V dubnu 2020 firma Adamec Crane Systems dodala přední české stavební firmě Metrostav, aktuálně mimo několika dalších výrobních jeřábů, i speciální mostový jeřáb ACS-16t s otočnou kočkou pro manipulaci s armaturami. Armozávod, divize 6 Metrostavu pro svou výrobu potřebuje manipulovat se svazky armovacích drátů. Na tuto aplikaci jsme dodali jeřáb s otočnou kočkou vybavený magnetickou traverzou, která rychle, bezpečně a pohodlně uchopí svazek armovacích drátů. Pohodlnou vykládku bez nutnosti přesného zastavení kamionu umožňuje otočná kočka vlastní konstrukce s kladkostroji Stahl.
O vyhodnocovacích jednotkách na kladkostrojích bylo už řečeno a napsáno mnohé. Pojďme se na tuto problematiku podívat trochu podrobněji. A podívejme se na tuto problematiku v obecné i konkrétní rovině. Jednotky, které sledují zatížení jeřábu, neustále jej vyhodnocují a rozhodují o tom, zda stroj je přetížen či nikoliv jsou pořád tak trochu „black box", tedy černá skříňka, o které většina koncových uživatelů jeřábů pouze tuší, že existuje a často i pro pracovníky servisních firem není vždy snadné se v dané problematice orientovat. A mnohdy se tomu ani nelze divit ...filozofie a technické provedení těchto zařízení je poměrně široká problematika. Na kladkostrojích, které lze v dnešní době zakoupit lze najít nejenom nejjednodušší přetěžovací jednotky pracující na mechanickém principu, ale i sofistikované elektronické přístroje k jejichž ovládání je potřeba školení a nezřídka i individuální oprávnění výrobce dané zdvihací techniky nebo speciální přípravky, umožňující nastavení povoleného přetížení daného stroje.
Na trhu mostových jeřábů se v České republice objevil nový mezinárodní hráč, který začíná budovat prodejní a servisní síť. Jeho hlavním cílem je rozvinout a upevnit svou roli poskytovatele spolehlivých řešení.
Společnost HBC-radiomatic CZ, s.r.o. se od roku 1997 stala lídrem českého a slovenského trhu v oblasti rádiových dálkových ovládání určených pro řízení průmyslových aplikací. V největším měřítku jsou RDO používána pro řízení průmyslových a stavebních jeřábů. Tady, díky své kvalitě, zaručují bezpečný spolehlivý provoz a značné ušetření nákladů provozovatele. Ze stejných důvodů nebo i z důvodu zajištění bezpečí pro obsluhu, jsou dálková ovládání používána i v jiných oblastech. Příkladem je použití u svahových sekaček, drtiček stavební suti nebo čerpadel betonu, kde dálková ovládání také zaujala své místo.
Efektivní utěsnění v náročných hydraulických aplikacích vyžaduje, aby těsnicí prvky a maziva ,,navzájem spolupracovaly". Technologie Lubrication Management společnosti Trelleborg přetváří těsnění hydrauliky doplněním lubrikačních vlastností každého těsnicího prvku v celém systému.
Lubrication Management přistupuje k těsnění hydrauliky a lubrikačnímu systému detailním pohledem, ve kterém je každý prvek doplňkovou součástí jednotného celku. Technologie Lubrication Management využívá odpovídající lubrikaci ke snížení zatížení každého těsnicího prvku, čímž dochází k optimalizaci výkonu hydraulického systému z pohledu tření, opotřebení a životnosti.
V řetězovém kladkostroji DCBS představuje společnost Konecranes and Demag s.r.o. kompaktní kladkostroj se systémem inteligentního řízení, který je určen k montáži, a především k ještě jednoduššímu a bezpečnějšímu spojování dílů. Ve svém základním provedení je DCBS řetězovým kladkostrojem s variabilní rychlostí, který je postaven na osvědčené řadě kladkostrojů DCS. Obvyklé úkoly vykonává tento kladkostroj dokonalým způsobem. Operátor používá ovládací rukojeť D-Grip Servo ke zdvihání nebo spouštění břemene o maximální hmotnosti 160 kg, které probíhá s podporou elektromotoru.
Navýšení kapacity Centra pro repase vozíků: nyní až 2 000 repasovaných vozíků ročně.
Linde Material Handling rozšiřuje své Centrum pro repase vysokozdvižných vozíků a další manipulační techniky ve Velkých Bílovicích u Brna. Centrum, které bylo otevřeno v roce 2017, po necelých třech letech provozu expanduje. Plocha byla zvětšena o významných 48 % a na 6 700 m2 se nyní může repasovat až 2 000 vozíků ročně. Použité vozíky zde dostávají novou tvář a jsou repasovány v jednotném standardu kvality. Celý tento proces navíc přispívá ke zvýšení udržitelnosti životního prostředí.
Těsnicí prvky vykonávají ve vysozdvižném vozíku a jemu podobných zařízení kritické funkce!
Stroje pro manipulaci s materiálem dodávájí zboží kdykoliv a kamkoliv je potřeba, proto pracují dlouho a těžce. Dopravní prostředky a další zařízení se staly nepostradatelné v mnoha pracovních prostředích. Produktivita a bezpečnost je u těchto aplikací stěžejní a použité těsnicí řešení musí být dlouhotrvající a musí zajistit nepřetržitý a efektivní provoz.
Vážení zákazníci a obchodní přátelé, považujeme za důležité informovat Vás o aktuálním stavu v souvislosti s šířením epidemie COVID-19. S potěšením Vám můžeme sdělit, že chod společnosti není nijak omezen a fungujeme v plné síle. Pokud budete mít jakékoli dotazy, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit. Se vším rádi poradíme a pomůžeme.
Logistická společnost DB Schenker po úspěšném dokončení pilotního projektu uvedla do běžného provozu autonomní vysokozdvižný vozík rakouského výrobce AGILOX. Systém bez jakéhokoliv zásahu skladníka přepravuje prázdné boxy na vzdálenost cca 150 metrů ve skladovém areálu v Echingu u Mnichova. Až dosud byl za tuto práci odpovědný zaměstnanec s běžným vozíkem.
Firma SCHUNK, která letos slaví 15leté výročí působení na českém trhu, se zúčastní veletrhu AMPER na brněnském výstavišti již popáté.
SCHUNK představí rekordní počet pohyblivých robotických aplikací, na kterých bude k vidění široká škála koncových efektorů, které lze snadno nasazovat a vyměňovat pomocí rychlovýměnného systému SCHUNK SWS.