28 Duben 2005

208notes.jpg Společnost Actebis představuje dva nové modely exkluzivních notebooků Toshiba z řady Qosmio, která je unikátním mostem mezi světem IT a spotřební elektroniky.
Notebooky Qosmio se vyznačují především unikátním designem, velmi kvalitním provedením, integrací televizního tuneru a možností sledování televize či DVD bez nutnosti startovat systém Windows. Právě přítomnost tuneru je pro náš trh zásadním krokem kupředu, neboť první modely Qosmio představované na podzim ho v našem regionu nenabízely. V nových modelech je tuner schopný přijímat všechny naše televizní stanice. K oběma právě představovaným modelům je dodán i dálkový ovladač. Notebooky také nabízejí skutečně vysoký výkon, který využijete při práci v náročných aplikacích, při hraní nejnovějších her i při používání samotného operačního systému.
Qosmio G20-102, tento notebook je jedním z nejvýkonnějších a současně nejkrásnějších na trhu. Jeho unikátní design založený na efektním odrazivém černém povrchu si vás získá na první pohled. G-20-102 nabízí ty nejkvalitnější a nejvýkonnější komponenty – jejich výpis mluví za vše: Intel Pentium 760 (2 GHz, 533 fsb), dvě 512 MB DDR paměti, širokoúhlý 17“ displej Toshiba TruBrite WXGA+ s rozlišením 1,440 x 900 a jasem 500cd/m², dva 80 GB velké pevné disky (5400 ot/min), multiformátová DVD vypalovačka, grafická karta NVIDIA GeForce Go6600 128 MB, síťová karta a modem. Samozřejmostí je možnost spárovat notebook s různými periferními zařízeními pomocí bezdrátové technologie Bluetooth. Připojit se k Internetu pomocí bezdrátového standardu wi-fi lze také a to dokonce rychlostí 54 Mbit, neboť G20-102 je vybaven wi-fi kartou podporující standard 802.11b i 802.11g. O kvalitní zvuk, který je potřeba pro sledování videa, se starají vestavěné stereofonní reproduktory Harman Kardon a vylepšený zvukový systém Toshiba s technologií SRS WOW přinášející výraznější basy. Notebook obsahuje celou řadu rozhraní nutných pro všestrannou kooperaci s dalšími zařízeními – kupříkladu na něm naleznete výstup na externí monitor, i.LINK, čtyři USB porty, vestavěný mikrofon, rozhraní S/PDIF nutné pro přenos multikanálového zvuku do externího dekodéru, monitor-in, s-video-in/out či komponentní výstup. To je G20-102, notebook s unikátním „skelným“ designem propracovaným do nejmenších detailů, DVD vypalovačkou typu slot-in (štěrbina), vysoce kvalitním širokoúhlým displejem a několika sloty pro paměťové karty. Přístroj je určen do kanceláří či domácností, které se chtějí zbavit neskladného, nevzhledného a pro transport nevhodného osobního počítače. Qosmio G20-102 je natolik výkonný, že je schopen ho plně nahradit.
Qosmio F10-136, druhý model je vlastně stávající Qosmio s 15,4“ displejem a novými hardwarovými parametry. Zásadním rozdílem oproti modelu, který je již dostupný, je přítomnost televizního tuneru a dálkového ovládání. Notebook obsahuje procesor Pentium M 735 taktovaný na 1,7 GHz, 512 MB DDR paměti, 80 GB disk (5400 ot/min), multiformátová DVD vypalovačka, grafická karta NVIDIA GeForce Go 5700 se 128 MB paměti nejsou výbavou průměrných notebooků. I F10-136 je vybaven jedním z nejlepších displejů s přízviskem TruBrite o velikosti 15,4“. Rozlišení je shodné s vyšším modelem. Opět nechybí Bluetooth, wi-fi karta podporující i standard 802.11g, reproduktory Harman Kardon a celá řada různých rozhraní. Zapomenuta nesmí být ani síťová karta a klasický modem. A to vše je opět v elegantním oku lahodícím designu, který vám zpříjemní veškerou vaši práci.
Oba modely vydrží napájet dodávaná lithium-iontová baterie zhruba 2 hodiny, v případě F-10-136 je to konkrétně 2 hodiny 20 minut. Předinstalovaným operačním systémem jsou Windows XP Home Edition doplněné o celou řadu programů usnadňujících práci a chránících vaše soukromí. Nová Qosmia vás prostě svým designem, výbavou, výkonem i funkcemi ohromí.

