Paletový transportní systém PTS-Alutec byl vyvinut společností Alutec K&K ve spolupráci s firmami zabývajícími se dopravními systémy.
PTS-Alutec je především určen k mezioperační dopravě na montážních linkách. Montovaný díl je unášen na nosiči po dvou plochých pohybujících se pásech dopravníku. V jednotlivých technologických krocích může být díl s nosičem zastaven, zatímco pásy pod nosičem prokluzují a nosiče mezi sebou nemají polohovou vazbu (pohybují se nezávisle).
Díky těmto vlastnostem je možné stavět montážní systémy s těmito možnostmi: před každou technologickou operací se může seřadit fronta několika nosičů a tím vytvořit vyrovnávací zásobu k pokrytí nerovnoměrnosti taktu procesu, obsluha není nucena k dodržování pevného strojního taktu, snadná změna tvaru montážní linky nebo začlenění nového pracoviště do stávající linky, použití stávajících částí dopravníkového systému při přechodu na novou výrobu, výměnou nosičů možnost montovat na jedné lince typově podobné výrobky, každý nosič může ve vlastní paměti uchovávat data z jednotlivých technologických operací a na základě těchto informací například vyřazovat vadné kusy a po opravě vracet, v jednom okamžiku montovat typově podobné výrobky nebo technologický tok větvit.
www.aluteckk.cz
Firma vyvinula a dodává svůj patentově chráněný systém aeračních světlíků AEROLUX, který zajišťuje bezpečné účinné a kontrolované aerační větrání halových objektů průmyslové a občanské výstavby. Aerační křídla se pomocí soustavy otočných kloubových ramen zvedají rovnoměrně nad úroveň střechy, nebo nad pevné části světlíků a vymezují libovolně nastavitelnou výšku ventilační obvodové štěrbiny. Vlastní aerační otvor je tak vždy celoplošně a s přesahy překrýván aeračním křídlem a tím umožňuje trvalé řízené větrání i při šikmém dešti. Aerační křídla AEROLUX mají vůči standardnímu provedení výhodnější aerodynamickou charakteristiku, která zajišťuje účinné aerační větrání při libovolném směru větru.
Zásadní výhody křídel systému AEROLUX® jsou řízené aerační větrání bez rizika zatékání do otevřených křídel při dešti, umístění závěsů křídel dovnitř světlíků, tj. bez nepříznivých účinků povětrnosti, vysoká tuhost aeračních křídel v otevřené poloze zabraňující jejich deformaci při náporu větru.
Aerační křídla AEROLUX se instalují buď jako součást pevných pásových světlíků různých typů, nebo zcela samostatně uzavírají celý světlík. Osová i příčná křídla sestávají z nadstřešní segmentové části zasklenné polykarbonátovými vícestěnnými deskami tl. 10 až 20 mm na nosné obloukové profily, kotvené do vodorovného nosného rámu rozměru B1 x L1. Těsnění aeračních křídel AEROLUX vůči pevným částem obloukových světlíků je dvoustupňové s dekompresní dutinou. Rám je soustavou zvedacích ramen připojen otočnými čepy ke světlíkové obrubě. Zdvih rámu zajišťuje lineární elektropohon se zdvihem do 500mm zdvihovou silou 5kN s aretací v libovolné poloze. Elektropohon je otočnými čepy kotven do nosné příčle nebo boční světlíkové obruby. Ovládání zdvihu aeračních křídel se řeší buď ručně nebo vlastní automatickou ústřednou s čidly teploty, rychlosti větru, vlhkosti, požáru atd., případně z centrálního velínu. Systém AEROLUX tím vysoce ekonomicky a bez dalších provozních nákladů zajišťuje optimální mikroklimatické podmínky halových prostor.
