16 Prosinec 2020

Kone 1170 tisíc Kč, takové jsou průměrné náklady tuzemských firem na každou hodinu odstávky výroby způsobenou nenadálou poruchou jeřábu. Svoji výrobu musela v loňském roce zastavit či omezit z tohoto důvodu každá pátá firma, výroba obvykle stála v řádu několika hodin až jednoho pracovního dne, výjimkou však nebyly ani odstávky trvající déle než týden. I takové informace se můžete dozvědět v aktuálním vydání Crane Monitoru, unikátního výzkumného projektu, který realizuje výzkumná agentura B-inside pro společnost Konecranes and Demag. „Zkoumáme stav jeřábové techniky a zajímáme se o uvažování lidí, kteří jeřáby nakupují nebo provozují,” popisuje Otakar Holubec, obchodní manažer servisu Konecranes and Demag s.r.o. a Konecranes Slovakia. Projekt Crane Monitor sleduje situaci na trhu průmyslových jeřábů a zdvihacích zařízení v České republice již od roku 2015, umožňuje sdílení zkušeností mezi firmami, které tato zařízení používají a pomáhá zefektivnit výběr a následný servis jeřábové techniky ve firmách. Poslední vlna Crane Monitoru proběhla na začátkem roku 2020 a zúčastnilo se jí 334 respondentů, kteří jsou ve výrobních firmách odpovědní za výběr nebo údržbu jeřábové techniky.

Společnost Konecranes působí na trhu zdvihací techniky již více než 100 let.
Díky akvizici značky Demag, lídra tuzemského trhu, získal Konecranes v České republice
zázemí odpovídající pozici světové jedničky. Skupina Konecranes působí aktuálně
v 50 zemích světa a v šesti stech pobočkách pracuje přibližně 17 000 zaměstnanců.
Jeřáby značek Konecranes a Demag nacházejí uplatnění v širokém
spektru výrobních oborů.
Automobilový průmysl, energetika, stavebnictví, chemický průmysl, hornictví,
likvidace odpadů, ale i stavba lodí a letadel, to jsou jen některá odvětví,
kde jeřáby pomáhají při zvedání a přemísťování břemen.
Kone 2


Tanec mezi paragrafy
Pravidelná údržba zdvihací techniky se řídí celou řadou vyhlášek, zorientovat se v džungli předpisů je mnohdy nad síly pracovníků, kteří mají ve firmách tuto oblast na starosti. Legislativa se neustále mění a sledovat všechny zákony a normy týkající se jeřábů je problémem pro téměř polovinu firem, zejména těch, které se o jeřáby starají vlastními silami. I z těchto důvodů neustále roste počet firem, které uzavírají servisní smlouvy s dodavateli zdvihací techniky a šetří tak svůj čas a v konečném důsledku i finanční prostředky
„Ze zkušenosti víme, že řada firem nemá správně nastavené procesy týkající se jeřábů, často ani netuší, jaké povinnosti jim zákon klade a spoléhají se na informace z druhé ruky. Vystavují se tak zbytečnému riziku,” upozorňuje Otakar Holubec.
Příkladem může být například výpočet životnosti jeřábu. Pouze 15 % firem provádí výpočet životnosti alespoň některých jimi provozovaných jeřábů. Jinými slovy řečeno, celých 85% provozovatelů zdvihací techniky nesplňuje požadavky normy ČSN ISO 12482 (platná verze EN), která stanovuje povinnost provádět výpočet životnosti u všech jeřábů alespoň jednou ročně! Ve firmách se často mylně domnívají, že výpočet životnosti je součástí pravidelných inspekčních prohlídek nebo revizí. Tak tomu ovšem není. Aby bylo možné výpočet provést, je nutné evidovat počet pracovních cyklů (zdvihů) a porovnávat jej s projektovanou životností jeřábu. To však není náplní revizí ani inspekcí. Výpočet životnosti je tedy záležitostí provozovatele. Ten se však může domluvit například se servisním technikem nebo poskytovatelem servisní smlouvy, že bude výpočet životnosti zahrnut do pravidelných smluvních prohlídek a inspekcí.