 
28 Duben 2005

208zasuvka.jpgInternet z elektrické zásuvky poteče i v ČR. Rychlost až 200 Mb/s. Desítky tisíc domácností využívají možnosti připojení k internetu prostřednictvím stávajících elektrických rozvodů. Doposud jen v zahraničí, ale patrně již tento rok se podobné „vymoženosti“ dočkají i první zájemci v Česku.
Cesty internetu do vašich počítačů mohou být různé. Bezdrátových i drátových způsobů připojení k internetu je mnoho. Asi i vás již někdy napadlo, proč všichni ti poskytovatelé rychlejšího internetového nabízejí nové cestičky, když existuje síť, která vede do téměř každé domácnosti.
Nápad, využít dostupných elektrických rozvodů nejen k přenosu energie, ale i dat, není nový. V minulosti však narážel na mnohé technologické nesnáze. I přesto vznikly technologie, které přenos dat elektrickou sítí dokázaly zprostředkovat alespoň na krátké vzdálenosti, například v rámci jednoho domu či firmy.
Není to však tak dávno, co se objevila technologie, jenž zvládá datový přenos i na větší vzdálenosti. Hned se jí chytili poskytovatelé internetu, kteří tak získali další kanál, kterým mohou do domácností „posílat“ internet. Tato technologie našla rychlou odezvu především ve Spojených státech, ale i v některých evropských zemích, jako je například Německo, Rakousko či Španělsko. Celkově se již z přístupu k širokopásmovému internetovému připojení mohou radovat uživatelé ve 40 zemích na světě. Nově k nim má přibýt i Česká republika. Zhruba před rokem začala Pražská energetika (PRE) testovat možnosti přenosu dat po elektrické síti i přes energetická zařízení jako jsou trafostanice, elektroměry apod. „Přenosy probíhaly do obytného domu, kde žijí naši zaměstnanci a do jednoho odborného učiliště,“ uvádí Mgr. Petr Holubec, vedoucí oddělení Public relations v PRE. „Toto řešení se ukázalo jako použitelné. Avšak zároveň naši vlastníci rozhodli, že se tomu naše společnost nebude věnovat, a proto jsme nabídli naše sítě k testování různým firmám,“ informuje dále Holubec.
V současné době se o možnosti provozu internetu po el. síti PRE zajímají dvě firmy. Jedna z nich - společnost Terms - již dokončuje přípravy pilotního projektu. „Jakmile firmy ukončí své pilotní projekty, budeme se v případě jejich zájmu bavit o podmínkách pronájmu našich sítí pro komerční provoz. To jednání lze očekávat během léta,“ doplňuje vedoucí oddělení Public relations v PRE.
Co lze od internetu z elektrické zásuvky očekávat? Pokud vás zajímá, zda nemohou být na překážku starší elektrické rozvody, vězte, že se prý není čeho bát. Mgr. Holubec tvrdí, že je v podstatě jejich veškerá energetická síť vyhovující. „Kapacita a kvalita přenosu je dána především délkou a topologií elektrického vedení,“ uvádí Martin Šejvl ze společnosti Terms. „Obecně nelze určit závislost kvality přenosu na stáří vodičů. Ověření kvality spojení provádíme individuálně pro každou potenciální lokalitu,“ uzavírá.
Již za 14 dní si budou moci tento způsob připojení na internet vyzkoušet první účastníci pilotního projektu. Ten se rozběhne v lokalitě Pohůrka v Českých Budějovicích. „Další pilotní projekt bude na jednom pražském sídlišti a na sídlišti v Českých Budějovicích,“ informuje zástupce společnosti Terms. Komerční spuštění služby na základě vyhodnocených dat pak začne nejdříve v červnu a nejpozději v září tohoto roku.
Technologie je postavena na čipech společnosti DS2, takže se zájemci se mohou těšit na přenosovou rychlost přesahující 100 Mb za sekundu s teoretickým maximem 200 Mb/s.
Připojení přes elektrickou rozvodnou síť je populární i u orgánů EU. Ve svém nedávném prohlášení se i Evropská komise zasazuje o šíření internetu po elektrických sítích, když nabádá členské státy, aby mu nekladly překážky. Komisi by ráda, aby se technologie co nejrychleji rozšířila, a usnadnila tak přístup k širokopásmovému internetovému spojení i lidem v nejodlehlejších oblastech.

