Rallye Monte Carlo pro vozidla na vodíkový pohon a hybridní se uskutečnila vozidla 2. dubna 2005. Jedná se o první akci svého druhu. Celou trasu z Lugana (Švýcarsko) přes Itálii a Francii až do Monaka, v celkové vzdálenosti 416 km, urazily vozy za 6 hodin. Plynný i kapalný vodík v průběhu celého závodu zajišťovaly dva servisní týmy Linde mobilními čerpacími stanicemi. Unikátního závodu se zúčastnilo 17 mezinárodních výrobců automobilů jako Mercedes, Volkswagen, Toyota atd.
"Rallye Monte Carlo pro vozy na vodíkový pohon a hybridní vozy" se uskutečnilo v den zahájení sympozia EVS 21 (21. světové sympozium - vozidla na vodíkový, hybridní a elektrický pohon), které se konalo od 2. do 6. dubna 2005 v Monaku. Návštěvníci výstavy měli možnost vyzkoušet si vozy na alternativní pohon na známé trati Formule 1 v Monaku. Zásobování vozů na vodíkový pohon zabezpečovala společnost Linde.
Závod organizovala Mezinárodní automobilová sportovní federace FIA (Fédération International de l´Automobile) s Automobilovým klubem Monaco (ACM). Za volantem vozů na alternativní pohon usedli takové osobnosti, jako Heinz-Harald Frentzen, vítěz tří velkých cen Formule 1 a světový vice-šampión Formule 1 roku 1997.
Společnost Linde se již řadu let účastní téměř všech významnějších projektů na podporu vodíkového pohonu pro automobily. Linde využívá své know-how v mnoha oblastech týkajících se vodíku od výroby, přes zkapalňování, dopravu až po jeho využití. Linde provozuje v Ingolstadtu jediné zařízení na zkapalňování vodíku v Německu. Ze 70 vodíkových čerpacích stanic na světě jich 30 provozuje Linde.
Toyota poøádá v týdnu od 18.4. do 24.4. testovací jízdy. Akce se mùžete zúèastnit na mnoha místech Èeské republiky, podrobný seznam míst a dealerù, kde akce probíhá najdete na internetu: www.toyota.cz. Na testovací jízdy je tøeba se pøihlásit, na internetu si zvolit místo a dealera, u kterého chcete zkušební jízdu absolvovat a také si vybrat typ vozidla.
www.toyota.cz
Nová Škoda Octavia Combi získala Národní cenu za produktový design. Prestižní ocenění převzal v Betlémské kapli v Praze vedoucí technického vývoje společnosti Škoda Auto Harald Ludanek z rukou místopředsedy vlády ČR Martina Jahna a ředitele Design centra České republiky Karla Kobosila.
Národní designérskou soutěž "Vynikající výrobek roku", jejíž součástí je i "Národní cena za produktový design" vyhlašuje od roku 1991 z pověření ministerstva průmyslu a obchodu ČR Design centrum České republiky. Nominované výrobky hodnotí mezinárodní odborná porota složená z jedenácti profesionálních designérů, umělců, výtvarníků a vysokoškolských pedagogů. Národní cenu za design obdržel v České republice v roce 1999 také vůz Škoda Octavia Combi 1. generace.
Škoda Octavia Combi zvítězila v náročné konkurenci dalších sériově vyráběných průmyslových výrobků z celé České republiky. V hodnocení poroty se na adresu nové Octavie Combi mimo jiné objevilo: "Dominantními znaky nové generace karoserie vozu Octavia Combi jsou dlouhé měkké křivky. Jemně, ale zřetelně čitelné hrany odvážně procházející od předních sloupků až po nárazník podtrhují dynamický sportovní nádech přirozeně elegantního vzhledu. Promyšlenou koncepci a pečlivým vyřešením detailů je dosaženo vysoké užitné hodnoty a dojmu solidnosti." Porota, které předsedal známý český designér Václav Král ocenila také fakt, že nová Škoda Octavia je dílem vlastního vývojového centra společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Národní cena za design není prvním oceněním, které karosérie modelu Octavia získala. V listopadu loňského roku udělila v Miláně mezinárodní porota architektů, kritiků a umělců vozu Škoda Octavia titul "Nejkrásnější auto roku". Škoda Octavia se zároveň stala autem roku v České republice, ve Finsku, Bulharsku, v Srbsku a Černé Hoře a na Ukrajině. V Německu získala ocenění "Zlatý volant" a v Anglii "Rodinný vůz roku 2005". Škoda Octavia vyhrála české národní kolo ankety "Auto 1"
a v celoevropském finále "Auto 1" obsadila celkové druhé místo, když suverénně vyhrála kategorii techniků.
Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot připravily pro majitele vozů značky Peugeot servisní prohlídku za symbolickou cenu 99 Kč. Akce je doplněna nabídkou šekové knížky se slevovými kupóny a je platná od 21. března do 22. dubna 2005.
Servisní akce Peugeot přichází v období přípravy vozů na jarní motoristickou sezónu. Za symbolických 99 Kč nabízí majitelům vozů Peugeot kontrolu stavu vozidla po zimním provozu. Prohlídka obsahuje dvacet kontrolních bodů a je zaměřena na podvozek vozu. Lze ji absolvovat za 1 hodinu a zákazník se na jejím uhrazení podílí částkou 99 Kč. Akce platí pro všechna vozidla Peugeot mimo záruku.
Servisní prohlídka za symbolickou cenu je doplněna nabídkou šekové knížky se slevovými kupony, kterou získá automaticky každý zákazník absolvující jarní prohlídku v značkových servisech prodejní sítě Peugeot. Šeková knížka obsahuje deset kupónů, které lze směnit např. za originální díly Peugeot použité při opravě závad nalezených při kontrole v rámci servisní akce, letní sadu slunečních clon či služby v oblasti údržby pneumatik a další.
www.peugeot.cz
Škoda s Octavií montovanou v Shanghai Volkswagen (SVW) rozšíří svoji modelovou nabídku v Číně.
Licenční smlouvu dne 11. dubna v Mladé Boleslavi podepsali Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda, Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda a Chen Zhixin, předseda představenstva SVW a jeho zástupce Dieter Seemann.
Od roku 2007 se má ve firmě SVW vyrábět Škoda Octavia, limuzína střední třídy.
Současně se počítá s vysokým stupněm lokalizace, která umožní ekonomicky výhodnou výrobu. Cílem je odebírat co možná nejvíce dílů z Činy. V tomto ohledu budou se SVW a společností Škoda Auto těsně spolupracovat Volkswagen Group China se sídlem v Pekingu a poskytovat potřebnou součinnost.
Prodej a servis vozů Škoda poběží přes síť vybraných prodejců a servisních podniků značky Škoda, do níž budou zahrnuti i dosavadní dnešní značkoví prodejci Škoda v Číně. Vozy, vyrobené v závodě SVW budou zpočátku určeny pro tuzemský trh.
Škoda, jedna z evropských automobilových značek s nejdelší tradicí, je od roku 1991 součástí koncernu Volkswagen a dnes disponuje modelovou paletou nejmodernějších vozů na mezinárodní úrovni.
Pevnou linku za 99 korun si zákazníci ČESKÉHO TELECOMU mohou objednávat až do konce školního roku. Akční nabídku, kterou společnost oznámila v polovině ledna, nyní prodlužuje do 30. června 2005. Kromě 97% slevy na zřízení telefonní linky obdrží každý nový zákazník 180 volných minut pro jakákoliv volání v pevné síti ČR (60 minut po dobu třech měsíců).
Ještě více volání zdarma (až 70 % hovorů) přinášejí nové cenové programy Telefon Volno a Telefon Volno Plus. ČESKÝ TELECOM je veřejnosti představil před několika dny (31.března). V tuto chvíli jich využívá přibližně 20 000 zákazníků.
"Nové cenové programy motivují k využívání pevné linky. Naši zákazníci s nimi totiž mohou volat tak často, jak potřebují. Mimo špičku a o víkendech jim nabízíme až 4,5 dne bezplatného volání," uvedl Simon Anthony Burckhardt, výkonný ředitel pro marketing ČESKÉHO TELECOMU.
Bezplatné volání se vztahuje na místní a dálkové hovory v pevné síti. Hovory jsou zcela zdarma po dobu třiceti minut, po uplynutí této doby je volání účtování po minutách. "Počet po sobě jdoucích hovorů ale není omezen, takže u opravdu dlouhých hovorů můžete zavěsit a volat znovu," vysvětluje Simon Anthony Burckhardt.
Zákazníci si mohou objednávat programy Telefon Volno a Volno Plus prostřednictvím internetu (www.telecom.cz), značkových prodejen TELEPOINT a TELEPOINT PARTNER nebo v Telefonickém centru služeb na čísle 800 12 34 56. To je v provozu nonstop - tedy 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Nepřetržitě je k dispozici také speciální linka určená pro objednávání cenových programů 800 15 15 15.
Společně s firmou Sanyo IBM ukázalo prototyp notebooku poháněného palivovým článkem. S jednou metanolovou náplní má ThinkPad vydržet osm hodin, přičemž ukazovaný prototyp je kompatibilní s většinou ThinkPadů.
