08 Srpen 2005

motor22.jpgSpolečnost Scania představila v červnu na Mezinárodní výstavě dopravy v Římě, nové autobusové motory Euro 4 a Euro 5. Tuto novinku uvítají především provozovatelé hromadné dopravy, kteří musí plnit stále přísnější ekologické normy. Nové 9litrové autobusové motory s technologií EGR mají nižší emise oxidů dusíku i pevných částic. EGR, nebo-li recirkulace výfukových plynů, snižuje emise přímo v místě jejich vzniku, tedy ve spalovacím prostoru, proto není již třeba přidávat žádná aditiva. Vozidla vybavená tímto řešením zajišťují úsporný a ekologický provoz.

 
25 Červenec 2005

motor_1.jpgSpolečnost GE Aircraft Engines si zvolila pro vývoj motorů příští generace GEnx systém pro plně digitální řízení motorů od společnosti FADEC International. Palivově úsporný motor GEnx je určen pro letouny Boeing 787 Dreamliner a Airbus A350. Společnost s ručením omezeným FADEC International, kterou založily společnosti BAE Systems a Hispano-Suiza, založí svůj nový řídící systém na stávajícím systému FADEC, který je v současné době používán pro motory společností GE a CFM International, a jehož nasazení je plánováno pro použití u motoru GP7200 společnosti Engine Alliance.

 
26 Květen 2005

uher_1.jpgNěmecký výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinula a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm. K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení.

 
27 Duben 2005

Přizpůsobené požadavkům balicí a manipulační techniky a robotiky disponují servoregulátory řady ECS firmy Lenze vysokou přetížitelností a jsou přitom i velice kompaktní. Pro jednoduchou a efektivní konfiguraci jakož i uvádění do provozu jsou nyní osové moduly k dispozici s předdefinovanými funkcemi. Výhoda: po zadání jen několika málo parametrů jsou regulátory připraveny k provozu.
Posi and Shaft
Uživatelský software "Posi and Shaft" pojme až 15 profilů pro polohování, které může být absolutní, relativní, modulární (tedy relativní a nekonečné) nebo mohou být prováděny pohyby s pevně zadanými otáčkami případně podle vodicí frekvence. Jsou implementovány různé formy "Touch-Probe" polohování, redukce točivého momentu po dosažení cílové polohy jakož i rychlostní "Override". Varianta "Posi and Shaft" obsahuje sériově funkci "Bezpečný stop" a logiku řízení klidové brzdy motoru.
Další funkce
Varianta "Speed and Torque" je šita na míru pro regulaci otáček a točivého momentu. Žádané hodnoty mohou být zadávány prostřednictvím analogových vstupních signálů, přes integrovanou sběrnici CAN nebo jiné datové sběrnice. Lze předdefinovat až 15 pevných otáček, rozběhové rampy mohou být lineární nebo mít tvar S-křivky. Pro koordinované pohyby většího počtu os s centrálním řízením byla vytvořena varianta "Motion Control". I u těchto obou variant patří "Bezpečný stop" a logika řízení klidové brzdy motoru k sériové výbavě.
Servosystém ECS pracuje s centrálním napájecím modulem, který přebírá napájení všech osových regulátorů. Napájecí jednotka může být přetížena až pětinásobným špičkovým proudem. Vysoká přetížitelnost všech součástí systému a optimalizované dimenzování stejnosměrného meziobvodu umožňují efektivní využívání instalovaných přístrojů a zaručují také kompaktnost celé sestavy. Kromě toho mohou být osové moduly systému ECS v mnoha případech napájeny přímo ze stejnosměrného meziobvodu přístrojů řad 8200 vector (měniče frekvence) a 9300 (servoregulátory). Takovéto řešení může případně ušetřit napájecí modul - a tím zároveň i místo v rozvaděči, montážní čas a náklady.
www.lenze.cz

