Společně s firmou Sanyo IBM ukázalo prototyp notebooku poháněného palivovým článkem. S jednou metanolovou náplní má ThinkPad vydržet osm hodin, přičemž ukazovaný prototyp je kompatibilní s většinou ThinkPadů.
V modulu palivového článku je integrován i standardní akumulátor, který má zajišťovat rovnováhu v okamžiku prudkého zvýšení příkonu ze strany notebooku, například při startu disku nebo vložení disku do optické mechaniky.
Mimo tohoto vestavěného akumulátoru je v modulu místo i pro tenký modulární akumulátor používaný v noteboocích ThinkPad - UltraBay Slim modul. Díky použití tohoto akumulátoru je zajištěno, že i když dojde palivovému článku jeho palivo, notebook nemusí být vypnut, ale může po dobu doplnění metanolu běžet dále na běžném lithium iontovém napájení.
Modul s palivovým článkem je konstruován ve tvaru dokovací stanice, což mu však nepřidává na atraktivitě v opravdu mobilním nasazení. Pro mnoho mobilních pracovníků bude neocenitelný i v této formě, přesto - pro většinu uživatelů je tato velikost naprosto neakceptovatelná, zvláště když i se dvěma obyčejnými akumulátory lze dosáhnout podobné doby nezávislého provozu.
Ačkoliv tento prototyp je navržen pro použití se současnými modely ThinkPad řad X, R a T, je otázkou kdy - a zda vůbec - uvede IBM tuto palivově dokovací akumulátory vybavenou stanici na trh. IBM zdůrazňuje, že vývoj tohoto palivového napájení bude probíhat i nadále po převzetí divize PC společností Lenovo - navíc i s podporou dalších vývojářských kapacit čínské společnosti. Zřejmě to tedy není pouze výkřik do tmy, ale z prvních fotografií je zřejmé, že cesta k nahrazení lithium iontových akumulátorů palivovými články je stále ještě velmi dlouhá - a trnitá, poseta nezdary...