovaný ve sluchátkách a nazvaný Happ3 3010 si poradí s audio formáty MP3 a WMA. Přehrávač nemá žádnou interní paměť, hudební data je nutné nahrát na kartu typu SD nebo MMC a vložit do příslušného slotu.
Poslech hudby je automaticky přerušen, pokud je detekován příchozí hovor. Ten lze přijmout stiskem tlačítka play. Hovořit s volajícím je možné přímo přes mikrofon umístěný na sluchátkách. Download dat lze provádět pouze přes USB 1.1. Sluchátka není možné použít jako dálkové ovládání. Výrobce zatím upozorňuje, že nejsou podporovány všechny mobilní telefony na evropském trhu. Nicméně prý pracuje na co nejširší podpoře. Cena se bude pohybovat kolem 150 dolarů (cca 3400 Kč).
MP3 hodinky
Novinkou jsou MP3 hodinky s přídavným FM vysílačem pro bezdrátové připojení sluchátek.
Hodinky nepřehrávají pouze MP3, ale chlubí se i voděvzdorností. S počítačem komunikují přes USB 1.1. Do výstupu pro sluchátka je možné zastrčit obyčejný jack od kabelových sluchátek nebo přídavný FM vysílač (v Evropě však není povolen). Speciální sluchátka potom přijímají signál na dané frekvenci.
Kapacitu interní paměti si můžete zvolit od 16 MB až do 1 GB. Hodinky samozřejmě podporují Mass storage a lze je tedy používat jako běžnou USB klíčenku.
Letecké společnosti začínají na palubách dálkových letu nabízet přístup na internet. A už brzy bude z letadel zřejmě možné telefonovat i pomocí mobilních telefonů, což zatím nelze, napsal belgicky internetový list Trends.be.
"Je téměř jisté, ze už v blízké budoucnosti bude člověk na mobilu dosažitelný i ve výšce deseti kilometru," uvedl server. Letečtí konstruktéři, telefonní operátoři a vývojařské firmy spojili usíli, aby umožnili pasažérům používat moderní přístroje i v letadlech. Například německá společnost Lufthansa už nabízí na linkách z Mnichova a Frankfurtu do Chicaga, Los Angeles či Tokia možnost připojeni na internet. V prosinci na lince Kodan- Seattle podobnou službu zavedly i Skandinavian Airlines.
Výrobce letadel Boeing založil odděleni Connection by Boeing (CBB), které se zabývá právě vývojem a zavaděním internetu do letadel. System je založen na satelitni anténě, která je umístěna na střeše a pasažérům umožňuje běžně bezdrátové připojeni.
K přístupu je třeba kromě laptopu jen kreditní karta. Služba na dlouhých letech u SAS (více než šest hodin) stoji necelých 23 eur (tedy asi 700 korun). Spojeni sice není tak rychle jako v kanceláři, pro běžné operace však stačí. Jde s nim surfovat po webu, chatovat, poslouchat radia i volat pres internet.
Diskuse se teď vedou i o tom, kdy bude možné z letadel telefonovat z mobilu. I když konstruktéři i aerolinky už jsou připraveni, zatím se neví, jak bude vše ošetřeno v národních legislativách. Během letu z Bruselu do Říma letadlo překročí hranice nejméně čtyř různých zemí, a pro každou musí mít různé licence. Tato překážka by ale mela byt odstraněna do konce roku a pak už by nic mobilům v letadlech nemělo bránit, uvedl list.
Například norská telekomunikační společnost Telenor chce ve spolupráci s americkou firmou Arinc nabídnout službu, která se bude podobat současnému roamingu umožňujícímu s telefonem volat kdekoli ve světě bez dalších karet či kódů. "Cena bude určena jednotlivě pro kazdý let," uvedl ředitel Telenoru Bernt Fanghol.
Kolik služba bude ale přesně stát, zatím neřekl. Dá se vsak předpokládat, ze podobné jako je tomu u roamingu na zemi, bude telefonovaní z letadel poměrně drahé, dodal internetový server. ČTK
Značně zapáchající odpad, obsahující vyhozené jídlo, plastové obaly, baterie, plechovky, staré oblečení, dřevo, papír, sklo a rostlinný materiál, byl nalezen v 54 kontejnerech směřujících do Rotterdamu, kde měly být naloženy na loď a plout do Asie.