Prodejem jeřábu to teprve začíná
Prodejem jeřábu péče o zákazníka u Konecranes and Demag nekončí. Právě péče o jeřáb v průběhu celého jeho životního cyklu, Crane Lifecycle Care, je alfou a omegou vzájemné spolupráce. „Naše hotline je v provozu 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu a servisní technici jsou připraveni k výjezdu z celkem dvanácti servisních středisek v celé ČR během několika hodin,” popisuje Otakar Holubec šíři servisního zázemí Konecranes and Demag. Rychlost zásahu je v případě poruchy zdvihacího zařízení klíčová, případný výpadek ve výrobě může mít pro zákazníky dalekosáhlé následky. „Servisní zázemí je naší obrovskou výhodou, kterou zákazníci oceňují a častokrát to je i jedním z hlavních důvodů, proč se rozhodli pro spolupráci s námi – totiž přes 50 zaměstnanců pracujících jen v servisním oddělení nemá zdaleka žádná z místních konkurenčních firem,” vyzdvihuje Otakar Holubec obrovskou výhodu vlastního servisního oddělení.
Proto se také čím dál více zákazníků rozhoduje pro uzavření servisní smlouvy, díky které jsou podniky schopné vyřešit případnou poruchu až o třetinu rychleji než podniky řešící tuto nenadálou situaci jinak. Více než kdy jindy platí v případě poruchy jeřábu a tím způsobené odstávky výroby známé pořekadlo, že čas jsou peníze. Průměrné náklady na jednu hodinu odstávky jsou 170 tisíc Kč! Podle posledního průzkumu Crane Monitor má k nově koupeným jeřábům uzavřenou servisní smlouvu 74 % firem. Běžná je servisní smlouva zejména v případě firem s nepřetržitým provozem nebo firem, které mají jeřáby, na jejichž chodu je závislá celá výroba.

Servis i na dálku
S optimalizací údržby jeřábu a servisních činností pomáhá také unikátní systém TRUCONNECT®. „Zjednodušeně řečeno systém shromažďuje veškerá data o činnosti daného zařízení, propojuje data, stroje a lidi,” říká Otakar Holubec. Odborníci na vzdálený monitoring mohou s jeřábem komunikovat bez ohledu na to, kde se nachází, poskytovat dálkovou podporu a v případě havárie nebo zjištění poruchy pomoci s odstraněním závady. „Pomocí údajů ze systému TRUCONNECT® může servisní technik již před samotným výjezdem přesně určit potřebné náhradní díly a přijíždí tak k zákazníkovi plně vybaven,” uvádí Otakar Holubec na konkrétním příkladu jednu z výhod systému TRUCONNECT®.
kone 3Zákazníci mají samozřejmě díky zákaznickému portálu yourKONECRANES.com přístup ke všem údajům, které systém TRUCONNECT® o zařízeních shromažďuje a pomáhají mu tak při plánování preventivních prohlídek. „Naše monitorovací systémy jdou ale ještě dál. Aktivně naše zákazníky informují o problémech, které na jeřábech aktuálně vznikají a mohou způsobit poruchu,” zdůrazňuje obchodní manažer servisu Otakar Holubec další z funkcí systému TRUCONNECT® a portálu yourKONECRANES.com.


Chcete zefektivnit výběr a servis jeřábové techniky ve vaší firmě?
Potřebujete se zorientovat v džungli předpisu a norem?
Zajímají vás nejnovější trendy v oblasti servisu zdvihací techniky?

www.cranemonitor.cz
www.konecranes.cz
www.demacranes.cz

Vše důležité najdete na www.cranemonitor.cz.

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru a nenechte si ujít žádnou novinku.