Pro zasklení se zásadně používají polykarbonátové vrstvené desky dvou až třívrstvé, v tloušťce 10, 16, 20 mm (typ Makrolon, Lexan-Thermoclear apod.) Rovné desky šířky 2100 mm se při montáži pokládají s dilatační mezerou 10mm na prefabrikované nosné obloukové profily z hliníku, případně ze speciální oceli, kotvené v modulové rozteči M=1055mm do světlíkových obrub. Oboustranné profilové těsnění zaručuje naprostou těsnost styků jednotlivých desek a vylučuje tepelné mosty. Krycí lišty z hliníku nebo speciální oceli jsou pak kotvené a napínané pouze v krajích. Standardní šířka světlíku B je 1200 až 7000mm, s neomezenou délkou L. Standardní převýšení oblouků H : B je 1:5. Světlíkové obruby minimální sahají minimálně 200mm nad střešní plášť a kotví se do střešní konstrukce šikmými rozpěrami dovnitř světlíku. Vůči sedlovým světlíkům se standardním úhlem zasklení 40° mají obloukové světlíky až o 20% menší rozsah zasklení a dokonalé utěsnění ve spárách, tím i menší tepelné ztráty.
www.aerolux.cz
Zdálo by se, že rolby se moc velké popularitě netěší, protože nejsou luxusní, nejsou moc vidět a nejezdí po běžné silnici. Většina lidí o nich ani neví, jelikož pracovat se vydávají až po lyžovačce. Pisten Bully 300 Winde jsou úchvatnými stroji, které představují v České republice ve svém oboru to nejlepší. Rolby mohou být vybaveny různým typem zadní frézy a přední radlice, kterou umí zvednout až k oknu a upravit tak např. i U-rampu. 300 Winde je klasikou upravující především běžné sjezdovky. Lahůdkou je naviják, který jí umožňuje zvládnout i nebezpečně příkré svahy, má délku 1 050 m a tažnou sílu až čtyři tuny a na Tanvaldském Špičáku ho používají na černou sjezdovku. Rolba dostala do vínku tu nejlepší techniku. Pohání je totiž špička, pohybující se v těžkých kamiónech: šestiválcový řadový vznětový turbodiesel značky Mercedes-Benz, vybavený mimo jiné přímým vstřikováním paliva a elektronickou řídicí jednotkou. Obrovský točivý moment a vysoký výkon dokáže dobře zužitkovat právě ve vyjíždění a sjíždění velkých stoupání a klesání. Maximální rychlost a zrychlení nemá cenu ani uvádět, protože rolba není milovníkem rychlojízdy. Svoji sílu zužitkovává pouze pro zkvalitnění povrchu sjezdovky. A kolik toho má společného s automobilem? Divili byste se, ale vybavení takovéto rolby je dosti luxusní. Začíná to vyhřívanými stěrači a vyhřívaným předním, bočním i zadním oknem pro dny, kdy mráz překročí hranici -10 °C. Když už se nepříjemná zima spustí, je interiér vybaven elektronickou klimatizací. Ke zvýšení komfortu při jízdě přispívá i CD přehrávač, elektricky nastavitelná sedadla nebo čtyřbodové pásy Schrott, které vás přidrží při jízdě z kopce. Kromě motoru, který dodává Mercedes-Benz, používá gumové pásy a pneumatiky od Continentalu. Ve tmě si rolba posvítí moderními xenony. Zdá se, že jízda s rolbou je nějakou velkou alchymií, ale řidiči mluví o opaku. K řízení je potřeba pouze půlvolant, se kterým točíte a určujete směr jízdy doleva nebo doprava, jeden pedál pro plyn a potom tlačítko na přepínání jízdy vpřed nebo vzad. Jezdit se může naučit skoro každý, tedy musí vlastnit řidičský průkaz skupiny C nebo T a projít školením u výrobce. Ono daleko složitější je totiž ovládání přídavného vybavení na úpravu sjezdovky.