Místo netříděného komunálního odpadu se měl v kontejnerech nacházet papír určený k recyklaci. Holandské ministerstvo životního prostředí se domnívá, že britský odpad, který je zcela běžně ukládán v chudých zemích, putuje přes Rotterdam, největší kontejnerové překladiště v Evropě. Firmy se tak chtějí vyhnout zvyšujícím se poplatkům za skládkování a recyklaci odpadu, napsal deník Guardian.
Mluvčí nizozemského ministerstva životního prostředí řekla: "Předpokládáme, že toto je jen špička ledovce. Zjistili jsme i další případy posílání britského odpadu do Číny, žádný však nebyl takto rozsáhlý." Britská vláda podle svého sdělení v nedávné době zastavila desítky kontejnerů s odpadem ilegálně vezených do Nizozemí, prošetřuje činnost několika společností a přikázala místním úřadům zjistit, kam se posílá komunální odpad z jejich oblasti. Podle holandských úřadů, které smetí v kontejnerech v lednu náhodně objevily, používají britské firmy k transportu odpadu do Nizozemí složité metody. "Dvě firmy si předávaly odpad ve třech britských přístavech. Byla to očividně snaha zmást úřady. I poté, co jsme záležitost oznámili britské vládě, firmy v činnosti pokračovaly."
Ilegální vývoz evropského komunálního odpadu do rozvojových zemí pravděpodobně není žádnou novinkou, objeven byl však až docela nedávno. Minulý rok bylo například v Rotterdamu zachyceno velké množství odpadu na cestě z Irska do Indonésie a Singapuru. Další vyšetřování prokázalo, že pro irské společnosti pracovali belgičtí a nizozemští prostředníci. Skupina inspektorů ze šesti evropských zemí loni odhadla, že až 20 % z kontejnerů plných odpadního plastu a papíru, jichž jsou desetitisíce ročně posílány k recyklaci do Číny a jihovýchodní Asie, nemusí být legální. Nyní se však toto číslo považuje za podhodnocené. Nizozemský neslavný objev podává důkaz, že nelegální může být až 70 % evropského odpadu, který na lodích směřuje do rozvojových zemí.
Brněnský krajský soud poslal do konkurzu Slévárnu Zetor. Správcem konkurzní podstaty se stal brněnský advokát Michal Gruber, jak informoval místopředseda soudu Jan Kozák. Podle jeho názoru je ve firmě dostatek movitého i nemovitého majetku včetně pohledávek, takže se dá očekávat slušné uspokojení věřitelů. Slévárna má asi 300 zaměstnanců a návrh na konkurz podalo již 8. března i samo vedení společnosti. Podle Vojtecha Pánika z vedení mateřské společnosti Zetor se v posledních dvou letech nepodařilo pro Slévárnu Zetor především kvůli vysokým dluhům najít strategického partnera. Závazky firmy vznikly po osamostatnění od Zetoru, který se však v té době již potýkal s problémy a na čas dokonce přerušil výrobu traktorů.
Největší tuzemský výrobce střelných zbraní, společnost Česká zbrojovka, získala prostřednictvím své dceřiné společnosti CZ-USA stoprocentní kontrolu nad americkým výrobcem krátkých palných zbraní Dan Wesson. Píše to dnešní Právo.
Výrobky pod značkou Dan Wesson budou i nadále určeny hlavně pro severoamerický trh. Česká zbrojovka získala nákupem jak samotnou značku Dan Wesson, tak i výrobní kapacity a hmotný majetek společnosti. Podle vedení české firmy bude hlavním úkolem obnovit prestiž značky a postupně oživit prodej její nové americké akvizice.
Zakladatel firmy Dan Wesson byl podle firemních webových stránek vnukem Daniela Wessona, který spolu s Horacem Smithem v roce 1852 založil značku Smith & Wesson. Ta je nyní jedním z největších výrobců ručních palných zbraní v USA.
