14 Duben 2005

Kapesní nožíky Victorinox si už stačily udělat jméno i v branži hodně vzdálené původnímu použití. Mimo univerzálního kapesního nožíku nabízí i paměťovou klíčenku se solidní kapacitou a v mnoha barvách a provedeních. Swissbit inovoval svůj populární nožík - a ne marně!
Klasika opět jinak
Swissbit usoudil, že je na čase zasáhnout. Kapacity ostatních paměťových karet najednou začaly přerůstat jeho kapesní nožíky - a v nich integrovanou paměť Flash připojovanou přes USB.
A když už inovovat, tak pořádně. Nejenom, že se již tak slušná kapacita 512 MB zdojnásobila - to koneckonců nabízí i konkurence, ve špičkových provedeních i výrazně více - ale konečně Swissbit přistoupil i na inovaci v designu. Mimo klasické červené barvy a la původní "rubyRed" je sortiment s novými modely rozšířen o varianty v modré (aneb sapphireBLUE) a ve stříbrném hávu (model retroALOX). Všechny jsou krom nejvyšší kapacity 1 GB k mání i v provedeních 512 nebo 256 MB.
Ale v dalším vybavení se již odlišují - retroALOX sice nabízí odolnější obal, ale již se sem nevešla lampička (LED), ani vnořená propisovací tužka. Kdo si tak chce v noci posvítit, musí se spolehnout na modrý či červený model s plastikovým tělem, které však mají integrovanou svítivou diodu - a to údajně silnější nežli předchozí modely.
Společné všem třem modelům jsou nůžky, pilník a samozřejmě nůž, kterých se však lze před kontrolou na letišti rychle zbavit ve prospěch těžkého zavazadla - a s sebou si nést pouze paměť, jenž je odnímatelná.
Pro ty, kteří zapomínají uložit nožík do většícho zavazadla - ale nechtějí se vzdát alespoň části výhod univerzálního švýcarského nožíku 21.století - je tady letecká verze (Flight Version), která však má s klasickým švýcarským nožíkem společného jen málo: chybí ji totiž nůž, pilník i nůžky.
Data jsou přenášena pomocí rozhraní USB 2.0 - s pomocí dodávaného software Travel-it-easy lze snadno překopírovat data z Outlooku, obsah adresáře Dokumenty a seznam oblíbených stránek z Internet Exploreru. Software zajistí přesměrování požadavků aplikací Outlook či Internet Explorer na tyto data na paměťovou klíčenku. Pomocí hesla lze chránit přístup k datům.
Na celý nožík je dvouletá záruka, na jeho skelet (bez elektronických částí) doživotní záruka. V dodávce je prodlužovací kabel USB i pásek na krk. Nové modely mají stát podle kapacity 100 euro za verzi s 512 MB, zatímco nejvyšších 1 GB přijdou na cca 180 euro. Všechny nové modely by se měly objevit co nejdříve - u modelu retroALOX a u 1GB verzí se počítá s datem uvedení na konci příštího měsíce, nový modrý Victorinox sapphireBLUE v nižších kapacitách se již začíná dodávat, stejně jako původní klasika.

 
14 Duben 2005

V kultivované přírodě na okraji více než čtyřmilionového japonského města Nagoja vyrostlo obří výstaviště Světové výstavy EXPO 2005, která v pátek 25.3. otevřelo své brány tisícům návštěvníků. Celkem se jich čeká na 15 milionů, jen českým pavilonem by podle odhadů mělo projít deset tisíc zájemců denně. Slavnostního zahájení se ve čtvrtek odpoledne zúčastnili japonský císař a korunní princ. Součástí programu byl i koncert stočlenného světového orchestru, který byl sestaven pro tuto příležitost z hudebníků všech kontinentů.
Prestižní přehlídka kultur a technologií potrvá do 25. září a zúčastní se jí 125 států a osm mezinárodních organizací. Výstavištěm křižují vozítka bez řidiče, která navigují speciální magnetické značky umístěné pod povrchem komunikačních tras kolem výstaviště.