Alpe d´Huez patří ke skvělým francouzským lyžařským střediskům, dominantou je Pic Blanc (3 330 m) - pokrytý ledovcem. V zimní sezóně vede ze samého vrcholu až do údolí nejdelší evropská černá sjezdovka Sarenne (16 km). Ve středisku měli donedávna jeden, poměrně závažný problém, a to že při silnějším větru se nedalo se na vrchol. Nově otevřená lanovka Marmottes 3 zlepšila dostupnost vrcholové části ve špatném počasí, protože moderní konstrukce je stabilnější než původní kabinová lanovka. Hlavními silnými stránkami nového přepravního zařízení jsou především: estetika, pohodlí a bezpečí. Estetika je v tomto případě úzce spjata s ekologií, a proto bylo horní nádraží řešeno tak, aby citlivě splynulo s horským hřebenem a po dokončení stavby byly provedeny všechny nezbytné rekultivační práce. Pohodlí cestujících je zvýšeno především zvětšením prostoru, který mají v kabině k dispozici ( bude to objem 0,22 m2, místo se 0,18 m2 kterým se obvykle počítá ) a zjednodušeným řešením nástupiště.Je zvýšena také odolnost proti větru.Počítá se s provozem až při rychlosti 30 m/s ačkoli zákonná norma je jen 20 m/s. Celkově se jedná o jednu z největších staveb horských přepravních horských zařízení ve Francii v minulém roce. Typ zařízení - kyvadlová lanovka, 2 soupravy po 2 kabinách a 33 místech v nich, každá jedoucí na 2 drahách. Kabiny jsou zavěšeny na 2 kabelech, které jsou od sebe vzdálené, čímž je zajištěna velká stabilita ve větru. Další údaje: konstruktér - Doppelmayr, kapacita - 1 075 osob za hodinu, doba jízdy nahoru - přibližně 3 minuty, doba rotace - méně než 4 minuty, maximální rychlost - 7,20 m/s, délka dráhy - 800 metrů, převýšení - 300 metrů, nadmořská výška nástupu/výstupu - 2 760/3 060 metrů, motorový pohon je umístěn dole.
Nový třífázový systém MagicWave 5000 představuje výkonnostní špičku digitálních systému WIG (wolfram - inertní plyn). V porovnání s předchůdci byla snížena hmotnost a objem o více než polovinu. Pro uživatele se také snížila finanční investice. Obzvláště zajímavé jsou technické a ekonomické aspekty 100% digitalizace a reprodukovatelnosti. Při nové volbě stejných parametru jsou svarovací výsledky identické. K dalším prednostem patrí minimalizace hluku díky technologii ActiveWave, jednoduchý intuitivní koncept ovládání a prípojka dálkového ovládání LocalNet. Nárocnému uživateli se alternativne nabízí spolu s variantou programových bloku (Job) další spektrum funkci s rozsáhlými možnostmi variability. Systémy MagicWave 4000/5000 pro svarování strídavým a stejnosmerným proudem i zarízení TransTig 4000/5000 jsou vhodné jak pro manuální a automatizované svarování, tak pro svarování studeným drátem.
500 A pri 40 % dovoleného zatížení a 40 °C okolní teploty jsou presné hodnoty zarízení MagicWave 5000. Jsou založeny na širokém rozsahu vstupního napetí +/- 15 % pri 3 x 400 V. Skutecné hodnoty jsou rízeny mikroprocesorem a digitálním signalizacním procesorem. Tím jsou zaruceny perfektní svarovací výsledky a jejich 100% reprodukovatelnost. Stejne jako jeho jednofázoví sourozenci se vyznacuje trífázový systém MagicWave chránenou technologií ActiveWave. Tato technologie se stará i u techto systému o "tichý" svarovací oblouk o hlucnosti menší než 80 dbA. Deset svarovacích systému MagicWave vydává stejný hluk jako jeden invertorový svarovací zdroj s obdélníkovým prubehem svarovacího proudu. Výsledkem je krome znatelne nižšího zatížení zdraví uživatele i presné svarováni "podle sluchu". Zejména u mechanizovaných a automatizovaných stejnosmerných aplikací je presvedcivé zapalování RPI (Reversed Polarity Ignition). Znatelne stabilizuje a zkracuje zapalovací proces.