170 tisíc Kč, takové jsou průměrné náklady tuzemských firem na každou hodinu odstávky výroby způsobenou nenadálou poruchou jeřábu. Svoji výrobu musela v loňském roce zastavit či omezit z tohoto důvodu každá pátá firma, výroba obvykle stála v řádu několika hodin až jednoho pracovního dne, výjimkou však nebyly ani odstávky trvající déle než týden.

 

I takové informace se můžete dozvědět v aktuálním vydání Crane Monitoru, unikátního výzkumného projektu, který realizuje výzkumná agentura B-inside pro společnost Konecranes and Demag. „Zkoumáme stav jeřábové techniky a zajímáme se o uvažování lidí, kteří jeřáby nakupují nebo provozují,” popisuje Otakar Holubec, obchodní manažer servisu Konecranes and Demag s.r.o. a Konecranes Slovakia. Projekt Crane Monitor sleduje situaci na trhu průmyslových jeřábů a zdvihacích zařízení v České republice již od roku 2015, umožňuje sdílení zkušeností mezi firmami, které tato zařízení používají a pomáhá zefektivnit výběr a následný servis jeřábové techniky ve firmách. Poslední vlna Crane Monitoru proběhla na začátkem roku 2020 a zúčastnilo se jí 334 respondentů, kteří jsou ve výrobních firmách odpovědní za výběr nebo údržbu jeřábové techniky.

 

Tanec mezi paragrafy

Pravidelná údržba zdvihací techniky se řídí celou řadou vyhlášek, zorientovat se v džungli předpisů je mnohdy nad síly pracovníků, kteří mají ve firmách tuto oblast na starosti. Legislativa se neustále mění a sledovat všechny zákony a normy týkající se jeřábů je problémem pro téměř polovinu firem, zejména těch, které se o jeřáby starají vlastními silami. I z těchto důvodů neustále roste počet firem, které uzavírají servisní smlouvy s dodavateli zdvihací techniky a šetří tak svůj čas a v konečném důsledku i finanční prostředky

„Ze zkušenosti víme, že řada firem nemá správně nastavené procesy týkající se jeřábů, často ani netuší, jaké povinnosti jim zákon klade a spoléhají se na informace z druhé ruky. Vystavují se tak zbytečnému riziku,” upozorňuje Otakar Holubec.

Příkladem může být například výpočet životnosti jeřábu. Pouze 15 % firem provádí výpočet životnosti alespoň některých jimi provozovaných jeřábů. Jinými slovy řečeno, celých 85% provozovatelů zdvihací techniky nesplňuje požadavky normy ČSN ISO 12482 (platná verze EN), která stanovuje povinnost provádět výpočet životnosti u všech jeřábů alespoň jednou ročně! Ve firmách se často mylně domnívají, že výpočet životnosti je součástí pravidelných inspekčních prohlídek nebo revizí. Tak tomu ovšem není. Aby bylo možné výpočet provést, je nutné evidovat počet pracovních cyklů (zdvihů) a porovnávat jej s projektovanou životností jeřábu. To však není náplní revizí ani inspekcí. Výpočet životnosti je tedy záležitostí provozovatele. Ten se však může domluvit například se servisním technikem nebo poskytovatelem servisní smlouvy, že bude výpočet životnosti zahrnut do pravidelných smluvních prohlídek a inspekcí.

