Na základě specifických požadavků firmy ArcelorMittal a.s., firma Prestar s.r.o. vyvinula zařízení, které řeší hned několik úskalí manipulace se svazky plechů, jeho skladování a transport. Prvním požadavkem zákazníka bylo uzpůsobit délku zařízení v maximální míře délce břemene. Důvodem je především maximální využití skladovací plochy, tj. minimalizace nutných mezer mezi jednotlivými svazky.
Transportní vozíky německé společnosti LKE GmbH, které na český trh dodává brněnská společnost MAREK Industrial, a.s., lze charakterizovat následujícími slovy: jednoduché, kvalitní a cenově dostupné. Manipulační vozíky, které společnost MAREK Industrial, a.s. dodává na český trh, se zaměřují na tři oborové skupiny. Zařízení pro vnitřní logistiku, která slouží k manipulaci s materiálem a výrobky nejen uvnitř firmy. Zařízení pro globální logistiku, která jsou využívána převážně v kurýrních a zásilkových službách, expresních a poštovních službách a na interních firemních poštovních místech ve větších společnostech. Poslední skupinu tvoří tzv. oborová řešení. Jedná se o manipulační vozíky, které jsou vyráběny specificky pro různé obory, jako například program kontejnerů pro prádelny a transport prádla, vozíky do obchodů apod. Kromě standardních provedení může být každý vozík upraven dle přání zákazníka tak, aby vyhovoval jeho požadavkům.
Firma TESORT spol.s r.o. byla založena v roce 1995 a od svého vzniku se zabývá vázacími a manipulačními prostředky a zařízením pro manipulaci s materiálem. Hlavním odlišením firmy TESORT od konkurence je masivní odborná pomoc při řešení problémů zákazníků v oblasti manipulace. Celá republika je pokryta sítí obchodníků zajišťujících osobní kontakt se zákazníkem a poskytování důležitých informací o nabízených produktech. Pro rychlý kontakt mezi firmou a zákazníkem jsou v sídle firmy k dispozici obchodní asistentky. 24 hodin denně je k dispozici HOT LINKA TESORT. Další odbornou pomoc jsou připraveni poskytnout produkt manažeři, kteří díky komplexní znalosti svých sortimentů mohou přispět k řešení i složitých požadavků zákazníka.
U příležitosti 50. výročí uvedení jeřábového systému KBK na trh jsme požádali o tématický rozhovor pana Lutze Wächtera, jednatele Demag Cranes & Components, spol. s r.o.
T+T: Jak vypadala situace s manipulací materiálu v průmyslu v roce 1963, kdy systém Kranbaukasten, zkráceně KBK, vznikl? Jaké podmínky v průmyslu vedly firmu Demag k vývoji a uvedení tohoto systému?
Většina výrobních hal byla vybavena mostovými jeřáby, které ale pro určitý typ aplikací zcela nevyhovovaly, ani doplnění sloupovými jeřáby nebylo zcela ideální. Takže Demag vyvinul a uvedl na trh mnohem flexibilnější řešení KBK.
Silné elektrické vozíky v elegantním kompaktním balení. Na veletrhu LogiMat 2013, který se konal v únoru letošního roku ve Stuttgartu, představila Toyota Material Handling Europe nové výkonné 80V elektrické vysokozdvižné vozíky řady Toyota Traigo 80. Historicky nejefektivnější, nejbezpečnější a nejúspornější elektrický vozík Toyota přijde na trh v druhé polovině roku 2013. Může se pochlubit celou řadou vylepšení ve srovnání se svými předchůdci a spolu s modely Toyota Traigo 24 a Traigo 48 kompletuje silnou sestavu čelních vozíků Toyota v elektrickém segmentu.
Neustálý růst cen benzínu a nafty nutí české dopravce k hledání alternativních cest ke snižování nákladů. Jednou z možností je přestavba naftových vozidel na systém Dieselgas, který umožňuje kombinovaný provoz na naftu a LPG. U jednoho nákladního vozu je díky němu možné ušetřit přes 130 000 tisíc korun ročně. Firmy s velkým vozovým parkem tak mohou díky přestavbám za rok ušetřit až několik milionů korun.
Tiger Stone je stroj navržený pro ergonomickou pokládku dlažby. Zámková dlažba položená tímto strojem vykazuje velmi vysokou kvalitu. Tiger Stone disponuje vysokou výrobní kapacitou. Tiger Stone je stroj, který lze předláždit celou ulici najednou, včetně ukončení hran. Zařízení je úžasně jednoduché na ovládání. Pokládka různých tvarových prvků prvků zámkové dlažby různých velikostí je jednoduchá a rychlá, a to v požadovaném vzoru. Stroj dokáže pracovat s 1 500 kg „koberce" při šířce pokládky 6 m silnice.
Na mezinárodním veletrhu bauma 2013 v Mnichově představila společnost Jungheinrich světové veřejnosti novou generaci čelních elektrických vozíků s nosností až pět tun. Spolu s vozíky konstrukční řady 5 byla návštěvníkům poprvé představena také nová „linie S". Ta se osvědčí zejména při náročné překládce. Na veletrhu bauma 2013 prezentovala společnost Jungheinrich poprvé svůj zcela nově vyvinutý čelní elektrický vozík s konstrukční řady 5 (EFG 535-550) a „linie S" (EFG S30-S50). Tyto kompletně nově vyvinuté vozíky sledují jeden hlavní cíl a tím je hospodárnost.
Společnost Mitas představila na veletrhu Bauma nového člena rodiny pneumatik ERL, rozměr 20.5R25 ERL-50, který bude v prodeji od července. Pneumatiky ERL se montují na nakladače, dozery a gradery pro práci v lomech. Dezén pneumatik z této řady má hloubku od 28 do 90 mm.
„Zákazníci očekávají, že pneumatika pro práce v lomech bude mít velkou výdrž a bude odolná proti poškození. Do nižších nákladů se promítne také možnost protektorování," uvedl Andrew Mabin, obchodní a marketingový ředitel společnosti. „Mitas má v segmentu mimo silnice velkou zkušenost, neboť kromě pneumatik průmyslových vyrábí také zemědělské a motocyklové," dodal Mabin.
„Malý" vysokozdvižný vozík pro úzké uličky značky Jungheinrich může být nyní na základě Jungheinrich techniky transpondéru vybaven navigací skladu. Jeho uživatelé profitují zejména z až o 25 % vyššího výkonu překládky. V březnu 2013 představila společnost Jungheinrich svůj nový EFX 410-413. Jedná se o elektrický vozík pro třístranné zakládání s čelně uloženým sedadlem a výškou zdvihu až 7 m. „Tento vozík představuje ‚vstupní model' do světa úzkých uliček", vysvětluje Sebastian Riedmaier, vedoucí produktového managementu skladových a systémových vozíků Jungheinrich. Zcela nový je u této generace vozíků řídicí systém JXP založený na technologii RFID, která se u „velkých" vysokozdvižných vozíků pro úzké uličky úspěšně používá již celá léta.
Zvýšení kapacity na 8 000 vozíků ročně / repase použitých vozíků ve čtyřhvězdičkové kvalitě / výstavba obchodu s použitými vozíky na trzích budoucnosti. Od března 2013 rozšiřuje Jungheinrich výrazně svoje repasní centrum v Drážďanech. V rámci projektu „2018" zde má být za provozu zvýšena postupně kapacita na 8 000 vozíků ročně. V současné době lze v drážďanském centru repasovat za rok zhruba 4 500 vozíků. V roce 2012 byl přitom téměř dosažen kapacitní limit.