Poprvé v historii automobilizmu se nyní vyrábí olejová vana z termoplastu a to u velkosériového osobního vozu. Za podpory dodavatele automobilových dílů – německé firmy G. Bruss GmbH, Hoisdorf a vývojových pracovníků amerického koncernu DuPont, začala společnost Daimler používat pro čtyřválcový dieselový motor typ OM 651 pro jeho spodní část olejové vany polyamid Zytel 70G35 HSLR. Horní část je vyrobena z aluminia tlakovým litím.
Tato skladba olejové vany zabezpečuje vysokou tuhost celého komplexu a navíc dochází ke snížení hmotnosti o 1,1 kg. K hospodárné výrobě přispívá i velmi dobrá zatékavost tepelně stabilizovaného, skleněnými vlákny vyztuženého polyamidu. Ta dovoluje používat delší tokové dráhy taveniny, kratší vstřikovací časy a bezpečné vyjímání výlisků, i když mají tenčí tloušťku stěny. K vysoké produktivitě přispívá velmi dobrá svařovatelnost pomocí vibračního svařování. Jako první se nová konstrukce olejové vany začala používat u vozů Mercedes – Benz třídy C.
Zpracoval Ing. Václav Matys