Německá firma BASF AG, Ludwigshafen, začala dodávat na trh nový typ polystyrénu (PS), který má výbornou tekutost, je houževnatý a vysoce lesklý. Jeho obchodní označení je „PS 454 C“ a díky tomuto multifunkčnímu typu bylo možné sdružit celou řadu výborných vlastností dříve vyráběných typů PS do jednoho a tím také snížit výrobní náklady, což se pozitivně projevilo u konečné ceny PS 454 C“.
Německá firma BASF AG, Ludwigshafen, začala dodávat na trh nový typ polystyrénu (PS), který má výbornou tekutost, je houževnatý a vysoce lesklý. Jeho obchodní označení je „PS 454 C“ a díky tomuto multifunkčnímu typu bylo možné sdružit celou řadu výborných vlastností dříve vyráběných typů PS do jednoho a tím také snížit výrobní náklady, což se pozitivně projevilo u konečné ceny PS 454 C“.
Výrobci automobilů stále častěji montují do nových modelů vozů bezraménkové stěrače čelního skla Bosch Aerotwin. Aby výhody nových stěračů mohli využít i řidiči starších vozů, rozšířil Bosch svůj výrobní program o 15 sad stěračů Aerotwin pro vozy, které byly z výroby vybaveny ještě klasickými stíracími lištami. Celkově může být těmito 15 novými sadami Aerotwin dovybaveno asi 40 modelů vozů, mezi nimi například: Škoda Fabia, Škoda Octavia, VW Golf III, VW Passat, Ford Fiesta a Focus, Audi A4, Renault Scénic a Laguna a Opel Vectra.
Výrobci automobilů stále častěji montují do nových modelů vozů bezraménkové stěrače čelního skla Bosch Aerotwin. Aby výhody nových stěračů mohli využít i řidiči starších vozů, rozšířil Bosch svůj výrobní program o 15 sad stěračů Aerotwin pro vozy, které byly z výroby vybaveny ještě klasickými stíracími lištami. Celkově může být těmito 15 novými sadami Aerotwin dovybaveno asi 40 modelů vozů, mezi nimi například: Škoda Fabia, Škoda Octavia, VW Golf III, VW Passat, Ford Fiesta a Focus, Audi A4, Renault Scénic a Laguna a Opel Vectra.
Ještě před vydáním oficiálního zákazu používání olověných stabilizátorů ke stabilizaci PVC v rámci zpřísněných předpisů potlačení používání těžkých kovů z hlediska ohrožování životního prostředí a také ze zdravotních důvodů, se zavázali zpracovatelé tohoto polymeru dobrovolně k omezování jeho používání a to následujícím způsobem: v roce 2005 o 15 % oproti stavu z roku 2000, o 50 % v roce 2010 a o 100 % v roce 2015. Vše se bude dít zvýšeným používáním alternativních druhů stabilizátorů – především kombinací Ca-Zn, nebo organických typů.
Ještě před vydáním oficiálního zákazu používání olověných stabilizátorů ke stabilizaci PVC v rámci zpřísněných předpisů potlačení používání těžkých kovů z hlediska ohrožování životního prostředí a také ze zdravotních důvodů, se zavázali zpracovatelé tohoto polymeru dobrovolně k omezování jeho používání a to následujícím způsobem: v roce 2005 o 15 % oproti stavu z roku 2000, o 50 % v roce 2010 a o 100 % v roce 2015. Vše se bude dít zvýšeným používáním alternativních druhů stabilizátorů – především kombinací Ca-Zn, nebo organických typů.
Chce-li člověk zhubnout, musí ze svého jídelníčku vyřadit především tučná jídla a pohybovat se více na čerstvém vzduchu. Chce-li konstruktér osobních vozů navrhnout vozidlo s nižší spotřebou pohonných hmot, musí se více orientovat a také spoléhat na plasty. Je pochopitelné, že plasty se nedají použít všude, např. v motoru a převodovém soustrojí, ale existuje celá řada možností, kde se konstrukční plasty zařadit mohou.
Chce-li člověk zhubnout, musí ze svého jídelníčku vyřadit především tučná jídla a pohybovat se více na čerstvém vzduchu. Chce-li konstruktér osobních vozů navrhnout vozidlo s nižší spotřebou pohonných hmot, musí se více orientovat a také spoléhat na plasty. Je pochopitelné, že plasty se nedají použít všude, např. v motoru a převodovém soustrojí, ale existuje celá řada možností, kde se konstrukční plasty zařadit mohou.
Od super tvrdých vrtáků, přes polovodiče až k optickým nástrojům, ve všech těchto oborech jsou využívány diamanty. Jejich využití v průmyslu se stále rozšiřuje a pokrok ve výrobě umělých diamantů připravuje půdu pro mnoho dalších inovací. „Diamant jako materiál, je nyní tím, čím byla ocel v 50. letech a silikon v 90. letech devatenáctého století. Během následujících 50let se počet jeho uživatelů ještě zvýší, jenže v přírodě ho pro všechny není dostatek,“ říká Bryant Linares, prezident CEO, massachusettské společnosti vyrábějící syntetické diamanty.