 

Prodejem jeřábu to teprve začíná

Prodejem jeřábu péče o zákazníka u Konecranes and Demag nekončí. Právě péče o jeřáb v průběhu celého jeho životního cyklu, Crane Lifecycle Care, je alfou a omegou vzájemné spolupráce. „Naše hotline je v provozu 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu a servisní technici jsou připraveni k výjezdu z celkem dvanácti servisních středisek v celé ČR během několika hodin,” popisuje Otakar Holubec šíři servisního zázemí Konecranes and Demag. Rychlost zásahu je v případě poruchy zdvihacího zařízení klíčová, případný výpadek ve výrobě může mít pro zákazníky dalekosáhlé následky. „Servisní zázemí je naší obrovskou výhodou, kterou zákazníci oceňují a častokrát to je i jedním z hlavních důvodů, proč se rozhodli pro spolupráci s námi – totiž přes 50 zaměstnanců pracujících jen v servisním oddělení nemá zdaleka žádná z místních konkurenčních firem,” vyzdvihuje Otakar Holubec obrovskou výhodu vlastního servisního oddělení.

Proto se také čím dál více zákazníků rozhoduje pro uzavření servisní smlouvy, díky které jsou podniky schopné vyřešit případnou poruchu až o třetinu rychleji než podniky řešící tuto nenadálou situaci jinak. Více než kdy jindy platí v případě poruchy jeřábu a tím způsobené odstávky výroby známé pořekadlo, že čas jsou peníze. Průměrné náklady na jednu hodinu odstávky jsou 170 tisíc Kč! Podle posledního průzkumu Crane Monitor má k nově koupeným jeřábům uzavřenou servisní smlouvu 74 % firem. Běžná je servisní smlouva zejména v případě firem s nepřetržitým provozem nebo firem, které mají jeřáby, na jejichž chodu je závislá celá výroba.

 

Servis i na dálku

S optimalizací údržby jeřábu a servisních činností pomáhá také unikátní systém TRUCONNECT®. „Zjednodušeně řečeno systém shromažďuje veškerá data o činnosti daného zařízení, propojuje data, stroje a lidi,” říká Otakar Holubec. Odborníci na vzdálený monitoring mohou s jeřábem komunikovat bez ohledu na to, kde se nachází, poskytovat dálkovou podporu a v případě havárie nebo zjištění poruchy pomoci s odstraněním závady. „Pomocí údajů ze systému TRUCONNECT® může servisní technik již před samotným výjezdem přesně určit potřebné náhradní díly a přijíždí tak k zákazníkovi plně vybaven,” uvádí Otakar Holubec na konkrétním příkladu jednu z výhod systému TRUCONNECT®.

Zákazníci mají samozřejmě díky zákaznickému portálu yourKONECRANES.com přístup ke všem údajům, které systém TRUCONNECT® o zařízeních shromažďuje a pomáhají mu tak při plánování preventivních prohlídek. „Naše monitorovací systémy jdou ale ještě dál. Aktivně naše zákazníky informují o problémech, které na jeřábech aktuálně vznikají a mohou způsobit poruchu,” zdůrazňuje obchodní manažer servisu Otakar Holubec další z funkcí systému TRUCONNECT® a portálu yourKONECRANES.com.

 

 

www.cranemonitor.cz

www.konecranes.cz

www.demacranes.cz

 

 

Společnost Konecranes působí na trhu zdvihací techniky již více než 100 let.

Díky akvizici značky Demag, lídra tuzemského trhu, získal Konecranes v České republice zázemí odpovídající pozici světové jedničky. Skupina Konecranes působí aktuálně

v 50 zemích světa a v šesti stech pobočkách pracuje přibližně 17 000 zaměstnanců.

Jeřáby značek Konecranes a Demag nacházejí uplatnění v širokém

spektru výrobních oborů.

Automobilový průmysl, energetika, stavebnictví, chemický průmysl, hornictví,

likvidace odpadů, ale i stavba lodí a letadel, to jsou jen některá odvětví,

kde jeřáby pomáhají při zvedání a přemísťování břemen.

 

 

Chcete zefektivnit výběr a servis jeřábové techniky ve vaší firmě?

Potřebujete se zorientovat v džungli předpisu a norem?

Zajímají vás nejnovější trendy v oblasti servisu zdvihací techniky?

 

Vše důležité najdete na www.cranemonitor.cz.

 

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru a nenechte si ujít žádnou novinku.