Banka se rozhodla pro progresivní přístup k této nové produktové linii, kterým je kompletní outsourcing všech souvisejících služeb s výjimkou kredit scoringu. Toto řešení jí přinese například výrazné snížení investiční náročnosti projektu kreditních karet.
BAWAG Bank CZ, která patří do čtvrté největší rakouské finanční skupiny BAWAG P.S.K. Group, pověřila kompletním procesingem kreditních karet společnost MUZO.
MUZO, a.s. pro banku zajistí správu karet, personalizaci a zároveň bude provádět autorizaci transakcí. Poskytne komplexní řešení, zohledňující všechny specifické potřeby BAWAG Bank CZ.
MUZO, a.s. je dceřinou společností Global Payments Inc. Od roku 1992 poskytuje finančním ústavum komplexní služby v oblasti vydávání, správy a personalizace platebních i neplatebních karet, zpracování transakcí, instalace a údržby bankomatu a platebních
terminálu, vývoje platebních systému a řešení. Platforma společnosti MUZO byla jednou z prvních na evropském trhu, které vyhověly mezinárodním standardum Europay MasterCard a VISA pro čipové platební karty. Na počátku března zprovoznilo MUZO první bankomat v České republice, který přijímá čipové platební karty.
Společnost Global Payments Inc., kotovaná na burze NYSE s tržní kapitalizací 2,4 miliardy USD, je přední světový dodavatel řešení pro elektronický platební styk pro spotřebitele,
obchodníky, nezávislé obchodní organizace, finanční instituce, státní úřady a nadnárodní společnosti ve Spojených státech, Kanadě, Latinské Americe a Evropě. Global Payments nabízí kompletní portfolio řešení bezhotovostních operací pro platební karty včetně kreditních a debetních karet, korporátních nákupních karet, dárkových karet, garantovaných šeků, ověřování a proplácení šeků, elektronických šeků, správy terminálů a peněžních převodů. Další informace o společnosti a jejích službách naleznete na adrese http://www.globalpaymentsinc.com
Francouzská firma Michelin, jedna z největších firem na světě, která se specializuje především na výrobu pneumatik, vyvinula prakticky nezničitelnou pneumatiku, jež se nemusí hustit vzduchem ani žádným jiným plynem. Gumu vymyslelo vývojové oddělení společnosti. Model se jmenuje Michelin Tweel a byl poprvé prezentován během autosalonu v Detroitu jako výbava vozu Audi A4. Už předtím byl však prověřen armádou na vojenských vozidlech. Pneumatika je prakticky nezničitelná a dost se vzdaluje klasické představě. Je vytvořena ze sítě paprsků z polyuretanu s velmi pečlivě určenou a vypočtenou tuhostí. Z klasické pneumatiky zbyl vlastně jen dezén nalepený na kotouči (viz obrázek). Podle technických údajů má Tweel nižší valivý odpor o pět procent, je mimořádně odolný vůči příčným deformacím a je možné ji nárazem zdeformovat jen v podélném směru. Zvyšuje to i ovladatelnost vozu. Paprsky z polyuretanu by měly svou pružností zajišťovat téměř stejný jízdní komfort jako běžné pneu. Obvyklý defekt gumy (píchnutí) je prakticky vyloučen. Nevýhodou je však vyšší hlučnost.
Pneumatika se však zatím sériově nevyrábí, neboť vývoj není ukončen. Další testování bude probíhat jen na prototypech a různých speciálech, mezi nimiž jsou i dva invalidní vozíky. Silná lobby výrobců pneumatik však tímto vynálezem Michelinu asi nadšená nebude a Tweel se asi v běžných pneuservisech jen tak neobjeví.
Ministerstvo dopravy chce vyhovět kritice Evropské unie a zavést opět týdenní a měsíční známky. V reakci na zahájené řízení unie proti Česku to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle EU jsou 15denní a dvouměsíční známky, které platí na českých dálnicích, v rozporu s právem unie.
Návrh ministerstva dopravy, který bude novelizovat časové lhůty zpoplatnění v zákoně, je v připomínkovém řízení. K dřívějšímu způsobu zpoplatňování, tedy k denním, týdenním, měsíčním a ročním známkám, by se podle ministra měla Česká republika vrátit od roku 2006.
ČTK