 
28 Duben 2005

208pripojeni.jpgOperátoři v reklamách na ADSL a jiné druhy vysokorychlostního připojení někdy uvádí jako jejich výhodu i nemožnost přesměrování na linky 976 s vysokou cenou. Ve skutečnosti je však spotřebitel chráněn až v okamžiku, kdy telefonní modem vypojí ze zásuvky.
Někteří provozovatelé ADSL, CDMA, kabelových televizí, WiFi sítí a dalších druhů pevného připojení zmiňují při jeho propagaci jako jednu z výhod i bezpečnost tohoto druhu připojení, mimo jiné právě kvůli odolnosti proti přesměrování na linky 976 či do zahraničí s cenou až 99 Kč/min. Zapomínají ovšem dodat, že spotřebitel je chráněn pouze tehdy, když vypojí svůj starý modem pro připojení přes běžnou linku či IDSN z telefonní zásuvky. V opačném případě může podvodný dialer vytvořit druhé připojení k internetu prostřednictvím jinak nepoužívaného modemu za astronomickou cenu. Takovéto přesměrování je možné poznat prakticky jen podle nižší rychlosti připojení, ale třeba při čtení a psaní e-mailů ho rozeznat takřka nelze.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) bohužel již zaznamenalo podnět od takto poškozených, kteří se domnívali, že využíváním vysokorychlostního připojení jsou chráněni. SOS proto doporučuje všem uživatelům, kteří změnili druh internetového připojení, aby svůj starý modem vypojili ze zásuvky.
SOS již dříve (viz tisková zpráva SOS „Přesměrováním na linky se zvýšenou tarifikací jsou ohroženi i uživatelé mobilních sítí“ - http://www.spotrebitele.cz/clanek.shtml?x=199332 ) varovalo spotřebitele, že přesměrování na linky s vysokou cenou hrozí i uživatelům mobilních telefonů využívajících GPRS připojení k internetu. Na mobilních telefonech lze doporučit jako ochranu zablokovat volání na linky se zvýšenou tarifikací a do zahraničí.

 
28 Duben 2005

208mobil.jpg Oskar změnil vzhled a design Internetové Samoobsluhy a rozšířil ji o nové praktické funkce a informace.
Zákazníci Oskara, kteří k ovládání svého telefonního účtu používají Oskarovu Internetovou Samoobsluhu, jistě uvítají změnu, kterou pro ně mobilní operátor od dneška připravil. Internetová Samoobsluha je nyní strukturovanější, obsahuje nové funkce a informace a především má nový design a úpravu.
Zákazník má nyní lepší přehled o stavu svého účtu, může lépe kontrolovat zaplacení faktur, a to po celých 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Na své si přijdou uživatelé tarifů i předplacených služeb. V sekci „Mé služby“ si zájemce může aktivovat bezplatné zasílání SMS typu Potvrzení přijetí platby, Aktuální stav volání, informace o Vyúčtování, a podobně. Aktivace zaslání textové zprávy o FlexiSazbě umožní zájemcům s Oskartou pravidelné zasílání SMS s informací, kolik zákazník ještě musí provolat, aby mohl využít výhodnější ceny. Struktura je koncipována tak, aby zákazník mohl co nejsnadněji ovládat svůj účet. Hlavní Menu je rozděleno na 4 záložky Hlavní stránka, Info & Zábava, Oskarovy Odměny a Nápověda.
Internetová Samoobsluha je vedle Hlasové a SMSkové jedním ze tří kanálů Oskarovy Samoobsluhy. Využívá ji průměrně 21% všech uživatelů, kteří používají Oskarovu Samoobsluhu a stává se stále oblíbenější. Na začátku února Oskar ohlásil, že ty zákazníky, kteří si aktivují službu Po svém k některému z tarifů 50, 150 nebo 300 Naplno a budou pro řízení svého účtu využívat některý z kanálů Oskarovy Samoobsluhy, odmění Oskar 20% slevou na hovory do všech sítí v České republice. Více informací o Oskarově Samoobsluze naleznete na www.oskar.cz

