Společnost Linde Technoplyn Vás zve na Den otevřených dveří v areálu LINDE TECHNOPLYN a.s., Černovické nábřeží 10 v Brně, který se uskuteční dne 22. prosince 2005. Prezentace účastníků je od 09.00 hod. do 10.00 hod. Den otevřených dveří je zaměřen především na bezpečnostní a ekologické aspekty výroby technických plynů.
http://www.lindetechnoplyn.cz
Na současnou zvyšující se poptávku po vyškolených kvalifikovaných pracovnících schopných navrhovat, vyrábět, seřizovat a obsluhovat nové technologie výroby reaguje společný projekt firmy FESTO a Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Kutné Hoře (VOŠ, SPŠ, JŠ). Výsledkem tohoto projektu je nové Školicí centrum FESTO, vybudované v nevyužívané dílně kutnohorské „průmyslovky“.
Bezpečnost je jednou z hlavních priorit společnosti Scania, na kterou se ve svém výzkumu a vývoji trvale zaměřuje. Výsledkem je nepřetržitý přísun nových prvků a vylepšení na nákladních vozidlech Scania. ESP - elektronický stabilizační program je nově dostupný nejen pro tahače (4x2, 6x2 a 6x2/4), ale i pro podvozky v konfiguracích 4x2, 6x2, 6x2/4, 6x2*4. Z bezpečnostních důvodů jej lze použít pouze u vozidel bez závěsného zařízení. ESP je nabízen společně s EBS - elektronickým systémem brždění, není možné jej kombinovat s automatickou převodovkou a se základní úrovní pneumatické regulace zavěšení kol (bez detekce hmotnosti). Zahájení výroby je naplánováno na první polovinu roku 2006.
Rok a půl před plánovaným termínem mohou řidiči začít využívat významnou část nově budované mimoúrovňové křižovatky v Brně Pisárkách. Náročný projekt umožní plynulý a bezpečnější průjezd po velkém městském okruhu v blízkosti ulice Hlinky a u 9. brány brněnského výstaviště. Díky přemostění lze také pohodlněji vyjet z centra města na Pražskou radiálu. Stavbu provedlo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS během jedenácti měsíců. Investorem projektu je Státní fond dopravní infrastruktury a město Brno.
Česká pobočka softwarové společnosti Microsoft spolu s vládní agenturou CzechInvest otevřou v ČR začátkem příštího roku nové centrum pro vývoj softwaru. SoftInvest, jak byl projekt příznačně pojmenován, bezprostředně vytvoří kolem 200 nových pracovních míst v sektoru ICT. Ve spolupráci s vysokými školami by zde mělo také vzniknout zhruba 20 nových společností, které ve dvou až tříletém horizontu dodají na trh přibližně 50 certifikovaných aplikací. Do projektu vývojového centra bude dále zapojena asi stovka partnerských firem.
Už dávno neplatí, že Česká republika je pro investory atraktivní především díky levné pracovní síle. Ani daňové zatížení není u nás tak nízké jako v jiných zemích jižní a východní Evropy, přesto mají německé společnosti stále velký zájem u nás investovat. Konference, která se dnes uskutečnila v Mnichově, a měla představit zejména podnikatelské možnosti na severní a jižní Moravě, se setkala s mimořádným ohlasem potenciálních investorů.
Mezinárodní letiště Praha–Ruzyně bude od 11. prosince 2005 poprvé v historii České republiky pravidelnou dopravou spojeno s vlakovým nádražím, a dá tak cestujícím možnost využít k cestě na letiště i kolejovou dopravu. Návaznou autobusovou dopravu mezi nádražím Praha-Holešovice a letištěm Praha-Ruzyně zajišťují nízkopodlažní autobusy Airport Express, které jezdí v pravidelném třicetiminutovém taktu a navazují mimo příjezdy a odjezdy dalších vlaků vyšší kvality také na jízdní řád vlaků SC Pendolino.
Odbavovací budova terminálu Sever 2 na mezinárodním letišti Praha – Ruzyně, estakáda a další návazné stavby projektu EUropa, které v celkovém souhrnu představují investici v hodnotě téměř 10 miliard korun, jsou krátce před dokončením. Pro cestující jsou velkým přínosem. Aby letiště zajistilo maximální plynulost provozu, kvalitu odbavení i rozložení letů mezi „starým“ terminálem Sever 1 a nově postaveným areálem Sever 2, plánuje již nyní provozní změny. K průběžnému zprovoznění terminálu Sever 2 dojde ve druhé polovině ledna a postupně, během týdne, do něj budou převedeny všechny lety do destinací na území států, které zahrnuje Schengenský prostor.
Siemens v loňském roce investoval do výzkumu a vývoje 5,2 miliardy euro. Se svými 53.000 patenty je tak Siemens lídrem v oblasti inovací. Počet patentů, které Siemens přihlásil v roce 2005, se zvýšil o 15% na 5.700. Rostl i počet interně registrovaných vynálezů – z 8.200 v roce 2004 na letošních 8.800. Siemens má celosvětově celkem 53.000 patentů a zaměstnává 47.000 výzkumníků.