 
14 Duben 2005

Výroba motocyklů Praga definitivně skončila, protože pro jejich výrobce, společnost Praga Hostivař, nebyl tento výrobní program rentabilní. Ještě před dvěma lety doufal tento jediný tuzemský výrobce motocyklů Enduro, že se mu podaří zvýšit výrobu alespoň na 250 kusů ročně. Pak by jejich výroba přestala být ztrátová. Zatímco v roce 2002 prodala firma 71 strojů, o rok později to bylo jen 29 motocyklů. Praga Hostivař se nyní soustředí na výrobu převodovek. Roční tržby firmy se pohybovaly kolem 350 milionů korun. Její loňská závěrka ještě zpracovaná není, sdělil ředitel firmy Jiří Lojan. Polovinu akcií firmy vlastní rakouská obchodní společnost Grampelhuber.
ČTK

 
14 Duben 2005

Necar, Prius, F-Cell, H2R -to jsou zatím samá neznámá jména. Ale možná už za pár let je bude znát každý. Skrývají se za nimi auta, která pro své motory nepotřebují ani jedinou kapku benzinu. Z jejich výfuků se nevalí oblaka dusivého kouře, nýbrž obláčky páry.
Pohánějí je totiž palivové články vytvářející energii pomocí jednoduché chemické reakce.
Zatím tyto automobily budí údiv či nadšení především na výstavách a při předváděcích jízdách. Ale už za pár let by měly patřit k našemu každodennímu životu.
Firma Daimler-Chrysler nyní oznámila, že už v roce 2012 chce zahájit masový prodej těchto aut. Výrobce fordů chce být zase první, kdo prodá milion aut poháněných palivovými články. Snad každá velká automobilka má své modely i své ctižádostivé plány podpořené mnohamiliardovými investicemi. Koncem března tak bude ve Washingtonu předvedeno hned patnáct typů vozidel na palivové články.

 
14 Duben 2005

České aerolinie ve čtvrtek zařadily do své flotily první letadlo Airbus A320 nové generace, které budou využívat pro pravidelné lety na středních tratích. Během dubna by měly park rozšířit o další letoun stejného typu. Sdělila to mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Nový Airbus bude od 27. března, kdy začíná letní letový řád, létat na pravidelných linkách do Londýna, Amsterdamu, Moskvy, Baku, Barcelony, Jerevanu a Jekatěrinburgu. Letadlo má o 1200 km větší dolet než letouny současné střednětraťové flotily, což v budoucnu umožní rozšířit síť linek ČSA do vzdálenějších destinací, dodala Novotná.
ČSA letoun pořídily formou operativního pronájmu od leasingové společnosti SALE. Z leasingové smlouvy zároveň mimo jiné vyplývá, že se s ním cestující budou setkávat na linkách dopravce v příštích šesti letech.
Letoun s imatrikulací OK-GEA má v závislosti na počtu míst nabízených v business a ekonomické třídě maximální kapacitu až 156 sedadel. Oproti nyní používaným Boeingům 737 je A320 zhruba o pět procent rychlejší a lépe splňuje přísnější hlukové a emisní normy. Letadla mají moderní komunikační zařízení včetně LCD displejů nad hlavami cestujících a jsou rovněž moderněji vybavena pro provoz za ztížených povětrnostních podmínek. Obě nová letadla mají být ve vrcholné sezóně využívána 14 hodin denně. ČTK

 
14 Duben 2005

Německá firma Hella připravuje sériovou výrobu světlometů ze světelných diod na rok 2008, již nyní ale existuje prototyp postavený ve spolupráci s Volkswagenem.
Více se dozvíte na www.auto.cz

 
14 Duben 2005

Ve čtvrtek 24. března zahájí Ryanair - největší nízkotarifní letecká společnost v Evropě denní spojení Brna s Londýnem - Stansted letounem nové generace Boeing B-737-800 o kapacitě 189 míst. Lety mezi Brnem a Londýnem se zařadí do rozsáhlé sítě Ryanairu (204 spojů na 94 letišť). Cena jednosměrné letenky začíná na 19,99 EUR včetně letištních poplatků.
Z důvodu zavedení nového leteckého spojení z Brna do Londýna bude od 24. března linka 76 jezdící na trase Hlavní nádraží - Letiště Tuřany provozovaná Dopravním podnikem města Brna posílena tak, aby zajistila komfortní dopravu cestujících na tuřanské letiště. Systém vzájemných návazností mezi všemi druhy doprav, na němž je jihomoravský integrovaný dopravní systém založen, je poprvé v České republice použit i ve vztahu k letecké dopravě. Aby cestující z Londýna nemuseli při cestě z letiště do centra města dlouho čekat, má příslušný spoj linky 76 v odpoledních hodinách povinnost vyčkat na přílet letadla a odbavení cestujících.
V souvislosti se zahájením letecké dopravy Ryanair podnikne primátor města Brna Richard Svoboda ve dnech 23. - 24. března zahraniční služební cestu do Londýna.