 
28 Duben 2005

208letadlo_3.jpgČeské aerolinie přepravily na svých linkách za období leden až březen letošního roku 964 000 cestujících. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku využilo služeb společnosti o 17% cestujících více. Kromě meziročního nárůstu počtu cestujících rostly ukazatele i dalších přepravních výkonů společnosti. Za první čtvrtletí roku 2005 uskutečnily České aerolinie 8425 letů a na svých linkách přepravily 5080 tun zboží a pošty.
Na charterových letech přepravila společnost za první čtvrtletí letošního roku 66 500, což je 4krát více než za stejné období v loňském roce. Tento nárůst v oblasti nepravidelné přepravy je dán zejména díky velké oblibě dovolenkových destinací jako je brazilská Fortaleza, kubánské letovisko Varadero, ostrov Isla Margarita ve Venezuele či Hurghada a Sharm El Shejk v Egyptě.
Mezi nejoblíbenější destinace Českých aerolinií patří Londýn, Paříž, Moskva, Amsterodam, Madrid, New York a Řím.

 
28 Duben 2005

208eastlog.jpgVe dnech 6. až 8. dubna 2005 se v pražském hotelu Diplomat Praha uskutečnil již osmý ročník mezinárodního fóra logistiky a dopravy EASTLOG 2005 pořádaný společností Atoz Event. Fórum nabídlo jedinečnou příležitost k upevnění kontaktů, ke sdílení zkušeností, výměně názorů a umožnilo seznámit se s logistickými trendy posledních let. Organizátoři připravili pestrý třídenní program fóra, který nabídl zcela profesionální pohled a informace pro developery, investory, supply chain managery a odborníky se zaměřením na spedici, skladování, distribuci či informační technologie. Vedle maratonu přednášek na konferenci a workshopech mohli účastníci volně navštěvovat veletrh, logistics providers fórum, odborný workshop CzechTrade a SAP ČR, společně si prohlédnout významná logistická centra nebo strávit příjemný večer na business mixeru v jedinečných prostorách Národního technického muzea.
K největším lákadlům programu bezesporu patřilo několik paralelně probíhajících konferencí a workshopů tematicky zaměřených na aktuální informace na logistickém trhu. Konference zahájilo Ministerstvo dopravy České republiky společně s Jitkou Hanzlíčkovou (CzechTrade) a Janem Rančákem (CzechInvest). Po úvodním konferenčním bloku následovala panelová diskuse s podtitulem Outsourcing vs. insourcing aneb Jak nalézt optimální logistické řešení. Mezi diskutujícími se představili například Zdeněk Kašpar (Kimberly-Clark), Lucie Kučerová (Optimum Distribution), Václav Procházka (BILLA) anebo Viktor Hradil (AHOLD Czech Republic). Odpolední konferenční blok byl zaměřen na logistické parky a developerské trendy, ale i na otázku pojištění a financování logistických center. K probíraným tématům patřila například centralizovaná distribuce zemí střední Evropy v podání pana Seana Feeneyho ze společnosti Electro World anebo diskusní blok Jak může vaše vlastní logistické řešení ve střední Evropě být výhodnou investicí, ve kterém vystoupil Karel Stránský (Colliers International) či Remon L. Vos (CTP Invest).
Nezapomenutelnou atmosférou vynikal EASTLOG business mixer, další bod programu osmého fóra logistiky a dopravy, který přivítaly jedinečné prostory Národního technického muzea v Praze. VIP logistický večer přivítal více než 220 hostů a nabídl poutavý program soutěží a zábavy. Oblíbená návštěva významných logistických areálů se uskutečnila poslední den. Účastníci společně s organizátorem navštívili DC Delvita, farmaceutický velkoobchod Alliance Unichem, centrální překladiště PPL CZ, centrální sklad UTC, skladový areál BT Česká republika a ČSA CARGO terminál.
Fórum EASTLOG se těšilo i nebývalému zájmu sponzorů. Zlatými sponzory se stal přední dodavatel manipulační techniky BT Česká republika a společnost GEFCO Česká republika zajišťující komplexní logistické služby mimo jiné i pro kolínský závod TPCA. Scania Czech Republic, D.H.S. a Psion Teklogix byly stříbrnými sponzory. Společnost Barco zajistila mobilní internetové řešení pro všechny účastníky akce. EASTLOG 2005 přivítal 45 vystavovatelů, 180 účastníků konferencí a více než 400 návštěvníků veletrhu. Celkově se akce zúčastnilo více než 700 logistických odborníků nejen z České republiky, ale z celé Evropy. K zúčastněným zemím patřilo například i Slovensko, Polsko, Rakousko, Nizozemsko či Velká Británie.
www.eastlog.cz