V modulu palivového článku je integrován i standardní akumulátor, který má zajišťovat rovnováhu v okamžiku prudkého zvýšení příkonu ze strany notebooku, například při startu disku nebo vložení disku do optické mechaniky.
Mimo tohoto vestavěného akumulátoru je v modulu místo i pro tenký modulární akumulátor používaný v noteboocích ThinkPad - UltraBay Slim modul. Díky použití tohoto akumulátoru je zajištěno, že i když dojde palivovému článku jeho palivo, notebook nemusí být vypnut, ale může po dobu doplnění metanolu běžet dále na běžném lithium iontovém napájení.
Modul s palivovým článkem je konstruován ve tvaru dokovací stanice, což mu však nepřidává na atraktivitě v opravdu mobilním nasazení. Pro mnoho mobilních pracovníků bude neocenitelný i v této formě, přesto - pro většinu uživatelů je tato velikost naprosto neakceptovatelná, zvláště když i se dvěma obyčejnými akumulátory lze dosáhnout podobné doby nezávislého provozu.
Ačkoliv tento prototyp je navržen pro použití se současnými modely ThinkPad řad X, R a T, je otázkou kdy - a zda vůbec - uvede IBM tuto palivově dokovací akumulátory vybavenou stanici na trh. IBM zdůrazňuje, že vývoj tohoto palivového napájení bude probíhat i nadále po převzetí divize PC společností Lenovo - navíc i s podporou dalších vývojářských kapacit čínské společnosti. Zřejmě to tedy není pouze výkřik do tmy, ale z prvních fotografií je zřejmé, že cesta k nahrazení lithium iontových akumulátorů palivovými články je stále ještě velmi dlouhá - a trnitá, poseta nezdary...
Společnost Moeller Elektrotechnika, výrobce přístrojů pro domovní a průmyslové instalace a přístrojů pro distribuci elektrické energie představil na mezinárodním veletrhu elektrotechniky a elektroniky Ampér 2005 své produktové novinky, mezi kterými nechybí nové funkce systému moderní elektroinstalace Xcomfort, diagnostika výkonových jističů a zařízení pro automatický záskok zdrojů.
Nová funkcionalita systému inteligentní elektroinstalace Xcomfort vyzdvihuje zejména možnosti zvýšení bezpečnosti a zároveň komfortu bydlení. Systém lze použít pro zajištění aktivní nebo preventivní ochrany objektu, majetku a zdraví. Komfort bydlení zvyšuje nové ovládání systému pomocí GSM komunikátoru, kterým lze nyní ovládat až deset spotřebičů na dálku přes telefon.
Moeller na Ampéru dále prezentoval svou aplikaci diagnostiky a komunikace výkonových jističů. Ty byly zařazeny do soutěže o Zlatý Ampér 2005. Diagnostika výkonových jističů, která je zpracovávána pomocí speciálního softwaru, zvyšuje efektivitu řízení rozvodních systémů. Diagnostiku je možné použít i ad hoc s využitím přenosného diagnostického modulu.
www.moeller.cz
Raiffeisenbank a.s. uvádí na trh nový způsob podepisování platebních příkazů a žádostí v internetovém bankovnictví. Tento způsob dále zjednodušuje obsluhu internetového bankovnictví a dává klientům vyšší flexibilitu v zabezpečení služby.
Klienti si mohou nově vybrat, zda platební příkaz podepíší pomocí podpisového certifikátu jako doposud, nebo pomocí jednorázového SMS kódu. SMS kódy jsou jednorázová hesla zasílaná při potvrzování transakcí SMS zprávou na mobilní telefon uživatele. Zákazník obdržený kód přepíše do formuláře platebního příkazu v internetovém bankovnictví a tím příkaz podepíše.
Používáním SMS kódu je zachována vysoká bezpečnost internetového bankovnictví. Heslo je generováno vždy pro konkrétní transakci a nelze tedy s jeho pomocí podepsat žádný jiný příkaz. Zasílaná SMS zpráva kromě vlastního kódu obsahuje i informace o zadaném příkazu a čas, kdy byl kód vygenerován.
Za používání SMS kódu klient nic nezaplatí. Výhodou SMS kódu je, že jej lze bezpečně použít i na neznámém počítači - např. v internetové kavárně, veřejné knihovně i v zahraničí. Klient tak při cestování nemusí mít s sebou disketu s certifikátem, stačí mobilní telefon. Na rozdíl od podpisového certifikátu navíc není nutné pravidelně prodlužovat platnost této metody.
Klienti Raiffeisenbank mohou nový způsob podepisování používat paralelně se stávajícím podpisovým certifikátem. Stejně jako u podpisového certifikátu poskytuje banka aktivaci a používání SMS kódů zdarma.