 
14 Duben 2005

Společnost FORD MOTOR COMPANY, s. r. o., podepsala s firmou TSR Czech Republic, s. r. o., smlouvu o převzetí a ekologické likvidaci vozidel s ukončenou životností. Tato služba je pro majitele osobních a užitkových (do 3,5 t) vozů Ford uvedených do provozu po 1. 7. 2002 zcela bezplatná.
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., tak jako jeden z prvních dovozců automobilů do ČR reaguje na zákon 188/2004 Sb. z března 2004 a jeho prováděcí vyhlášku 41/2005 Sb. z ledna 2005, které požadují, aby výrobci a dovozci přijímali k bezplatné recyklaci vozy své značky uvedené na trh po 1. 7. 2002.
V roce 2005 přitom vůz musí být recyklován alespoň z 85% a od roku 2006 z 95 %.
Dnes Již jsou v provozu sběrná místa v Hradci Králové, Hronově, Olomouci, Ostravě, Plzni, Sokolovu a Šumperku - a postupně budou přibývat další. V roce 2007, kdy výrobcům a dovozcům nastane povinnost likvidovat veškerá vozidla s ukončenou životností své značky bez ohledu na datum první registrace, bude sběrné místo v každém regionu ČR.
Každý motorista, který příslušnému sběrnému místu společnosti TSR Czech Republic, s. r. o., předá svůj doslouživší Ford, dostane zároveň potvrzení o ekologické likvidaci. Toto potvrzení je už dnes podle zákona vyžadováno jako podmínka pro trvalé odhlášení vozu z provozu.

 
14 Duben 2005

Audi Electronics Venture GmbH představila na konferenci Advanced Microsystems for Automotive Applications v Berlíně novou technologii "umělého vidění" pro identifikaci překážek, použitelnou v blízké budoucnosti v automobilech. Nový systém se nespoléhá na počítačové zpracování video signálu, ale na novou generaci optických diod.
Novinka je sice stále daleko od sériové výroby, ale její možnosti ji pravděpodobně jednou do reálných aut přivedou. Třírozměrný obraz toho co je právě před vozidlem by bylo možné použít pro nové asistenční systémy řidiče, které se v nejbližších letech dostanou do výroby.
Řeč je například o inteligentních parkovacích pomocnících nebo rozšířeném adaptivním tempomatu s funkcí Stop and go. Snímač umístěný v prototypu za vnitřním zpětným zrcátkem u čelního skla využívá měření odraženého infračerveného signálu od objektů před vozidlem. Revoluční polovodičový fotoelement označovaný pojmem Photonic Mixer Device (PMD) dokáže poskytnout dostatek informací pro sestavení třírozměrného obrazu. Horizontální úhel snímání činí 32°, vertikální 8°(současné automobilové radary umí jen horizontální rovinu), frekvence snímání 200 Hz představuje dostatečnou rezervu (tzn. obraz snímán 200 x za sekundu) pro zachycení i velmi rychlých událostí před vozidlem. Dosud se počítalo v takových případech zejména s digitálním zpracováním obrazu ze stereokamer, které však je velmi náročné na výpočetní techniku (potřebný výpočetní čas) na palubě automobilu. Potenciální pole využití novinky je široké. Od systému stop-and-go, který v městském provozu umožní řidiči přenechat popojíždění v koloně na rozhodnutích automobilu, až po automatizované parkování, které vyžaduje mnohem přesnější identifikaci statických objektů. Uplatnění by nový systém našel také v bezpečnostních systémech snižujících riziko kolize s chodcem, protože 3D obraz a jeho vyhodnocování je schopno rozeznat náhle vstoupivšího chodce od jedoucích automobilů.

 
Začátek Předchozí Další Konec

471 472 473 474 475 476 477 478 479 480