 
28 Duben 2005

208maut.jpg S jedinečnou gratis akcí spojí euro maut services s.r.o. svůj veletržní debut výstavce na 10. Transport logistic v Mnichově. Až do 31. května 2005, začátku evropského vedoucího veletrhu, mohou speditéři a provozovatelé vozových parků z celé Evropy na adrese http://www.euro-maut.com zdarma testovat kompletní servis k zaúčtování tras s povinným dálničním poplatkem v Německu.
„Tím dáváme k dispozici vedle plánování tras také servis k bezplatnému zaúčtování mýtného. Zákazník zaplatí pouze zákonem stanovené dálniční poplatky“, vysvětlil Dr. Frank Steinmetz, vedoucí podniku Euro maut services s.r.o. Dále vyúčtování probíhá denně, aktualizovaně a pohodlně přes kreditní kartu.
Euro maut services s.r.o. se poprvé jako výstavce zúčastní na Transport logistic 2005. Od 31. května až do 3. června 2005 prezentuje Euro maut své služby k celoevropskému mobilnímu zaúčtování mýtného pro německé dálnice přímo v hale A6 u stánku 200. Od zavedení mýtného pro nákladní vozy v Německu nabízí bonnský podnik na internetové adrese http://www.euro-maut.com ve více jak 20 jazycích v celé Evropě proveditelné řešení k plánování a zaúčtování tras s povinným dálničním poplatkem přes internet a mobilní telefon. Dosud Euro maut services svým zákazníkům jako vstupní bonus navrátil služební poplatky za prvních 50 transakcí. Více informací zájemci naleznou na adrese: http://www.euro-maut.com

