Bezpečnost je jednou z hlavních priorit společnosti Scania, na kterou se ve svém výzkumu a vývoji trvale zaměřuje. Výsledkem je nepřetržitý přísun nových prvků a vylepšení na nákladních vozidlech Scania. ESP - elektronický stabilizační program je nově dostupný nejen pro tahače (4x2, 6x2 a 6x2/4), ale i pro podvozky v konfiguracích 4x2, 6x2, 6x2/4, 6x2*4. Z bezpečnostních důvodů jej lze použít pouze u vozidel bez závěsného zařízení. ESP je nabízen společně s EBS - elektronickým systémem brždění, není možné jej kombinovat s automatickou převodovkou a se základní úrovní pneumatické regulace zavěšení kol (bez detekce hmotnosti). Zahájení výroby je naplánováno na první polovinu roku 2006.
Brzdový asistent se aktivuje, jakmile řidič silně sešlápne brzdu (nouzové brždění). Zvýší se tlak v brzdovém systému, čímž je lépe využito tření. Tato technologie je již několik let využívána v osobních automobilech. Nabízena je v kombinaci se systémem EBS. Výroba bude započata v únoru příštího roku.
Upozornění na vadnutí brzd. Signalizace se objeví na displeji v případě, že teplota kotoučových brzd přesáhne normál (systém EBS). Kotoučové brzdy jsou přirozeně odolné proti vadnutí v důsledku zvýšené teploty. Tato funkce se tak vztahuje na extrémně vysoké teploty vznikající v důsledku chybného užití brzd nebo závad. Zahájení výroby je plánováno na únor 2006.
Nový typ indikátoru aktivace parkovací brzdy upozorní řidiče v případě, když opouští sedadlo a neúmyslně opomene aktivovat parkovací brzdu. Na rozdíl od předchozích výstražných systémů funguje i při spuštěném motoru na volnoběh nebo pokud klíč v zapalování zůstává v poloze zapnuto. Čidlo rozpozná, kdy řidič opouští kabinu a spustí výstražný akustický signál a rozsvítí kontrolku. Zahájení výroby v únoru 2006.
Upozornění na nadměrnou spotřebu vzduchu probíhá pomocí displeje a to ve dvou fázích. Zelená signalizace se rozsvítí v případě, když je vysoká spotřeba vzduchu a žlutá, pokud spotřeba dosáhne kritických hodnot a výkon brzd je ohrožen. Výroba již od září 2005.
Rozšířené spojlery pomáhají optimalizovat proudění vzduchu v prostoru za kabinou tahače. Upravená sada spojlerů zahrnuje gumové klapky, které uzavřou prostor mezi bočními spojlery a přívěsem, aniž by znamenaly vyšší riziko v ostrých zatáčkách. Boční spojlery sahají o něco níže a snižují tak turbulence. Možná úspora spotřeby paliva dosahuje u 40tunové kombinace s přívěsem 0,4 – 0,5 procenta (v závislosti na typu přívěsu a vzdálenosti od kabiny). Zahájení výroby od května 2006.
Příprava pro instalaci Toll Collect přímo z výroby zjednoduší následnou vlastní instalaci palubního přístroje pro automatické účtování mýtného používaného na dálnicích v Německu. Zákazníci Scania mohou této služby využívat od listopadu 2005.
www.scania.cz