Německá rodinná firma SCHUNK je lídrem v mnoha oblastech upínací techniky a automatizace. Ve svých výrobních závodech rozmístěných po celém světě vyrábí inovativní výrobky určené pro průmyslové použiti. Jedním z jejich výrobních závodů je společnost S.P.D. S.p.A sídlící v italském městě Caravaggio a právě tam byl v poslední době vyvinut akumulátorový elektropermanentní břemenový magnet Speedy BAT sloužící převážně pro zvedání a manipulaci feromagnetických materiálů různých tvarů a velikostí až do hmotnosti 500 kg.
Společnost HBC-radiomatic CZ, s.r.o. se od roku 1997 stala lídrem českého a slovenského trhu v oblasti rádiových álkových ovládání určených pro řízení průmyslových aplikací. V největším měřítku jsou RDO používána pro řízení růmyslových a stavebních jeřábů. Tady, díky své kvalitě, zaručují ezpečný spolehlivý provoz a značné ušetření nákladů provozovatele. Ze stejných důvodů nebo i z důvodu zajištění bezpečí pro bsluhu, jsou dálková ovládání používána i v jiných oblastech. příkladem je použití u svahových sekaček, drtiček stavební suti nebo čerpadel betonu, kde dálková ovládání také zaujala své místo.
Ve středních Čechách ve městě Slaný se vyrábí špičkové jeřáby značek Demag a Konecranes. V rámci koncernu Konecranes patří tento závod k nejprogresivnějším a je znám vysokou kvalitou své produkce. Výrobními halami nás provedl a na otázky odpovídal pan Zoltán Gorta, jednatel českého zastoupení Konecranes and Demag.
Díky několika novým prvkům rozšířila společnost Demag možné aplikace a varianty své již tak univerzální jeřábové stavebnice KBK. Zaměřila se na komponenty s vyšší nosností, lepším využitím dostupného prostoru a menšími požadavky na instalační práce. Stavebnicový systém lehkých jeřábů Demag KBK je ideální jeřábovou stavebnicí pro vytvoření na míru šitých řešení pro zdvihání a manipulaci. Projektanti mohou systém dokonale sladit s pracovními procesy, přepravovaným zbožím a téměř jakoukoli možnou stavební situací. Demag KBK lze použít k vytvoření jednotlivých ergonomických pracovišť stejně snadno jako komplexní intralogistické koncepty pro kompletní výrobní a montážní linky.
Více než 100 let na trhu, přes 600 poboček v 50 zemích světa, ve kterých pracuje 17 000 zaměstnanců. V každém zdvihacím zařízení Konecranes se odráží celosvětové zkušenosti kombinované s lokálním know-how. O tým odborníků Konecranes se můžete opřít. Pořízení nového jeřábu do firmy je významnou investicí, jejíž výši výrazně ovlivní správné zatřídění jeřábu. Podle unikátního průzkumu Crane Monitor téměř 80 % provozovatelů zdvihací techniky neví, co tento termín znamená. „Správné zatřídění jeřábu je při nákupu zásadní. Každý jeřáb je zatříděný podle toho, kolik pracovních cyklů s břemenem dané váhy uživatel očekává během jeho životnosti.
Nový elektrický ručně vedený vozík Jungheinrich ERD 220i získal prestižní designové ocenění Red Dot: Best of the Best. Vozík, který je díky novému konceptu lithium-iontových baterií o 25 procent kratší než jeho předchůdce, si získal porotu svým novátorským a převratným designem. Jeho kompaktní konstrukce ve spojení s vyspělou technologií a špičkovými funkcemi z něj podle poroty činí průkopníka v segmentu ručně vedených vozíků, který je hoden následování.
EKS 215a: Nový automatický vozík na samostatné zaskladňování zboží až do výšky 6 metrů. Nový podvozek pro automatické vozíky zabírá menší plochu a nabízí více možností nasazení ve vnitropodnikové přepravě a transportu hotových výrobků. Rozhraní člověk-stroj pro dokonalou interakci: Odstraňování problémů, detekce břemen a možnost ručního vyřizování objednávek.
Transkontinentální železniční nákladní doprava na trase Čína – Evropa zažívá nevídaný růst. Po loňském jarním lockdownu se lodní přeprava mezi Čínou a Evropou dostala pod enormní tlak. Stále více společností proto hledá řešení v dopravě po zemi. Když Čína v roce 2013 představila projekt Nové hedvábné stezky s ambiciózním plánem, který zahrnoval výstavbu terminálů, silnic a železnic k propojení Asie a Evropy, zdál se produkt železniční přepravy, víceméně cílený pouze pro určitý druh komodit, jako jsou oblasti automobilového průmyslu a hi-tech zboží, jako přehnaný zejména kvůli vyšší ceně v porovnání s námořní přepravou. Jenže pandemie covid-19, spojená s omezením letecké a námořní přepravy, tento produkt učinila velice vyhledávaným.
Uzavření servisní smlouvy spolu s nákupem nového zařízení je dnes již standardem. Podle posledního průzkumu Crane Monitor má k nově koupeným jeřábům uzavřenou servisní smlouvu 74 % firem. Běžná je servisní smlouva zejména v případě firem s nepřetržitým provozem nebo firem, které mají jeřáby, na jejichž chodu je závislá celá výroba.
HBC Radiomatic CZ, působící na českém a slovenském trhu již více než 20 let, provádí prodej a servis rádiových ovládaní pro průmyslové aplikace. Historie HBC-radiomatic se datuje do roku 1947 a od té doby je světovým lídrem v oblasti rádiových dálkových ovládaní. Zařízení jsou určena nejen pro průmyslové a stavební jeřáby. Své uplatnění nachází při řízení drtiček stavební suti, čerpadel betonu, svahových sekaček a dalších. Svým kvalitním, spolehlivým provedením a stabilním vývojem vám přístroje zaručí bezpečný a spolehlivý provoz s nízkými náklady.
Více než polovina firem, které provozují zdvihací techniku, má ve svém parku jeřáby kritické pro chod výroby či provozu. Zajistit jejich plynulý chod a minimalizovat rizika nenadálé odstávky je pro ně zásadní. Průměrné náklady na každou hodinu odstávky výroby se totiž pohybují okolo 170 tis. Kč a v posledním roce musela zastavit celou výrobu kvůli poruše jeřábu každá pátá firma.