Společnost PODLAHY Liška, Brno vyrábí zátěžové desky z PVC, které prokazují dobré vlastnosti v mnoha výrobních a skladových provozech. Využívají se ve všech oborech průmyslu, včetně potravinářského. PVC desky jsou chemicky a mechanicky velmi odolné. Dle testů provedených v uznávané německé zkušebně je bezpečnost proti skluzu hodnocena výsledkem „VELMI BEZPEČNĚ“ a za sucha i za mokra při měření styku s materiálem pryž a plast. Při styku s materiálem kůže dosahují za sucha i za mokra hodnocení „BEZPEČNÉ“. Maximální zatížení desek je možné do 2 až 6 tun/dm2 podle typu. Např. nákladní automobil s předpokládanou plochou doteku 4 x 2 dm2 by mohl vážit až cca 48 tun. To dnes víme díky testům, které byly provedeny pro zjištění maximálního přípustného napětí v tlaku. Velkou výhodou těchto podlah je rychlá montáž neomezující provoz (i bez výluky provozu), nízká pořizovací cena a velmi dlouhá životnost. Lze je pokládat na vydrolené, poprskané, mastné a jinak poškozené povrchy. Většina typů podlahových PVC desek má na všech čtyřech stranách svého obvodu spojovací zámky. K podkladu se tedy desky nelepí, mezi sebou se spojují těmito zámky.
Zpracoval: Ing. Václav Matys
Společnost PODLAHY Liška, Brno vyrábí zátěžové desky z PVC, které prokazují dobré vlastnosti v mnoha výrobních a skladových provozech. Využívají se ve všech oborech průmyslu, včetně potravinářského. PVC desky jsou chemicky a mechanicky velmi odolné. Dle testů provedených v uznávané německé zkušebně je bezpečnost proti skluzu hodnocena výsledkem „VELMI BEZPEČNĚ“ a za sucha i za mokra při měření styku s materiálem pryž a plast. Při styku s materiálem kůže dosahují za sucha i za mokra hodnocení „BEZPEČNÉ“. Maximální zatížení desek je možné do 2 až 6 tun/dm2 podle typu. Např. nákladní automobil s předpokládanou plochou doteku 4 x 2 dm2 by mohl vážit až cca 48 tun. To dnes víme díky testům, které byly provedeny pro zjištění maximálního přípustného napětí v tlaku. Velkou výhodou těchto podlah je rychlá montáž neomezující provoz (i bez výluky provozu), nízká pořizovací cena a velmi dlouhá životnost. Lze je pokládat na vydrolené, poprskané, mastné a jinak poškozené povrchy. Většina typů podlahových PVC desek má na všech čtyřech stranách svého obvodu spojovací zámky. K podkladu se tedy desky nelepí, mezi sebou se spojují těmito zámky.
Zpracoval: Ing. Václav Matys
Společnost Parker Hannifin uvedla na trh novou generaci rychlých proporcionálních ventilů pro řízení průtoku, vybavených integrovanou elektronikou pro uzavřené regulační obvody.
Společnost Röchling Engineering Plastics, s. r. o. uvedla na český trh Matrox®, systém materiálů na bázi PE-UHMW (polyetylen s velmi vysokou molekulární hmotností), které slouží k obkládání a ochraně ploch vystavených intenzivnímu mechanickému namáhání, jako jsou zásobníky sypkých materiálů, skladovací plochy, ale také například korby nákladních automobilů nebo lžíce bagrů.
Společnost Parker Hannifin uvedla na trh svou nejnovější řadu pneumaticky řízených stolových stavebnicových jednotek označených P5W. Jednotky jsou navrženy tak, aby umožnily přesné řízení natáčení v širokém spektru automatizačních aplikací.
Komplexní řešení v oblasti hydrauliky, které i na českém a slovenském trhu poskytuje světový lídr v oblasti řízení pohybu, společnost Parker Hannifin, si u firem z oblasti těžkého průmyslu získávají na oblibě. Posledním důkazem úspěchu přístupu Parker Hannifin a jeho distributorů je unikátní projekt vybavení společnosti VÁLCOVNA TRUB TŽ, a.s. – člen skupiny TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY – MORAVIA STEEL, hydraulickými pohony za asi 26 milionů korun, který realizovala společnost KOMA-Servis, jeden z největších distributorů produktů Parker Hannifin v ČR.
Specialista na valivá ložiska, NKE Austria, představuje masivní mosazné klece s vylepšeným designem. Nové klece pro valivá ložiska mají nižší vlastní hmotnost, což snižuje spotřebu energie a může zamezit nežádoucímu smykovému tření.
Využití lineárního pohonu v některých nových nebo stávajících lékařských a laboratorních aplikacích představuje náročný úkol ze dvou důvodů. Jednak v případě lékařských a laboratorních zařízení musí být zpravidla splněna celá řada požadavků od spolehlivosti a přesnosti a opakovatelnosti polohování po omezené rozměry a nízkou hlučnost a také proto, že existuje velké množství různých systémů zajišťujících lineární pohyb.
Brzdy řady H a OH se v průmyslovém použití osvědčily jak pro držení, zastavování, tak i kontinuální brzdění. Pro menší energie a menší brzdové momenty byla vyvinuta brzda typu C.
Při její výrobě využíváme technologie beztřískového obrábění. Minimální průměr/ tloušťka brzdového kotouče je 120/6-10 mm. Brzda s pneumotorem vyvine ku příkladu na kotouči průměru 300 mm brzdný moment v rozmezí od 22 (CP24) do 360 Nm (CP80). Ke třmenu jsou načepována dvojzvratná ramena. Jednou stranou ramen pohybuje motor; na protilehlé jsou otočně uchyceny brzdové destičky. Konstrukce zamezuje přenos tepla, vzniklého brzděním, na funkci motoru. Pružiny destiček přidržují destičky v zahloubení ramen a současně umožňují jejich snadnou demontáž. Motor je k rameni motoru zajištěn maticí (u CSM je brzda s motorem uložena na základové desce). Pružina zajišťuje v „odbrzděném“ stavu „vzduchovou mezeru“ mezi třecí plochou destiček a kotoučem. Standardní bezazbestový materiál destiček je použitelný až do 340 °C. Tuhá konstrukce dovoluje brzdný výkon až 12 kW.