Současná novinka v sortimentu letních pneumatik Continental je určena pro rychlostní kategorie H,V, W/Z. ContiPremiumContact 2 přináší nový technický směr v konstrukci dezénu - 3D drážky. Tyto 3D drážky efektivně zvyšují tuhost dezénových bloků a tím pomáhají stabilizovat dezénové bloky při brždění a záběru. Proměnlivý sklon dezénových drážek je navržen takovým způsobem, že zvyšuje rychlost proudění vody v drážkách, tím zkracuje brzdnou dráhu na mokré vozovce a snižuje riziko vzniku aquaplaningu. Kombinací pásového dezénu se Silika směsí 3. generace se životnost pláště zvýšila až o 12% oproti předchůdci.
www.barum.cz
Vědci vytvořili v laboratorních podmínkách pomocí „nano-vláken“ materiál, který je tvrdší než diamant. Nový materiál známý jako spojená uhlíková nano-vlákna (ACNR) byl vytvořen stačením a zahřáním super silných uhlíkových molekul, nazývaných uhlík-60. Tyto molekuly se skládají z 60 atomů vytvářejících hexagonální nebo pentagonální tvary, podobající se maličkému fotbalovému míči.
Japonský koncern YOKOHAMA otevřel v čínském městě Hangzhou nový závod na výrobu hadic a těsnících prostředků. Prostřednictvím své firmy – YOKOHAMA Hamatite – chce vyrábět 1 000 tun a od roku 2007 až 2 000 tun/rok speciálních těsnících materiálů. Těmito pak bude zásobovat japonské automobilky, které v Číně montují jejich vozidla.
Na stejném pozemku pak bude domovská firma YOKOHAMA Hoses & Coupling vyrábět hadice pro stavební těžkou techniku. Počáteční kapacita tohoto objektu 2 500 ks/měsíc má do roku 2008 stoupnout na 10 000 kusů/měsíc.
Japonský koncern YOKOHAMA otevřel v čínském městě Hangzhou nový závod na výrobu hadic a těsnících prostředků. Prostřednictvím své firmy – YOKOHAMA Hamatite – chce vyrábět 1 000 tun a od roku 2007 až 2 000 tun/rok speciálních těsnících materiálů. Těmito pak bude zásobovat japonské automobilky, které v Číně montují jejich vozidla.
Na stejném pozemku pak bude domovská firma YOKOHAMA Hoses & Coupling vyrábět hadice pro stavební těžkou techniku. Počáteční kapacita tohoto objektu 2 500 ks/měsíc má do roku 2008 stoupnout na 10 000 kusů/měsíc.
Německá firma BASF AG, Ludwigshafen, začala dodávat na trh nový typ polystyrénu (PS), který má výbornou tekutost, je houževnatý a vysoce lesklý. Jeho obchodní označení je „PS 454 C“ a díky tomuto multifunkčnímu typu bylo možné sdružit celou řadu výborných vlastností dříve vyráběných typů PS do jednoho a tím také snížit výrobní náklady, což se pozitivně projevilo u konečné ceny PS 454 C“.
Německá firma BASF AG, Ludwigshafen, začala dodávat na trh nový typ polystyrénu (PS), který má výbornou tekutost, je houževnatý a vysoce lesklý. Jeho obchodní označení je „PS 454 C“ a díky tomuto multifunkčnímu typu bylo možné sdružit celou řadu výborných vlastností dříve vyráběných typů PS do jednoho a tím také snížit výrobní náklady, což se pozitivně projevilo u konečné ceny PS 454 C“.
Výrobci automobilů stále častěji montují do nových modelů vozů bezraménkové stěrače čelního skla Bosch Aerotwin. Aby výhody nových stěračů mohli využít i řidiči starších vozů, rozšířil Bosch svůj výrobní program o 15 sad stěračů Aerotwin pro vozy, které byly z výroby vybaveny ještě klasickými stíracími lištami. Celkově může být těmito 15 novými sadami Aerotwin dovybaveno asi 40 modelů vozů, mezi nimi například: Škoda Fabia, Škoda Octavia, VW Golf III, VW Passat, Ford Fiesta a Focus, Audi A4, Renault Scénic a Laguna a Opel Vectra.
Výrobci automobilů stále častěji montují do nových modelů vozů bezraménkové stěrače čelního skla Bosch Aerotwin. Aby výhody nových stěračů mohli využít i řidiči starších vozů, rozšířil Bosch svůj výrobní program o 15 sad stěračů Aerotwin pro vozy, které byly z výroby vybaveny ještě klasickými stíracími lištami. Celkově může být těmito 15 novými sadami Aerotwin dovybaveno asi 40 modelů vozů, mezi nimi například: Škoda Fabia, Škoda Octavia, VW Golf III, VW Passat, Ford Fiesta a Focus, Audi A4, Renault Scénic a Laguna a Opel Vectra.
Ještě před vydáním oficiálního zákazu používání olověných stabilizátorů ke stabilizaci PVC v rámci zpřísněných předpisů potlačení používání těžkých kovů z hlediska ohrožování životního prostředí a také ze zdravotních důvodů, se zavázali zpracovatelé tohoto polymeru dobrovolně k omezování jeho používání a to následujícím způsobem: v roce 2005 o 15 % oproti stavu z roku 2000, o 50 % v roce 2010 a o 100 % v roce 2015. Vše se bude dít zvýšeným používáním alternativních druhů stabilizátorů – především kombinací Ca-Zn, nebo organických typů.