12 Říjen 2005

motor_1.jpgFord Motor Company a PSA Peugeot Citroën dále prohlubují spolupráci v oblasti výroby vznětových motorů. Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

 
15 Září 2005

ABFAG_1.jpgFirma Rexroth představuje novinku ve svém sortimentu hydraulických jednotek, nízkohlučný agregát ABFAG. Jeho velkou předností je významná redukce hluku. Údržbu agregátu zjednodušuje snadný přístup. Dalším zlepšením u agregátu ABFAG je umístění potřebných ukazatelů na víko skříně, což uživatelům usnadňuje obsluhu, stejně jako možnost seřizování za provozu. Problémem není ani rozšíření přídavnými moduly podle přání zákazníka .
www.boschrexroth.com

 
14 Září 2005
Synchronní torzní motory MBT od firmy Bosch Rexroth

motory_1_1.jpgNasazením prvních lineárních motorů v sériové výrobě obráběcích strojů a prvních torzních motorů u otočných stolů, započala v roce 1993 nová éra v elektrických přímých pohonech. V návaznosti na pokračující vývoj těchto technologií u firmy Bosch Rexroth je nová řada torzních motorů MBT, která nabízí úplně nové perspektivy pro moderní obráběcí stroje. Torzní motory jsou nasazovány nejen jako přímé motory otočných stolů, otočných hlav a ostatních natáčecích os u obráběcích center.

 
30 Srpen 2005

linde_technoplyn.jpgSpolečnost Linde Pohony investuje téměř 700 milionů korun do rozšíření svého výrobního závodu v Českém Krumlově. Do dvou let tak bude moci navýšit počet svých zaměstnanců z dnešních 180 až na 250. Se spuštěním nového výrobního programu se počítá v lednu příštího roku.

 
26 Srpen 2005

sim_1_1.jpgVýrobní závod Siemens Busbar Trunking Systems (SBTS), který v červenci letošního roku v Mohelnici zahájil produkci přípojnicových systémů, odstartoval stavbu nové výrobní haly. Se stavbou haly bylo započato v červenci, její dokončení je plánováno na listopad letošního roku. V závodě SBTS v současnosti pracuje 50 zaměstnanců, výroba je realizována v hale pronajaté od společnosti Siemens Elektromotory. V lednu příštího roku, kdy bude zahájena výroba v nové hale, bude závod SBTS zaměstnávat přibližně 150 lidí. Celková investice na výstavbu haly činí 200 milionů Kč.

 
08 Srpen 2005

motor22.jpgSpolečnost Scania představila v červnu na Mezinárodní výstavě dopravy v Římě, nové autobusové motory Euro 4 a Euro 5. Tuto novinku uvítají především provozovatelé hromadné dopravy, kteří musí plnit stále přísnější ekologické normy. Nové 9litrové autobusové motory s technologií EGR mají nižší emise oxidů dusíku i pevných částic. EGR, nebo-li recirkulace výfukových plynů, snižuje emise přímo v místě jejich vzniku, tedy ve spalovacím prostoru, proto není již třeba přidávat žádná aditiva. Vozidla vybavená tímto řešením zajišťují úsporný a ekologický provoz.

 
25 Červenec 2005

motor_1.jpgSpolečnost GE Aircraft Engines si zvolila pro vývoj motorů příští generace GEnx systém pro plně digitální řízení motorů od společnosti FADEC International. Palivově úsporný motor GEnx je určen pro letouny Boeing 787 Dreamliner a Airbus A350. Společnost s ručením omezeným FADEC International, kterou založily společnosti BAE Systems a Hispano-Suiza, založí svůj nový řídící systém na stávajícím systému FADEC, který je v současné době používán pro motory společností GE a CFM International, a jehož nasazení je plánováno pro použití u motoru GP7200 společnosti Engine Alliance.

 
26 Květen 2005

uher_1.jpgNěmecký výrobce krokových motorů, firma Berger Lahr, vyvinula a v současné době uvádí na trh nové typy pohonů s krokovými motory, které jsou zajímavé tím, že jejich řídicí elektronika je integrována přímo do pláště motoru. Základem jsou osvědčené třífázové krokové motory řady VRDM s hranou příruby 57 nebo 85 mm. K dispozici jsou dvě typové řady IDS a IFS, které se liší způsobem řízení.

 
27 Duben 2005

Přizpůsobené požadavkům balicí a manipulační techniky a robotiky disponují servoregulátory řady ECS firmy Lenze vysokou přetížitelností a jsou přitom i velice kompaktní. Pro jednoduchou a efektivní konfiguraci jakož i uvádění do provozu jsou nyní osové moduly k dispozici s předdefinovanými funkcemi. Výhoda: po zadání jen několika málo parametrů jsou regulátory připraveny k provozu.
Posi and Shaft
Uživatelský software "Posi and Shaft" pojme až 15 profilů pro polohování, které může být absolutní, relativní, modulární (tedy relativní a nekonečné) nebo mohou být prováděny pohyby s pevně zadanými otáčkami případně podle vodicí frekvence. Jsou implementovány různé formy "Touch-Probe" polohování, redukce točivého momentu po dosažení cílové polohy jakož i rychlostní "Override". Varianta "Posi and Shaft" obsahuje sériově funkci "Bezpečný stop" a logiku řízení klidové brzdy motoru.
Další funkce
Varianta "Speed and Torque" je šita na míru pro regulaci otáček a točivého momentu. Žádané hodnoty mohou být zadávány prostřednictvím analogových vstupních signálů, přes integrovanou sběrnici CAN nebo jiné datové sběrnice. Lze předdefinovat až 15 pevných otáček, rozběhové rampy mohou být lineární nebo mít tvar S-křivky. Pro koordinované pohyby většího počtu os s centrálním řízením byla vytvořena varianta "Motion Control". I u těchto obou variant patří "Bezpečný stop" a logika řízení klidové brzdy motoru k sériové výbavě.
Servosystém ECS pracuje s centrálním napájecím modulem, který přebírá napájení všech osových regulátorů. Napájecí jednotka může být přetížena až pětinásobným špičkovým proudem. Vysoká přetížitelnost všech součástí systému a optimalizované dimenzování stejnosměrného meziobvodu umožňují efektivní využívání instalovaných přístrojů a zaručují také kompaktnost celé sestavy. Kromě toho mohou být osové moduly systému ECS v mnoha případech napájeny přímo ze stejnosměrného meziobvodu přístrojů řad 8200 vector (měniče frekvence) a 9300 (servoregulátory). Takovéto řešení může případně ušetřit napájecí modul - a tím zároveň i místo v rozvaděči, montážní čas a náklady.
www.lenze.cz

 
Začátek Předchozí Další Konec

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30