Největší český výrobce autobusů Karosa z Vysokého Mýta loni prodal přes 1700 vozů, což je nejvyšší počet v historii společnosti. Proti roku 2003 jde zhruba o dvanáctiprocentní nárůst, řekl dnes ČTK po prezentaci nového nízkopodlažního autobusu v Havířově obchodní ředitel Karosy Petr Rusek. Největší vliv na meziroční nárůst podle něj měl pokračující prodej na trzích západní Evropy, kde loni skončily dvě třetiny nových autobusů z Karosy.
Podle obchodního ředitele se dařilo prodejům zejména ve Francii a Itálii, rozběhl se dobře prodej v zemích Beneluxu, firma prý zabodovala i ve Finsku. "Podařilo se nám rovněž vyhrát výběrové řízení na tři roky v dopravním podniku v Reykjavíku, to znamená, že jsme prakticky obsadili trh městských autobusů na Islandu," dodal.
Letošní cíle Karosy jsou nastaveny stejně jako v roce 2004. "Musíme na tom ale tvrdě pracovat, protože rok 2005 bude velice těžký pro všechny výrobce. Přepokládá se totiž, že zhruba o deset procent poklesne evropský trh autobusů obecně," dodal Prusek.
Karosa v Havířově představila nový typ nízkopodlažního autobusu Iveco Agora s pohonem na zemní plyn. Dosud firma prodala 2500 plynových autobusů, všechny v zahraničí. Tato vozidla směřují zejména na francouzský a italský trh a do Řecka. Podle Pruska je momentálně pořízení a provoz plynového autobusu ekonomicky výhodný. Výrobce se snaží s těmito vozy proniknout i na český trh, Prusek ale nechtěl odhadovat, nakolik se to podaří.
Dopravci, kteří se představení nového autobusu zúčastnili, budou teprve zvažovat, zda vozidla zakoupí. Například ČSAD Havířov, která vlastní přes 40 plynových autobusů a začala s jejich obnovou, se bude řídit cenou. "Letos chceme koupit celkem sedm autobusů, z toho čtyři plynové. Vypisujeme výběrové řízení pro tyto dodávky, kde Karosa bude oslovena. Bude záležet na ceně," řekl ČTK šéf osobní dopravy podniku Dalibor Drlík. Nový autobus dnes Prusek nabízel za 6,35 milionu korun, což je podle Drlíka více, než stojí konkurenční plynové autobusy.
Podobně se vyjádřil i dopravce z Prostějova, kde jezdí 21 autobusů s pohonem na zemní plyn. "V polovině roku budeme kontaktovat zástupce Karosy a vozidlo vyzkoušíme v našich podmínkách," řekl ČTK ředitel autobusové divize FTL Jiří Hloch. (ČTK)
www.karosa.cz
Výsledky průzkumu zaměřeného na využívání samoobslužných systémů v oblasti call center dnes zveřejnila Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel. Průzkum jasně prokazuje vnímání důležitosti samoobslužných systémů manažery kontaktních center a dále také fakt, že zákazníci tuto technologii postupně přijímají a začínají ji hojně využívat. Průzkum prokázal, že 68 procent manažerů kontaktních center dává používání samoobslužných systémů nejvyšší či velmi vysokou prioritu. Pokud jde o zákazníky, tak 74 procent z nich považuje hlasem ovládané automaty (IVR) za dostatečnou alternativu živého operátora. Dalších 67 procent zákazníků považuje kvalitu informací na webové stránce společnosti za velmi důležitý faktor, který ovlivňuje jejich spokojenost. Dotazováno bylo 235 evropských manažerů kontaktních center a 1056 zákazníků.
"Náš průzkum prokázal kritickou roli samoobslužných systémů v kontaktních centrech a především v životě nás, zákazníků. Chceme přece přístup k poskytovaným službám odkudkoli a v jakoukoli denní dobu. Jediná možná cesta, jak zákazníkům vyhovět, je nabídnout vhodnou kombinaci samoobslužných systémů a živých operátorů. Jsme přesvědčeni, že vysoká úroveň integrace samoobslužných systémů a asistovaných služeb zásadně ovlivňuje zlepšení služeb zákazníkům a zároveň přináší i významné snižování nákladů, " řekl Martin Veselka, regionální manažer Genesys.
Stále více manažerů si uvědomuje, že vysoká míra kvality nabízených samoobslužných služeb představuje způsob, jak si zákazníka udržet. Až 38 procent manažerů kontaktních center řeklo, že samoobslužné systémy jsou klíčovým faktorem, který rozhoduje o tom, jestli zákazník zůstane firmě věrný. Spotřebitelé to dali v průzkumu jasně najevo, když 52 procent z nich uvedlo, že by odešli od společnosti s frustrujícím samoobslužným IVR systémem.
