Dopravníkové řetězy pewag jsou vyrobeny ze speciálních jemnozrnných nestárnoucích ušlechtilých ocelí CrNi, CrNiMo a MnCr. Optimální tepelné zpracování zajišťuje vysoký standard kvality řetězů a komponent. Díky tomu jsou dopravníkové řetězy pewag odolné vůči rázům a zajišťují maximální mezní zatížení. Dosahují excelentní odolnosti proti únavě. Cementované dopravníkové řetězy mohou být použity při provozních teplotách do 200 °C (392 °F) bez ztráty povrchové tvrdosti.
V podhorském městečku Štíty nedaleko Šumperka jsem navštívil úspěšnou firmu Klein a Blažek, kde jsem od ředitele společnosti, pana Radka Hansmanna, zjišťoval, jaké mají zkušenosti s jeřáby Demag.
na vertikálních soustružnických automatech Mazak
Vertikální soustružnický automat IVS-200 od společnosti Yamazaki Mazak byl cíleně navržen pro plně automatický provoz za účelem snížení vedlejších časů. Hlavní charakteristikou koncepce stroje je rychlá výměna obrobků. S tím souvisí jejich mezioperační doprava. To je ideální úloha pro řetězovýý dopravníkový systém VarioFlow společnosti Bosch Rexroth.
ČESTNÉ UZNÁNÍ MSV 2012
Exponát představuje sofistikované robotické pracoviště, určené pro výběr neorientovaných nahodile umístěných dílů z kontejneru průmyslovým robotem a jejich následné umístění do přesně stanovené orientované polohy v pracovním prostoru robotu. Robot je naváděn průmyslovou 3D kamerou (Machine Vision). Takováto aplikace má velmi široké možnosti použití zejména ve strojírenských provozech, kde jsou nahodile poskládané polotovary (objekty) dopravovány k jednotlivým technologickým uzlům právě v kontejnerech. Exponát je výsledkem spolupráce vystavovatele a akademické sféry – VUT v Brně, FSI – v rámci projektu MPO v programu TIP, číslo projektu: FR-T12/708.
Celokovové OBOUSTRANNÉ magnety pro frézování MillTec
Firma TECNOMAGNETE zastoupená v ČR a SK firmou MAG Centrum s.r.o. vyvinula a představila absolutní novinku v oblasti elektro-permanentních magnetů pro upínání obrobků při frézování. Jedná se o oboustranný magnet MillTec s tloušťkou 42 mm, s celokovovým povrchem a kruhovými póly. Tento oboustranný magnet upíná nejen obrobek, ale i sám sebe ke stolu stroje, případně k úhelníkům u horizontálních strojů. Technologie MillTec absolutně odstraňuje veškeré vibrace a zvyšuje flexibilitu a rychlost upínání obrobků.
Jungheinrich poprvé představil na veletrhu LogiMAT 2012 odborné veřejnosti nový elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík stavební řady 4. Zahájení prodeje vozíku určeného pro úzké uličky proběhne v květnu 2012.
Jeřáby, které vytvářejí pracovní místa na míru. Manipulace s materiálem za použití sloupových a nástěnných otočných jeřábů je řešením tam, kde není možné osadit halu pojízdným mostovým jeřábe nebo tam, kde je více lokálních pracovišť s větším počtem manipulací.
BITO skladovací technika CZ s. r. o. je 100% dceřiná společnost předního německého výrobce statických a dynamických regálových systémů a širokého sortimentu přepravek a boxů. V závodech Meisenheim a Lauterecken vyrábí BITO na provozní ploše 130 000 m2 inovativní program výrobků, orientovaný na zákazníka, v nejvyšší kvalitě.
Letošní novinka, Zetor Forterra HSX, zamířila v červnu do sériové výroby. Do konce letošního roku plánuje Zetor vyrobit 400 kusů tohoto modelu, v příštím roce by se mělo jednat o 900 kusů. První vyrobené traktory zamíří do USA. Objednávky na novou řadu traktorů přicházejí z České republiky, Anglie, Holandska či Polska. První traktor Zetor Forterra HSX opustil sériovou výrobu 25. června. Mezi hlavní inovační prvky nového modelu patří reverzační převodovka, která výrazně přispívá ke zvýšení komfortu ovládání traktoru. Nový model Forterra HSX navazuje na osvědčenou řadu traktorů Zetor. Jedná se o univerzální traktor, který je určen k agregaci se zemědělskými stroji a průmyslovými adaptéry.
Společnost Alstom testuje na Velimském zkušebním okruhu nejnovější přírůstek regionálních vlaků – Coradia Polyvalent. Vlaky se později z Velimi v ČR přesunou do Francie do zkušebních center Valenciennes a Bar-le-Duc, kde již nyní probíhá část testů. Zkušebních jízd se účastní přibližně 50 inženýrů a specializovaných techniků. Celoevropsky významné centrum ve Velimi nabízí dva nezávislé okruhy. Jeden o délce 4 km s maximální povolenou rychlostí 90 km/h a druhý 13kilometrový s maximální povolenou rychlostí 210 km/h. Oba okruhy jsou elektrifikované podle evropských standardů, aby bylo možné testovat vlaky ve všech výkonových režimech. Zkoušet se zde mohou dieselové vlaky, stejně tak jako elektrické, napětí lze volit podle potřeby. Coradia Polyvalent se testuje pro napětí 1 500 V a 25 kV.
Na jaře 2012 uvádí Jungheinrich na trh nový vysokozdvižný vozík s hydrostatickým pohonem. Tento vozík s nejnovější technologií motorů Common-Rail splňuje již nyní mezní hodnoty emisních zplodin stupně III b, které vstoupí v platnost od roku 2013. Zavedením nového typu vozíku VFG 540s–550s se spalovacím motorem je program hydrostatických vozíků Jungheinrich kompletní.