25 Červenec 2005
Společnost GE Aircraft Engines si zvolila pro vývoj motorů příští generace GEnx systém pro plně digitální řízení motorů od společnosti FADEC International. Palivově úsporný motor GEnx je určen pro letouny Boeing 787 Dreamliner a Airbus A350. Společnost s ručením omezeným FADEC International, kterou založily společnosti BAE Systems a Hispano-Suiza, založí svůj nový řídící systém na stávajícím systému FADEC, který je v současné době používán pro motory společností GE a CFM International, a jehož nasazení je plánováno pro použití u motoru GP7200 společnosti Engine Alliance.
"Je nám ctí, že jsme byli vybráni pro dodávku řídícího systému pro tento nový motor," řekl Dennis Slattery, prezident společnosti FADEC International. "Těšíme se na pokračování naší již dlouhotrvající spolupráce s GE na vývoji nových řídících systémů pro motory," řekl Jamil Dirani, finanční a marketingový viceprezident společnosti FADEC International.Typ "FADEC 3", který bude tvořit základ pro ovládání motoru GEnx, je v současné době používán u motoru GE90-115B, nejvýkonnějšího proudového motoru na světě, a u motorů GE CF6 a CFM56. Je také používán k ovládání motorů GP7200, který vyvinuly
členské společnosti aliance GE-Pratt & Whitney Engine Alliance pro letadla Airbus A380.
Ovládání pracuje na základě komunikační sítě LAN a využívá flexibilní připojení, které lze jednoduše přizpůsobit novým funkcím, budoucím motorům a leteckým aplikacím. Pokročilé palubní řízení umožní lepší diagnostické možnosti celého motorového systému, včetně systémů od společnosti FADEC, a sníží výskyt diagnostických hlášek typu "nenalezena žádná chyba". "Leteckým společnostem pak přinese více letových hodin, a tím i větší zisky," řekl Slattery.
Systém FADEC řídí průtok paliva, geometrii motoru, vytváří propojovací rozhraní se směrovým kormidlem a nabízí další pokročilé funkce, jako je elektronická ochrana motoru proti zvýšení otáček.