Z průzkumu vyplynula řada doporučení, jak docílit spokojenosti zákazníků. Například 82 procent zákazníků považuje za užitečné mít možnost požádat o zpětné zavolání operátora call centra v případě, když narazí na firemním webu na problémy. Pro dalších 25 procent je důležité, aby měli možnost poslat e-mail přímo z webové stránky firmy.
Systémy, které rozumí a reagují na lidský hlas, rovněž začínají být zákazníky široce přijímány. Zasadil se o to značný technologický pokrok v rozeznávání lidské řeči a zjednodušené ovládání takových systémů. Přes 56 procent spotřebitelů preferuje hlasem ovládané systémy před klasickými s tlačítkovými volbami. V důsledku tak 29 procent oslovených manažerů hodlá nasadit rozeznávání řeči v jejich zákaznickém centru do konce roku 2005.
www.genesyslab.com
Ve všech matematických výpočtech se chyby vyskytují na opačném konci, než od kterého jste začali provádět kontrolu.
IR 09 jsou mikroprocesorem řízené regulátory s LCD displejem a s přehledným českým ovládáním. Slouží pro regulaci rozsáhlejších topných systémů s více zdroji tepla a s více vytápěnými okruhy. Jejich instalace je jednoduchá (všechna čidla se připojují jedním dvojvodičovým kabelem). Díky postupnému spínání zdrojů, časovému programovému řízení jednotlivých zón a možnosti použití čidel venkovní a vnitřní teploty spoří energii při zachování tepelné pohody.
Technické charakteristiky a využití: postupné spínání až 4 zdrojů dle zadaných podmínek, 4 směšované topné okruhy s volbou regulace podle venkovní nebo vnitřní teploty (nastavitelný vliv), ohřev teplé užitkové vody, okruh slunečních kolektorů s přepínáním do několika zón (například TUV a bazén nebo TUV a přitápění), komunikace s PC nebo dalšími systémy, datová teplotní čidla připojená společnou sběrnici (paralelní připojení všech teplotních čidel), snadná konfigurace parametrů z klávesnice regulátoru, veškeré regulační závislosti jsou naprogramovány a uloženy v paměti, servisní technik zadává pouze požadované teploty, časy, topné křivky, model pro kotle na tuhá paliva řídí minimální teplotu vratné vody (dva samostatné okruhy).
Regulátor IR09 KTP je navržen pro řízení rozsáhlých systémů s kotly na tuhá paliva, dřevoplyn, peletky a dalších zdrojů tepla v různých zapojeních s akumulačními nádržemi. Regulátor může spínat až 4 stupně výkonu - např. 2 kotle na peletky, a 2 stupně elektrokotle. Pro zamezení kondenzace může regulátor řídit pomocí motorických směšovacích ventilů minimální teplotu vratné vody (dva samostatné okruhy). Regulace je přizpůsobena specifickým požadavkům provozu kotlů na tuhá paliva. Řízení topných okruhů, solárních okruhů a TUV je shodné s modelem IR09 TC. Ten je navržen pro řízení interních provozních a bezpečnostních funkcí tepelného čerpadla a současně pro řízení celého topného systému. Vzhledem k ovládání až 4 směšovaných topných okruhů může být použit nejen v aplikacích pro rodinné domy, ale i ve větších průmyslových systémech. Regulátor vyniká snadnou konfigurací postupného spínání tří tepelných zdrojů, které mohou pracovat jako bivalentní (spínány až při určité venkovní teplotě).
www.regulus.cz
Teploměry a ovladače řady AR jsou určeny ke snímání, případně ke korekci prostorové teploty interiéru. Měřené hodnoty teploty a polohy ovládacího kolečka jsou vyhodnocovány procesorem, který komunikuje s nadřazeným řídicím systémem. Ovladače díky své variabilní funkci najdou vhodné uplatnění především v aplikacích pro řízené vytápění místností (tzv. systémy Individual Room Control). Jejich nízká spotřeba a vysoká přesnost měření je předurčuje pro použití v systémech s větším množstvím měřených míst.
Ovladače lze dodat v několika funkčních provedeních elektroniky a dále v různých mechanických krytech s variabilním způsobem montáže. Ovladač je vybavený elektronikou, která je umístěna na plošném spoji uvnitř krytu.