 
28 Duben 2005

208auta.jpg Japonské automobilky mají většinou velmi rozvětvený výrobní program, jehož nemalá část zůstává vyhrazena pouze japonskému trhu. Platí to i pro Hondu, která patří mezi trojici největších japonských značek. Nabídka vozů značky Honda čítá na japonském trhu 24 modelových řad, v Evropě však pouze devět. Velmi významným tržním segmentem jsou v Japonsku tzv. K-Cars, tedy malé vozy s vnější délkou do 3,4 m a motory do 660 cm3 o výkonu maximálně 47 kW/64 k, jejichž obliba je založena nejen na výhodách, daných malými vnějšími rozměry a výtečnou obratností v hustém provozu velkých aglomerací, ale také na cenové dostupnosti a daňových úlevách.
Honda je v tomto segmentu tradičně zastoupena, neboť s malými vozy začala tato firma svou automobilovou výrobu. Nyní vyrábí tři modelové řady osobních vozů Life, That’sa Vamos, které doplňují užitkové typy Acty Van (skříňová dodávka) a Acty Truck (malý valník), jejichž technika je spřízněna s osobním mikrovanem Vamos.
Současná generace Hondy Vamos se představila v červnu 1999, přičemž v dubnu 2003 následoval facelift, s nímž nabídku obohatila nová verze Vamos Hobio se střechou zvýšenou o 105 mm a s interiérem zařízeným se zřetelem na víceúčelové využití při provozování rozličných koníčků. Existuje dokonce zvláštní provedení Travel Dog pro přepravu psích miláčků! Honda Vamos má relativně dlouhý rozvor 2420 mm, vnější rozměry 3395 x 1475 x 1775 až 1880 mm a motor, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou.
Pohon obstarává zážehový tříválec Honda Hyper 12V se čtyřventilovým rozvodem OHC, který z objemu 656 cm3 (o/ 66 x 64 mm) dává při kompresním poměru 10,5:1 největší výkon 34 kW/46 k při 5500 min-1 a největší točivý moment 60 N.m/ /5000 min-1. Honda ovšem vyrábí také verze s pohonem všech kol Real Time 4WD s viskózní spojkou, jejichž motor je vyladěn na 39 kW/53 k při 7000 min-1 a 61 N.m/4000 min-1. Špičku nabídky představuje Vamos Turbo, jenž díky přeplňování turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu poskytuje výkon 47 kW/64 k při 6000 min-1 a největší točivý moment 93 N.m/3700 min-1 (kompresní poměr snížen na 8,5:1). Vamos Turbo se dodává výhradně se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, ostatní provedení mají buď pětistupňovou mechanickou převodovku nebo alternativně samočinnou, a to třístupňovou (2WD), resp. čtyřstupňovou (4WD).
Pohotovostní hmotnost je podle provedení 980 až 1070 kg a spotřeba paliva v japonském městském režimu 10-15 mode se pohybuje od 5,6 do 7,0 l/100 km. Podvozek je samozřejmě jednoduchý, vpředu s klasickou nápravou typu McPherson, vzadu je tuhá náprava De Dion, odpružená podélnými listovými pery. Přední kola jsou vybavena kotoučovými brzdami, zadní bubnovými.

 
28 Duben 2005

208snimac.jpg Společnost TURCK zabývající se výrobou senzorů uvádí na trh snímače tlaku řady PT-1 a hlídače tlaku PC-1, které jsou navrženy s ohledem na vysokou spolehlivost, přesnost, široký teplotní rozsah a malé kompaktní pouzdro.
Tato zařízení používají osvědčenou technologii keramických senzorů, která zaručuje odolnost vůči vibracím, rázům a drsným průmyslovým podmínkám. Použitá patentovaná technologie zabraňuje výtoku nebo průsaku média dokonce i v případě překročení destrukčního tlaku senzoru.
Senzory řady PT-1/PC-1 nabízejí nejrozmanitější možnosti použití, např. v obráběcích strojích, pneumatických zařízeních, hydraulických agregátech a dalších průmyslových aplikacích.
Kontrola tlaku oleje v hydraulických nebo pneumatických válcích: při lisování, ohýbání, tvarování a podobných technologiích se často používají hydraulické nebo pneumatické válce. Snímače PT-1 mohou snímat pracovní tlak přímo ve válcích.
Kontrola tlaku při svařování: při svařování plochých částí závisí kvalita sváru také na tlaku svařovacích elektrod. Tuto veličinu lze průběžně kontrolovat pomocí snímačů PT-1.
Kontrola tlaku u čerpadel: v průmyslových aplikacích se často měří a kontroluje tlak média v sací a výtlačné části čerpadla. Robustní provedení, široká nabídka měřicích rozsahů a další mechanické i elektrické parametry předurčují senzory PT-1/PC-1 i pro tyto aplikace. Kontrola upínacího tlaku: při řezání, vrtání či frézování musí být obrobek řádně upnut. Hlídače PC-1 mohou kontrolovat nastavený pracovní tlak upínače a zajistit tak kvalitní upnutí.
www.turck.cz

 
Začátek Předchozí Další Konec

461 462 463 464 465 466 467 468 469 470