Dánská firma GENAN, která se specializuje na zpracování starých pneumatik chce investovat 42 milionů eur na výstavbu závodu v SRN – Dorsten /Marl -, který se bude zabývat likvidací starých pneumatik. Zařízení má mít kapacitu 65 000 tun, což reprezentuje cca 10 % starých pneumatik, které se v SRN vyřazují. Firma GENAN zaměstná v SRN z počátku 60 pracovníků a ze starých pneumatik bude vyrábět pryžový prášek a granulát.
Dánská firma GENAN, která se specializuje na zpracování starých pneumatik chce investovat 42 milionů eur na výstavbu závodu v SRN – Dorsten /Marl -, který se bude zabývat likvidací starých pneumatik. Zařízení má mít kapacitu 65 000 tun, což reprezentuje cca 10 % starých pneumatik, které se v SRN vyřazují. Firma GENAN zaměstná v SRN z počátku 60 pracovníků a ze starých pneumatik bude vyrábět pryžový prášek a granulát.
Nizozemská firma VIALIS patří ve státech Benelux k největšímu výrobci dopravních značek a semaforů. Pro tyto účely propaguje a k jejich výrobě používá hlavně špičkové plasty. Před nedávnem obdržela tato firma prestižní cenu „iF Design Award“, která se udílí výrobkům s originálním designem a bezvadnou funkčností. Každým rokem se do této soutěže přihlašuje kolem 1 800 námětů z více jako 30 zemí. Nizozemská firma VIALIS obdržela tuto cenu za originální design plastového semaforu. Tento podle jejího návrhu zhotovila firma HVS-Kunststofftechnik z LURANU S, což je kopolymer ASA (akrylester-styren-akrylonitril), který vyrábí německý koncern BASF z Ludwigshafenu.
Nizozemská firma VIALIS patří ve státech Benelux k největšímu výrobci dopravních značek a semaforů. Pro tyto účely propaguje a k jejich výrobě používá hlavně špičkové plasty. Před nedávnem obdržela tato firma prestižní cenu „iF Design Award“, která se udílí výrobkům s originálním designem a bezvadnou funkčností. Každým rokem se do této soutěže přihlašuje kolem 1 800 námětů z více jako 30 zemí. Nizozemská firma VIALIS obdržela tuto cenu za originální design plastového semaforu. Tento podle jejího návrhu zhotovila firma HVS-Kunststofftechnik z LURANU S, což je kopolymer ASA (akrylester-styren-akrylonitril), který vyrábí německý koncern BASF z Ludwigshafenu.
Jako velmi úspěšný a také hodně si slibující označily nový postup k získávání polyuretanů z cukru svůj společný projekt firma Dow Deutschland a frauenhofský institut pro chemickou technologii. Odbornou agenturou FNR (Fachagentur Nachwachsende Rohstoffe) vypsaný úkol ukázal hospodárné alternativy ve výrobě polyfunkčních alkoholů, který chemický průmysl potřebuje pro výrobu polyuretanů a polyesterů.
V projektu se použilo speciální, zkušební zařízení, které umožňuje převádět nízkomolekulární glycidy, jako např. glukózu, fruktózu, xylózu a sacharózu prostřednictvím hydrotermolyzních pochodů na žádané polyalkoholy s krátkými řetězci.
Jako velmi úspěšný a také hodně si slibující označily nový postup k získávání polyuretanů z cukru svůj společný projekt firma Dow Deutschland a frauenhofský institut pro chemickou technologii. Odbornou agenturou FNR (Fachagentur Nachwachsende Rohstoffe) vypsaný úkol ukázal hospodárné alternativy ve výrobě polyfunkčních alkoholů, který chemický průmysl potřebuje pro výrobu polyuretanů a polyesterů.
V projektu se použilo speciální, zkušební zařízení, které umožňuje převádět nízkomolekulární glycidy, jako např. glukózu, fruktózu, xylózu a sacharózu prostřednictvím hydrotermolyzních pochodů na žádané polyalkoholy s krátkými řetězci.
ClimaGuard SPF je první technologický postup výroby skla, který je schopen zajistit vlastnosti skla nedovolující průchod UV-A a UV-B paprsků, které vedou k poškozování interiérového vybavení, jako jsou dřevěné podlahy, nábytek, koberce nebo další bytové doplňky. Technologie povlakování okenních skel učinila v poslední době obrovský krok kupředu. Nový produkt, označovaný výrobcem ClimaGuard SPF, byl vyvinut speciálně pro použití do oken obytných budov. Sklo ClimaGuard SPF je schopno pohltit 99 % ultrafialového slunečního záření, aniž by viditelně změnilo denní světlo v místnosti.
Pro extrémní zimní stavy silnic, které jsou ve Skandinávii obvyklé, zkonstruovali odborníci německého koncernu Continental AG, Hannover novou pneumatiku, označenou „Conti4×4IceContact“. Tento zimní plášť, na nějž je možné namontovat i protismykové hroty, má bezvadný záběr na ledu, jakož i na volném nebo uježděném sněhu. Dobrou odezvu na řízení obstarává střední systém na běhounu, nazývaný pás, opatřený velkým počtem lamel. Na suché vozovce zaručují velké bloky v rameni pláště stabilitu jízdy. Drážky ve tvaru šipek zajišťují bezpečnost na kluzkém podloží. Počítačen optimalizované hroty, vyvinuté speciálně pro popisovaný druh pneumatik, zaručují na ledě maximální trakci. Jsou rozmístěny so zcela nových poloh na běhounu.
Pro extrémní zimní stavy silnic, které jsou ve Skandinávii obvyklé, zkonstruovali odborníci německého koncernu Continental AG, Hannover novou pneumatiku, označenou „Conti4×4IceContact“. Tento zimní plášť, na nějž je možné namontovat i protismykové hroty, má bezvadný záběr na ledu, jakož i na volném nebo uježděném sněhu. Dobrou odezvu na řízení obstarává střední systém na běhounu, nazývaný pás, opatřený velkým počtem lamel. Na suché vozovce zaručují velké bloky v rameni pláště stabilitu jízdy. Drážky ve tvaru šipek zajišťují bezpečnost na kluzkém podloží. Počítačen optimalizované hroty, vyvinuté speciálně pro popisovaný druh pneumatik, zaručují na ledě maximální trakci. Jsou rozmístěny so zcela nových poloh na běhounu.