Napájecí napětí elektroniky je typicky 24 Vss. Vlastní čidlo teploty se nachází v kovovém pouzdru na čelním krytu ovladače. Žádaná hodnota na vstupu regulátoru se nastavuje trimrem, na jehož hřídeli je umístěno ovládací kolečko (verze AR1 a AR3). Přístroj umožňuje zvolit pomocí tlačítka útlumový režim (indikace zelenou LED). Komunikace s nadřazeným systémem je vedena po lince RS485 protokolem ARION. Adresa ovladače a komunikační rychlost se nastavuje DIP přepínačem. Pro snadnou montáž pokračovacího vedení jsou všechny připojovací svorky zdvojeny.
Díky různým variantám provedení krytů, elektronické funkce i komunikačního protokolu má zákazník možnost zvolit vhodné elektrické i mechanické provedení ovladače dle svých potřeb. Mechanická konstrukce umožňuje zabudování ovladače do vícenásobných rámečků příslušného provedení krytu spolu s jinými elektroinstalačními prvky (vypínače apod.) Ovladače lze dodat i s jinými typy komunikačního protokolu (např. ADAM firmy Advantech, EPSNET firmy Elsaco apod.).
www.regmet.cz
Veletrh dodavatelských příležitostí dnes v pražském Kongresovém centru zahájila jeho excelence japonský velvyslanec v ČR Koichi Takahashi. Stovky českých firem už japonským společnostem působícím u nás, v Japonsku či jinde ve světě dodávají. Díky veletrhu, který pořádá CzechInvest spolu s japonskou vládní agenturou na podporu obchodu a investic JETRO a agenturou CzechTrade, se mohou jejich řady brzy rozšířit. Celodenního maratonu prezentací a obchodních jednání se v Kongresovém centru zúčastní patnáct velkých japonských společností, mimo jiné přední světový výrobce elektroniky Panasonic, výrobce klimatizací do budov a automobilů Daikin nebo společnost Shimano, která u nás vyrábí převodovky pro jízdní kola. O zapojení do dodavatelských řetězců a získání zajímavých kontraktů bude v průběhu veletrhu usilovat 118 dodavatelských firem ze střední Evropy, z toho 90 z České republiky.
"Pokud se menší firmě podaří získat kontrakt na dodávky pro některou z významných společností působících na evropském či světovém trhu, získává vynikající reference a často má zajištěný odbyt výrobků na řadu let," upozorňuje Radomil Novák, generální ředitel agentury CzechInvest: "Získat důvěru japonských investorů však není snadné a české firmy, které s nimi spolupracují, musely prokázat vynikající kvalitu produkce i flexibilitu v jednání. Vedle kvality, designu a užitných vlastností výrobků je přitom důležitá i cena."
Pro řadu českých společností je zpočátku velmi těžké vyhovět vysokým standardům japonských odběratelů. Míra úspěchu našich firem závisí také na jejich schopnosti uspět v jednáních s partnerem, který pochází z velmi rozdíleného kulturního prostředí.
www.czechinvest.org
Po nové Octavii, jejíž prodej byl zahájen již v loňském roce, začal prodej nového modelu i v mnohými netrpělivě očekávané verzi Combi. A také kombík si vede velmi dobře; od zahájení výroby v prosinci 2004 si z autosalonů Škoda nové Combi odvezlo 537 spokojených zákazníků.
Stejně jako úspěšný liftback, kterého se v ČR prodalo již 7856 vozů a který se mimo jiné pyšní titulem Auto roku v pěti evropských zemích včetně ČR, i atraktivní kombík si zachovává všechny přednosti a pověstnou vysokou užitnou hodnotu předchozího modelu. Jen pro ilustraci, základní objem zavazadlového prostoru nového kombi má hodnotu 580 litrů (po sklopení zadních sedadel nabízí dokonce neuvěřitelných 1620 l)!
Pro nové kombi jsou k dispozici tři benzinové a dva dieselové agregáty. Příznivci benzinu mohou vybírat z motorů 1.6 MPI /75 kW, 1.6 FSI /85 kW nebo 2.0 FSI /110 kW s přímým vstřikem paliva. Pro ty, kdo dávají přednost naftě, jsou v nabídce dva moderní turbodiesely 1.9 TDI PD /77 kW a 2.0 TDI PD /103 kW, se systémem vstřikování čerpadlo-tryska. Mezi motory 1.9 TDI PD /77 kW a 2.0 FSI /110 kW mohou volit zájemci o provedení s pohonem všech kol (4x4).
Vybírat lze rovněž mezi klasickou pětistupňovou převodovkou, šestistupňovým automatem Tiptronic s možností mechanického řazení, nebo nejmodernější dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, představující v současné době v systémech řazení absolutní technickou a technologickou špičku.
