Zakladač BT Tyro SHE100 – nabízí příznivé konstrukční parametry (šířka 800 mm jako kratší strana EUR palety, délka pouhých 560 mm a zkosené rohy šasi) a je vybaven celou řadou funkcí na podporu výborné manévrovatelnosti. Díky velmi krátké celkové délce 1 710 mm a poloměru otáčení pouhých 1 350 mm zvládne práci v uličce široké jen 2 145 mm. Rychlost pojezdu činí 4,2 až 4,5 km/hodinu, což je pro tento segment techniky standardní hodnota. Zákazník může ale volit ze dvou typů duplexových stožárů s výškou zdvihu 2 900 mm nebo 3 600 mm (se zbytkovou nosností velmi solidních a užitečných 500 kg ve výšce nad 3 metry).
Úspornou lionku nabijete rychle, kdekoli a kdykoli
Vozík disponuje nízkou spotřebou energie – jen 0,46 kWh/hod. – je dosažená díky nízké hmotnosti vozíku (565 nebo 594 kg včetně baterie) a úsporné li-ionové baterii. V důsledku to znamená levnější provoz, nižší emise CO2 a delší provoz na jedno nabití. Li-ionové baterie se standardně dobíjejí v krátkých intervalech, ale dojde-li k hlubšímu vybití, trvá plné nabití na 100 % kapacity baterie pouze 2,5 hodiny.
Správa baterií (Battery Management System – BMS) kontroluje průběžně například proces nabíjení, vybíjení nebo správnou teplotu. Integrovaná li-ionová baterie a vestavěná nabíječka 24 V/60Ah je určená pro rychlé a pohodlné příležitostné nabíjení přímo v místě používání. Mj. li-ionovou baterií je vybaveno již více než 30 % ze všech prodaných elektrických vozíků značky Toyota (údaj z roku 2020/2021).
Mnohostranné bezpečnostní prvky ohlídají i méně zkušenou obsluhu
Vozík nabízí mnoho bezpečnostních a ergonomických prvků: kolečka, která se otáčejí v rámci profilu vozíku, a nízké šasi se vzdáleností pouhých 3,5 cm od podlahy chrání nohy obsluhy. Bezpečné parkování vozíku jistí parkovací brzda, která se aktivuje automaticky, je-li řídící oj v nejnižší nebo nejvyšší kolmé poloze. To znamená, že kdykoli obsluha opustí vozík, je zabrzděn.
Zneužití vozíku brání nejen ochrana pomocí PIN kódu, ale také funkce automatického vypnutí stroje, které může být nastaveno na velmi krátkou dobu. Jde o praktickou funkci v provozech, kde se pohybuje více pracovníků, kteří nemají oprávnění vozík řídit. Současně dojde k deaktivaci baterie, která díky tomu déle vydrží.
Na stožáru jsou umístěné barevné štítky s přesně vyznačenými hodnotami aktuální výšky zdvihu včetně zbytkové nosnosti platné pro danou výškovou úroveň. Informace je zřetelná i méně zkušené obsluze. Nehrozí přetížení a manipulace zůstává plynulá a bezpečná i s plně naloženým vozíkem.
Výborná viditelnost za špičky vidlic je za všech okolností zajištěna díky kombinaci nízko a centrálně umístěné řídící oji (unikátní řešení v rámci tohoto segmentu malých ručně vedených elektrických zakladačů), nízkého šasi a řešení stožáru.
Snadná servisní diagnostika a nastavení všech parametrů
Can (Controller Area Network) přístup umožňuje nastavit úroveň akcelerace i zpomalení, rychlost pojezdu, hodnotu snížené rychlosti při zatáčení (pro vyšší stabilitu nákladu) nebo se zdviženými vidlicemi, rychlost pojezdu se zdviženou řídicí ojí a účinnost brzdění – vše podle potřeb uživatele a zkušeností obsluhy tak, aby práce s vozíkem byla efektivní a bezpečná.
Materiály a provedení pro dlouhou životnost
Kompresní svařování činí šasi pevnější, fixní ochranný rám z pevné oceli a svařené vidlice široké 180 mm zajišťují dostatečnou kvalitu, odolnost a robustnost vozíku při práci s těžkými paletami i při případných kolizích, kterým se žádná manipulační technika nevyhne. Uživatel může očekávat dlouhou životnost stroje, kterou je značka Toyota pověstná u všech svých vozíků.