K podstatnému zjednodušení pro praktickou práci vede funkce stehování TAC. Tekutá tavná lázen je zde uvádena do pohybu pomocí pulzního svarovacího oblouku. Obe soucásti svarence jsou urychlene spojeny. Oproti tradicnímu stehování je výhodou výrazná úspora casu. Automatická tvorba kaloty vede k dalšímu "drastickému" zkrácení casu. Namísto obvyklým 90 s trvá nyní pouze 1 s. Pri osmi použitích této funkce za den se díky tomu za rok ušetrí jeden pracovní týden! Potenciál pro úspory tvorí i stavebnicový systém Fronius. Díky nemu jsou k dispozici volitelné a vymenitelné periferie a rozšírená výbava z širokého výrobního programu. Toto platí napr. pro ruzné svarovací horáky, dálková ovládání, systémy studeného drátu, podvozky, software i rozhraní robota.
www.fronius.cz
Chyba v systému sítě T-Mobile umožnila na přelomu roku dobíjet kredit i bez zaplacení. Toho využili podvodníci, kteří lákali spotřebitele pod pláštíkem speciálních akcí k nákupu kreditu za zvýhodněných podmínek. Ovšem společnost T-Mobile následně veškerý nelegálně nabitý kredit zrušila, a někteří spotřebitelé tak ztratili vše.
Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, kterou společně provozují Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), se obrátil spotřebitel poškozený při dobíjení kreditu na své Twist kartě. Sdělil, že v nákupním středisku ho oslovil člověk, kterého považoval za dealera T-Mobile, mimo jiné s nabídkou dobití kreditu se slevou 25 %. Vzhledem k tomu, že kredit byl skutečně připsán, jak si na svém telefonu ověřil, zaplatil. O několik dní později ale dostal od operátora zprávu, že za kredit nebylo zaplaceno, a proto byl zrušen. Spotřebitel tak přišel o peníze i dobitý kredit.
"Z jednání Rady pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb se společností T-Mobile vyplynulo, že jde o problém většího rozsahu. Dobíjecí systém provozovaný T-Mobile za určitých okolností umožňoval připsání kreditu bez zaplacení, což někteří podvodníci zjistili a využili, aby od spotřebitelů inkasovali peníze za dobití jejich mobilního telefonu," doplňuje Karel Pavlík z SOS.
"Spotřebitelé, kteří byli podvedeni, mohou kontaktovat Policii ČR či státní zastupitelství a podat v této věci trestní oznámení na neznámého pachatele," doporučuje předseda AMM Michal Zálešák, který ji v Radě zastupuje, a dodává: "Aby se spotřebitelé vyhnuli problémům, měli by kredit kupovat jen z oficiálních zdrojů uvedených operátorem."
"Požadavek sdělený naší Radou pro stížnosti, aby T-Mobile odškodnil spotřebitele, kteří byli v důsledku jeho chyby poškozeni, T-Mobile zamítl, a to bohužel i v případech, kdy spotřebitelé budou aktivně spolupracovat na shromažďování důkazů v trestním řízení," uvedl Karel Pavlík, který v Radě zastupuje SOS.
Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb se může kdokoli zdarma obrátit se svým problémem v uvedené oblasti. V možnostech Rady sice není obratem řešit problémy dotčeného spotřebitele, ale poskytne mu odborné stanovisko k technické i právní stránce problému, což může být první důležitý krok k mimosoudnímu řešení sporu.
Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. Alternativně se lze obrátit písemně na adresu Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, Ve Smečkách 7, 110 00 Praha 1.
Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti. Rada se ve svém rozhodování řídí svým statutem, který je zveřejněn na www.mobil.spotrebitele.info. Podle něj se Rada k přijatým stížnostem vyjadřuje obvykle nejpozději do jednoho měsíce.
www.spotrebitele.cz
Vodíkové palivo pro automobily nastoupilo cestu komercionalizace. Společnosti Shell a Air Products uvedly ke konci minulého roku ve Washingtonu do provozu první integrovanou čerpací stanici pohonných hmot, která vedle benzinu a nafty umožňuje tankování vodíku do motorových vozidel. Vodíkový stojan bude sloužit šesti vozům General Motors GM Hydrogen 3 fuel cel s vodíkovými palivovými články.
Jedná se o pilotní projekt, jehož cílem je ověřit před veřejností, že vodík je srovnatelným palivem s ostatními druhy pohonných hmot jak co do bezpečnosti, tak komfortu obsluhy.
