Rychle se rozvíjející automobilový průmysl přináší stálý nárůst produkce nových vozů. Tomuto tempu se přizpůsobují investice do rozvoje technologií řešících, co s auty za limitem jejich životnosti. Zvyšování procenta materiálové recyklovatelnosti autovraku je ekonomicky i technologicky náročné. Inovované magnetické systémy se na tomto procesu významně podílejí. Firma WAMAG, člen mezinárodní skupiny Goudsmit Magnetics Group, vyvíjí a vyrábí nové řady magnetických separátorů vhodných pro získávání stále kvalitnějších výstupů při separaci a recyklaci automobilového odpadu.
Železné kovy
Bubnový elektromagnetický separátor byl navržen speciálně pro proces oddělování železných kovů v těžkých provozech, například na výstupech z drtičů autovraků. Tento stroj splňuje zadání pro separaci z velkoobjemových materiálových toků s obsahem velkého množství rozměrných a ostrých železných příměsí. V těchto případech se nehodí jindy univerzální závěsný magnetický separátor s pásem, u kterého hrozí značné riziko proražení a opotřebení pásu. Dalším významným faktorem je hloubka magnetického pole vytvořená elektromagnetem. Elektromagnetický bubnový separátor je výkonný, robustní a snadno se vypořádá s enormní zátěží při třídění výstupního materiálu za drtičem.
Bubnový elektromagnetický separátor
Elektromagnetický bubnový separátor se skládá z rotujícího nemagnetického bubnu, jehož plášť je vyroben z vysokolegované manganové oceli velmi odolné proti opotřebení. Buben separátoru se otáčí kolem fixovaného magnetického systému, který v tomto případě tvoří elektrická cívka se speciálními pólovými nástavci. Poloha magnetického segmentu s úhlem 180° může být libovolně nastavena pomocí svěrného spojení.
Separátor je vhodné umístit nad výstupní dopravník za drtičem. Upravovaný materiál je podáván zdola tzv. zdvihacím procesem. Magnetem zachycené železné části jsou přeneseny přes vrchol bubnu. Poté se oddělují od pláště bubnu a padají do výsypky magnetického produktu. Tento krok může být opakován ve dvou stupních pro dočištění a rozvolnění nemagnetické frakce. Elektromagnetický bubnový separátor se vyrábí o průměru 1 500 mm, délkou bubnu 2 000 mm a maximálním příkonem elektromagnetu 15 kW. Pro menší drtiče postačuje průměr 1 000 mm, délka 1 200 mm a příkon 5,5 kW. Přes vyšší počáteční a provozní náklady dosahuje elektromagnetický bubnový separátor vysoké účinnosti separace pro frakce až do 220 mm s objemovým množstvím 50 tun za hodinu.
Stockholmu, který se rozprostírá na 14 ostrůvcích, a jehož nejstarší čtvrť se kdysi jmenovala doslova „Město mezi mosty", nedostatek vody určitě nehrozí. To nejzajímavější dění okolo vody se dnes ovšem odehrává v ohromných žulových tunelech hluboko pod chodníky a kanály této švédské metropole. Stockholmská vodohospodářská společnost Stockholm Vatten zdokonaluje svou obrovskou čistírnu odpadních vod Henriksdal, která zpracovává celé dvě třetiny veškeré odpadní vody města.
Meusburger, přední výrobce normálií, nabízí mikroformy s rozsáhlým příslušenstvím, které jsou ihned připravené k zabudování. Rámy forem pro mikrovstřikování jsou koncipovány speciálně pro nasazení v babylisech a jsou dostupné v různých variantách. K zabudování připravené vyhazovací pakety s přesným umístěním vyhazovače a s ideálním vedením jsou dostupné na skladě a navíc s možností výběru ze dvou různých provedení.
Moderní konstrukce strojů vyžadují levné, přitom ale spolehlivé prvky, které jsou rychle dostupné. Dvojnásob to platí pro lineární vedení a kuličkové šrouby, které zajišťují pohyb strojních dílů. Firma HENNLICH vychází těmto požadavkům vstříc. Nalezli jsme komplexní řešení pro 3 klíčové body, které tvoří předpoklad pro efektivní stavbu stroje či zařízení, totiž spolehlivá funkce, dostupnost a rychlost dodávky.
Kovová součástka velikosti pěsti, která ukrývá teplotní čidlo přívodu kompresoru v proudovém motoru, je zatím stěží známá i mezi opravdovými nadšenci do aviatiky. Nyní se však stane symbolem jedné z největších proměn procesu konstrukce proudových motorů. Kryt senzoru s označením T25 se stal první součástkou vyrobenou pomocí 3D tisku certifikovanou americkým Federálním úřadem pro civilní letectví (FAA) k použití v komerčních proudových motorech GE.
Produkty společnosti ABICOR BINZEL jsou historicky vnímány jako jakýsi etalon v oblasti hořáků pro ruční svařování. ABICOR BINZEL jako první prosadil myšlenku jednotné koncovky připojení hořáku ke svářečce tak, aby byly hořáky na svářečky různých výrobců zaměnitelné a uživatel tak mohl držet jednotnou zásobu spotřebních dílů.
Během několika uplynulých let se zřetelně objevuje širší spolupráce mezi výrobci strojů a jejich dodavateli. Důvodem je nejen stále složitější a náročnější technika, vyžadující stále více specializovaných znalostí, ale také potřeba optimalizovat. Snížení pracnosti a současně dokonalé využití všech komponentů bez zbytečných rezerv se zdá být protichůdným požadavkem.
Nová lineární vedení NH/NS mají dvakrát větší provozní životnost než vedení předchozí generace (řady LH/LS). Ačkoliv mají stejné rozměry, jejich dynamická únosnost je díky optimalizované geometrii oběžných drah kuliček o třicet procent vyšší. Trojnásobná je také maximální dovolená rychlost, od 150 do 300 m/min (2,5 až 5 m/s).
Hymod vyvažovací modul pro hydraulické sítě, zkonstruovaný s ohledy na konstantní průtok v primárním okruhu, proměnný průtok v sekundárním okruhu a maximální energetickou účinnost systémů vytápění nebo chlazení. Je navržen zvláště pro systémy s vytápěnou či chlazenou plochou do 3 000 m2 a zásobuje fancoilové jednotky vodou dle požadavku. Hymod zlepšuje energetickou účinnost pomocných zařízení o až 40 %.