EFD International, pobočka společnosti Nordson, zavádí novou sérii produktů Optimum Component. Při vývoji produktů Optimum, společnost EFD zvolila nový přístup a použila Computational Software Dynamics (CFD) pro navržení nové komplexní rodiny jednorázových výměnných komponentů, které posouvají dávkování kapalin a postupy plnění na vyšší úroveň spolehlivosti pro splnění přísných požadavků náročných výrobních procesů současnosti.
SKF představila bezúdržbovou ložiskovou jednotku pro průmyslové ventilátory užívané ve vzduchotechnických zařízeních v továrnách, na letištích, v nemocnicích, v kancelářských budovách apod. Nové ložiskové jednotky SKF ConCentra se soudečkovými ložisky lze kombinovat s již dostupnými jednotkami SKF ConCentra s kuličkovými ložisky a využít je k sestavení kompletního uložení hřídele ventilátoru. Nové ložiskové jednotky nevyžadují domazávání. Tento faktor prodlužuje provozní trvanlivost ložiska i stroje, zkracuje dobu potřebnou k údržbě a snižuje náklady i spotřebu plastického maziva. Nové jednotky navíc díky nižšímu tření a vibracím přinášejí úsporu elektrické energie.
Firma GATES, přední světový výrobce ozubených a klínových řemenů, uvádí na evropský trh dvě nové řady řemenů. Strategie zvolená pro vývoj obou řemenů byla jednoduchá – vyvinout řemeny, které přinesou zákazníkovi nástroj pro řešení problematických či extrémních aplikací. Zlepšení parametrů takového pohonu pak přinese uživateli prodloužení životnosti pohonu, snížení nákladů na servis, zvýšení spolehlivosti zařízení a omezení výpadků výroby.
Hřídelové spojky
Hřídelové spojky jsou základním konstrukčním prvkem všech zařízení, které využívají mechanického pohonu s využitím točivého pohybu. Jelikož v praxi není možné zajistit ideální polohu a souosost hnacího hřídele (např. elektromotoru) a poháněné části stroje, vznikají zde vždy osové nebo úhlové výchylky, které musí hřídelové spojky vyrovnat. K tomu je nutné uvažovat také o dynamickém namáhání v krutu (typicky u dieselových motorů), které vytváří rázy přenášející se do celého pohonného systému.
Pokud není hřídelová spojka navržena správně, cyklické namáhání a nepřesnost při montáži zařízení vedou velmi brzy k destrukci spojky nebo v horším případě poruše celého pohonu.
Hřídelové spojky se vyrábí v širokém spektru rozměrů a provedení, pro spojení hřídelů o průměru několik milimetrů až po stovky milimetrů u turbín nebo lodních pohonů. Také přenášené kroutící momenty se pohybují od řádu desítek Nm až po stovky kNm. Nemalý vliv na správný návrh spojky mají také provozní otáčky, které mohou u některých aplikací dosáhnout až desítek tisíc za minutu.
Společnost PODLAHY Liška, Brno vyrábí zátěžové desky z PVC, které prokazují dobré vlastnosti v mnoha výrobních a skladových provozech. Využívají se ve všech oborech průmyslu, včetně potravinářského. PVC desky jsou chemicky a mechanicky velmi odolné. Dle testů provedených v uznávané německé zkušebně je bezpečnost proti skluzu hodnocena výsledkem „VELMI BEZPEČNĚ“ a za sucha i za mokra při měření styku s materiálem pryž a plast. Při styku s materiálem kůže dosahují za sucha i za mokra hodnocení „BEZPEČNÉ“. Maximální zatížení desek je možné do 2 až 6 tun/dm2 podle typu. Např. nákladní automobil s předpokládanou plochou doteku 4 x 2 dm2 by mohl vážit až cca 48 tun. To dnes víme díky testům, které byly provedeny pro zjištění maximálního přípustného napětí v tlaku. Velkou výhodou těchto podlah je rychlá montáž neomezující provoz (i bez výluky provozu), nízká pořizovací cena a velmi dlouhá životnost. Lze je pokládat na vydrolené, poprskané, mastné a jinak poškozené povrchy. Většina typů podlahových PVC desek má na všech čtyřech stranách svého obvodu spojovací zámky. K podkladu se tedy desky nelepí, mezi sebou se spojují těmito zámky.
Zpracoval: Ing. Václav Matys
Společnost PODLAHY Liška, Brno vyrábí zátěžové desky z PVC, které prokazují dobré vlastnosti v mnoha výrobních a skladových provozech. Využívají se ve všech oborech průmyslu, včetně potravinářského. PVC desky jsou chemicky a mechanicky velmi odolné. Dle testů provedených v uznávané německé zkušebně je bezpečnost proti skluzu hodnocena výsledkem „VELMI BEZPEČNĚ“ a za sucha i za mokra při měření styku s materiálem pryž a plast. Při styku s materiálem kůže dosahují za sucha i za mokra hodnocení „BEZPEČNÉ“. Maximální zatížení desek je možné do 2 až 6 tun/dm2 podle typu. Např. nákladní automobil s předpokládanou plochou doteku 4 x 2 dm2 by mohl vážit až cca 48 tun. To dnes víme díky testům, které byly provedeny pro zjištění maximálního přípustného napětí v tlaku. Velkou výhodou těchto podlah je rychlá montáž neomezující provoz (i bez výluky provozu), nízká pořizovací cena a velmi dlouhá životnost. Lze je pokládat na vydrolené, poprskané, mastné a jinak poškozené povrchy. Většina typů podlahových PVC desek má na všech čtyřech stranách svého obvodu spojovací zámky. K podkladu se tedy desky nelepí, mezi sebou se spojují těmito zámky.
Zpracoval: Ing. Václav Matys
Společnost Parker Hannifin uvedla na trh novou generaci rychlých proporcionálních ventilů pro řízení průtoku, vybavených integrovanou elektronikou pro uzavřené regulační obvody.
Společnost Röchling Engineering Plastics, s. r. o. uvedla na český trh Matrox®, systém materiálů na bázi PE-UHMW (polyetylen s velmi vysokou molekulární hmotností), které slouží k obkládání a ochraně ploch vystavených intenzivnímu mechanickému namáhání, jako jsou zásobníky sypkých materiálů, skladovací plochy, ale také například korby nákladních automobilů nebo lžíce bagrů.
Společnost Parker Hannifin uvedla na trh svou nejnovější řadu pneumaticky řízených stolových stavebnicových jednotek označených P5W. Jednotky jsou navrženy tak, aby umožnily přesné řízení natáčení v širokém spektru automatizačních aplikací.