 
14 Duben 2005

Požadavky techniků na snížení "strojních" časů a zároveň zrychlení a rychlosti pohybu pro systémy skladů, manipulace s materiálem a výrobky neustále rostou. Klasická pohonná technika se již dostává na hranice svých technických možností. Lineární motory jsou cestou řešení, která má před sebou budoucnost právě pro nasazení v dynamických systémech manipulace, distribuce a ve všech aplikacích s požadavkem na vysokou dynamiku pohybu. SEW nabízí samozřejmě kompletní řešení, tj. i servoměnič MOVIDRIVE® pro řízení lineárních motorů. Pro pohodlné zprovoznění a obsluhu těchto motorů je k dispozici osvědčený obslužný software MoviTools (k dispozici zdarma) se speciální funkcí "uvedení lineárního serva do provozu" a také s osvědčenými technologickými moduly, tak jak je známe u měniče MOVIDRIVE®. Měniče řady MOVIDRIVE B, volitelná čidla polohy LinCoder Hiperface (inkrementální, absolutní), předpřipravené kabely a další příslušenství tvoří kompletní řešení pro vysoce náročné aplikace horizontálního, ale i vertikálního lineárního pohonu. Právě dle stupně "předpřipravenosti" k uvedení do provozu a dle vybavení dodatečným příslušenstvím jsou lineární servomotory dodávány v pěti stavebních velikostech (P050, P100, P150, P200, P250), čtyřech délkách primární části (VS, S, M, ML) pro každou velikost a ve třech stupních výbavy: SL2 Basic ( obsahuje primární část motoru - lineární servomotor s vrstveným ocelovým jádrem, sekundární část s vysoce kvalitními permanentními magnety, toto provedení motoru je chlazeno jen konvekcí s okolím ). SL2 Advance system (navíc vybaveno robustním krytem motoru, který slouží zároveň jako chladič a zároveň jako základ (platforma) konstrukce pro montáž zákaznického zařízení, dále předpřipravené-obrobené plochy pro lineární vedení a montáž enkodéru, předpřipravené konektory). SL2 Power systém (nejvyšší stupeň výbavy je navíc vybaven cizím chlazením motoru, které zajistí zvýšení 1,5 násobné zvýšení výkonu). Nejdůležitější technická data lineárních motorů SL2: vyšší zrychlení díky absenci rotačních součásek a tedy i velkých momentů setrvačnosti; bezkontakní přenos energie (motor - "poháněné zařížení"); odstranění problémů se zubovou vůlí (u mechanických ozub. převodů nutno použít redukovaná ozubení); nízká hlučnost; vysoká životnost a nízké provozní a servisní náklady; tuhost konstrukce (vysoký poměr váha- výkon); nominální síla motorů 280-6000 N; maximální síla až 12 600 N; zrychlení bez zatížení 80 m/s2; nominální rychlosti 1, 3, 6 m/s; přesnost pozicování v mm (typicky ±10mm); teplotní třída F, krytí IP65; volitelné cizí chlazení (zvyšuje výkon 1,5x ); volitelné předpřipravené kabely; tepelná ochrana termistory ve vinutí bezpečné zastavení (elektromagnetická, pneumatická brzda).
www.sew-eurodrive.cz

 
14 Duben 2005

Společnost Siemens, divize Automatizace a pohony, rozšířila výkonnostní rozsah frekvenčního měniče Sinamics S120: kromě dosavadní "booksize" modulární výstavby bylo na trh uvedeno i vestavné provedení. Polohové i vektorové aplikace se tak nyní mohou pohybovat od 1,6 až po 800 kW při napětí 3x400 V, případně až do 1200 kW při napětí 3 × 690 V. Moduly "booksize" a vestavné provedení lze libovolně kombinovat a propojit pomocí sběrnice Drive-Cliq na centrální jednotku. Typickými aplikacemi jsou například papírenské stroje, válcovací a dělicí linky apod. Ve střednědobém výhledu bude Sinamics S120 nahrazovat frekvenční měniče řady Simovert Masterdrives jak v polohových aplikacích, tak i ve vektorovém řízení. Polohové aplikace jsou nyní s výhodou řešeny ve vazbě s řídicími systémy pro polohování, tj. řídicí systém Simotion, či technologická CPU Simatic S7-315T-2 DP resp. S7-317T-2 DP. Později bude přímo v řídicí jednotce frekvenčního měniče Sinamics S120 umožněno základní polohování.
www.siemens.cz/ad

 
Začátek Předchozí Další Konec

21 22 23 24 25 26 27 28 29