Stejně jako liftback i nové kombi je nabízeno ve třech základních úrovních výbavy; Classic, Ambiente a Elegance. Nechybí oblíbená varianta 4x4 a samozřejmostí je i široká nabídka výbav na přání a originálního příslušenství. Ceny nové Octavie Combi začínají na 499 900,- Kč za provedení Classic s motorem 1.6 MPI /75 kW.
www.skoda-auto.cz
Ministerstvo dopravy chce ulehčit českým silnicím od kamionové dopravy a finančně zatraktivnit pro dopravce železnici. Od 1. února 2005 proto státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zavádí výraznou slevu takzvané kombinované dopravy.
SŽDC ze zákona plní funkci vlastníka dráhy, která je majetkem státu. Po projednání s Ministerstvem dopravy zavádí s účinností od 1. února 2005 slevu z ceny za použití železniční dopravní cesty pro vlaky kombinované dopravy. Sleva činí 40 % z celkové ceny a je určena pro všechny provozovatele kombinované dopravy.
Ministerstvo dopravy tímto reaguje na zvýšení objemu kamionové silniční dopravy na území České republiky. Sleva je součástí širšího okruhu opatření, která mají řešit výrazný nárůst silniční nákladní dopravy po vstupu České republiky do Evropské unie.
Podrobné informace o ceně za použití železniční dopravní cesty a poskytovaných slevách jsou zveřejněny na webových stránkách Správy železniční dopravní cesty.
www.szdc.cz
www.mdcr.cz
Firma Alexander Binzel Schweisstechnik GmbH Co.KG byla založena v roce 1945 v Alten-Busecku u Giessenu v SRN. V dnešní podobě zahrnuje mateřský závod v Giessenu, dále pak výrobní společnost Sweisstechnik Grenchen ve Švýcarsku a firmu Kurt Haufe GmbH Co.KG v Drážďanech. Již od svého vzniku se firma postupně specializovala na vývoj a výrobu svařovacích hořáků pro svažování v ochranných atmosférách. Za více jak 50 let si vytvořila své vlatní know-how a vyvinula postupně řady malých, vysokovýkonových MIG/MAG svařovacích hořáků a následně od 70. let i svařovacích hořáků WIG/TIG. Vývojem, inovací a vysokou kvalitou výroby se firma stala určitým měřítkem v oblasti techniky svařovacích hořáků. Pro řízení kvality má Alexander Binzel Schweisstechnik GmbH Co.KG vybudovaný systém ověřený nejen praxí, ale i certifikací. Jako první "čistý" výrobce svařovacích hořáků, získal v roce 1995 pro svůj "Qualitatsmanagement-System" od TUV certifikaci podle DIN EN ISO 9001. Koncem 70. let začíná firma s výstavbou plošného odbytového systému. Dnes je Alexander Binzel Schweisstechnik GmbH Co.KG se svými 30 dceřinými společnostmi a dalšími více než 20 exkluzivními odbytovými partnery zastoupen po celém světě.
Ve střední a východní Evropě je Alexander Binzel Schweisstechnik GmbH Co.KG aktivní od roku 1990. V roce 1993, spolu se vznikem České republiky, je založena dceřiná společnost Alexander Binzel, svářecí technika, spol. s r.o. v Hořicích v Podkrkonoší, jejímž úkolem je zabezpečit komplexní zázemí pro uživatele výrobků Alexander Binzel GmbH v České republice.
Na základě poznatků z provozu hořáků probíhá neustálý proces inovace celého sortimentu. Příkladem takové inovace je řada SRT hořáků pro svařování metodou WIG/TIG (SRT 9, 17, 18, 20 a 26), kde se pomocí modulárního příslušenství podařilo vytvořit stavebnicový systém hořáků "na míru" zákazníka. Nové poznatky ve svařování vyžadují také změny v konstrukci hořáků. Výsledkem vývoje zařízení "pro 21. století" jsou nové řady hořáků zcela odlišné konstrukce.
TWL řada WIG/TIG hořáků pokrývá svými výkonovými parametry celý požadovaný rozsah ss. a st. svařovacích proudů jak v oblasti plynem, tak kapalinou chlazených hořáků. Malé rozměry vzhledem k výkonu a extrémně flexibilní přívodní svazek zajišťují optimální pracovní podmínky svářeče. Modulární systém umožňuje různé kombinace ovládacích prvků přímo v rukojeti hořáků.
VTS řada robotových hořáků představuje výsledek vývoje v oblasti robotových hořáků. Jde o systém výměnných modulů (hrdla hořáků, vlastní tělo hořáku s, nebo bez PUSCH-PULL systému, přívodní svazek), které jsou mezi sebou propojeny pomocí rychloupínacích spojek pro rychlou přestavbu a modifikaci hořáků.
www.abicor.cz