04 Duben 2013

jun„Malý" vysokozdvižný vozík pro úzké uličky značky Jungheinrich může být nyní na základě Jungheinrich techniky transpondéru vybaven navigací skladu. Jeho uživatelé profitují zejména z až o 25 % vyššího výkonu překládky. V březnu 2013 představila společnost Jungheinrich svůj nový EFX 410-413. Jedná se o elektrický vozík pro třístranné zakládání s čelně uloženým sedadlem a výškou zdvihu až 7 m. „Tento vozík představuje ‚vstupní model' do světa úzkých uliček", vysvětluje Sebastian Riedmaier, vedoucí produktového managementu skladových a systémových vozíků Jungheinrich. Zcela nový je u této generace vozíků řídicí systém JXP založený na technologii RFID, která se u „velkých" vysokozdvižných vozíků pro úzké uličky úspěšně používá již celá léta.

Tato nová technika nyní umožňuje využívat skladovou navigaci Jungheinrich v plném rozsahu i u EFX 410-413. Tento vozík tak nyní může – tak jako již od roku 2008 jeho „velký bratr" EKX 513-515 – komunikovat s konkrétními systémy správy skladu jednotlivých zákazníků. Informace systému řízení skladu se přitom dostávají přes logistické rozhraní do elektroniky vozíku.

Nejkratší cestou k cíli
Ze systému řízení skladu obdrží vozík pokyn k založení a vyložení konkrétního zboží. Řidič najede do uličky, kde je dané zboží uloženo. Najetí cílové polohy v uličce řídí navigační systém automaticky. „Řidič vozíku už pak jen šlápne na plyn a najede do cíle - nejkratší cestou a optimální rychlostí při minimální spotřebě energie", vysvětluje Sebastian Riedmaier. „Zkušenosti z minulých let ukazují, že výkon překládky se díky využití navigace skladu může zvýšit až o 25 procent". Kromě výkonu překládky se zvyšuje i procesní bezpečnost. Chybné zakládání systém nepřipouští. Bezpečností skeny u každého zakládání odpadají. Prostřednictvím sítě WLAN hlásí navigace konkrétní zakládání zpět systému řízení skladu.

Díky využití nejnovější Jungheinrich generace techniky regulace střídavého proudu bylo možné ještě více optimalizovat energetickou efektivitu tohoto vozíku. Sebastian Riedmaier k tomu dodává: „Námi vyvinutá technologie je zárukou podstatně vyššího výkonu u našich vozíků při minimální spotřebě energie!" Díky zpětnému toku energie při spouštění břemena a generátorickému brzdění se navíc energie získává zpětně. Aktivní management energie a baterie optimalizuje proudové toky a šetří baterii. A jasná výhoda pro uživatele: dvě plné pracovní směny pracují bez nutnosti výměny baterie.

EFX 410-413 má flexibilní použití. Veden může pracovat v úzkých uličkách nebo jako volně pojízdný v širokých uličkách. „Vozík je mrštný a pružný v přední zóně", vysvětluje dále Sebastian Riedmaier, „a v případě potřeby může vykládat i nákladní vozidla!" Díky čelnímu uložení sedačky jej lze obsluhovat jako „normální" čelní vozík. Boční montáž zdvihového zařízení navíc řidiči umožňuje zcela volný výhled na vozovku i náklad.

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním výrobcům vysokozdvižných a nízkozdvižných vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. Jako výrobní společnost a zároveň poskytovatel služeb v oblasti vnitropodnikové logistiky nabízí společnost Jungheinrich svým zákazníkům rozsáhlý výrobní program vozíků, regálových systémů, souvisejících služeb a poradenství.

www.jungheinrich.cz

jun1