"Jedná se o zlomový bod ve vývoji vodíkové ekonomiky, pro kterou Air Products vyvíjí a dodává skladovací, transportní a čerpací technologii", uvádí při této příležitosti ředitel pro Energetická řešení budoucnosti společnosti Air Products Tama Copeman. "Dosud byly všechny vodíkové čerpací stanice oddělené a byly chápány jako pokusná zařízení, nyní jsme vstoupili do běžného provozu a záleží jen na počtu vozidel", dodává.
Společně s čerpací stanicí, která je situována na washingtonské Benning Road, společnosti Shell a General Motors zpřístupnily informační a vzdělávací centrum, jehož cílem je získat pochopení veřejnosti pro vodík jako perspektivního nosiče energie. Generální ředitel Shell Hydrogen Jeremy Bentham komentuje práci s veřejností jako nezbytnou podporu pro to, aby se vodík stal komerčně zajímavým palivem.
Čerpací technologie společnosti Air Products označovaná jako "Series 200 fueling technology" umožňuje tankování 20 kg vodíku za den. Při plnícím tlaku 350 barů (cca 35 MPa) dosahuje vozidlo s nádrží o běžném objemu dojezdu kolem 200 km. V přípravě na provozní nasazení jsou technologie pracující s tlakem 700 barů.
Celkem společnost instalovala a obhospodařuje 30 podobných čerpacích zařízení ve Spojených státech. V červnu 2004 uvedla do provozu stojan umístěný v retailové čerpací stanici v Singapuru. V dubnu 2004 se ujala vedení pětiletého Národního rozvojového a demonstračního projektu vodíkové automobilové flotily a podpůrné infrastruktury, na kterém participuje Ministerstvo energetiky USA.
www.airproducts.cz
Do čela nové obchodní skupiny byl jmenován nový jedenáctičlenný řídicí tým.
Společnost Intentia, globální dodavatel podnikových řešení pro firmy, jejichž činnost zahrnuje zejména výrobu, distribuci a údržbu, ohlásila novou strategii pro své středoevropské aktivity. Na jejím počátku je sloučení dvou původně samostatných regionů do jedné Středoevropské obchodní skupiny.
Restrukturalizovanou skupinu povede nový manažerský tým, jehož úkolem bude prosazovat obchodní model postavený na třech pilířích: nove získaných klientech, péci o stávající klienty a profesionálních konzultačních službách.
Funkci Country Managera pro Českou republiku a Slovensko bude zastávat Ing. Jiří Němeček (33), který vystudoval ČVUT, fakultu elektrotechnickou, a ve společnosti Intentia CZ, a.s., působí již desátým rokem. Pracoval řadu let jako konzultant a vedoucí projektu, od loňského roku je ředitel oddělení profesionálních služeb a zároveň je členem představenstva.
"Firmy podnikající v oblasti ERP systému pro plánování podnikových zdrojů bývají kritizovány za to, že se soustřeďují převážně na předprodejní aktivity směřující k získání klienta," vysvětluje Cormac Watters, prezident Intentia Central Europe, a pokračuje: "Cílem této restrukturalizace je umožnit našim klientům přímý přístup k projektové a prodejní podpore, a to prostřednictvím přesně určených kontaktních míst v rámci širší podpůrné organizace. Jsme přesvědčeni, že pro dodavatele ERP systému jsou kvalita a zaměření na potřeby zákazníka klíčovými předpoklady pro to, aby splnili stále rostoucí nároky trhu a přitom udrželi náklady a dobu implementace na rozumné úrovni."
Ústředním motivem nové strategie je zvýšená pozornost věnovaná podpoře klientů. Ve sloučené Středoevropské skupině budou nabídky z oblasti údržby zjednodušeny; původně separátní smlouvy na údržbu softwaru a podporu uživatelů "help desk" budou sjednoceny do jediného kontraktu.
Dalším významným bodem nové strategie je navazování nových partnerství s dalšími dodavateli s cílem zvýšit prodej produktu i konzultačních služeb. Na základe zkušeností z Německa se bude Intentia dále zaměřovat na obchodní spolupráci například s IBM Business Consulting, která umožní zákazníkům vybrat si svého dodavatele a servisního partnera pro produktovou řadu společnosti Intentia.
www.intentia.com
Snažíte-li se zachytit padající křehký předmět, naděláte více škody, než kdybyste ho nechali spadnout.