Vnořte se do centra dění. I když stojíte v povzdálí, s novým fotoaparátem Olympus SP-500UZ se dostanete přímo k objektu. Nabízí vám výkon a flexibilitu objektivu s 10x optickým zoomem (ekv. 38-380mm), který je vysoce světelný v celém svém rozsahu F2,8-3,7. Díky rozlišení 6,0 milionu pixelů, poskytuje fotoaparát dostatek detailu i při tvorbě zvětšenin. S 21 scénickými režimy, automatikou, preference clony i času a plně manuálním režimem se každý fotograf cítí dokonale svobodný a může se plně věnovat tvorbě záběru a vlastním experimentům.
Ve středu 19. října 2005 pořádá firma GTS předváděcí akci ostřiček vrtáků. Ostřičky CUOGHI Vám umožní naostřit vrtáky, záhlubníky, výstružníky, stupňovité vrtáky, šroubovité vrtáky od 0,5 do 80 mm, pravé a levé nástroje až do 12-ti břitů s úhlem špičky 40-180°. Některé modely nabízíme se sklíčidlem s automatickým otáčením upnutého nástroje pomocí lektromotoru. Na předváděcí akci předvedeme 2 modely ostřiček Cuoghi: Micra 10 Integral a APE 25 (do max. průměru vrtáku 25 mm).
V neděli 18. září 2005 se v rámci oslav 130. výročí zahájení městské hromadné dopravy v Praze uskuteční gala jízda historických tramvají, deponovaných jako národní technická památka v muzeu městské hromadné dopravy ve vozovně Střešovice. Jsou to jiné tramvaje, než ty, které jezdí o sobotách a nedělích na historické lince číslo 91, případně pro komerční účely na zvláštní objednávky tuzemských i zahraničních zájemců. V čele průvodu pojede vůz koňky, za ním pak více než 20 souprav motorových a vlečných vozů osobních i nákladních, reprezentujících všechna období provozu pražských tramvají. Několik z nich bylo vyrobeno před více než 100 lety, řada z nich sloužila cestující veřejnosti déle než 60 let. Díky nezměrné péči fandů historie, starajících se o jejich údržbu, jsou stále všechny plně provozuschopné. Na důkaz toho dne 18. září 2005 vůz koňky tažený párem zdatných valachů i všechny motoráky a vlečňáky (kromě nákladních souprav) povezou cestující. Řidiči a průvodčí budou v historických uniformách.
Zveme Vás na 42. Slévárenské dny, které se uskuteční ve dnech 20. - 21. září 2005 v hotelu Continental v Brně. Technické plyny jsou v hutnictví a slévárenství nepostradatelnými pomocníky. Zvyšují výkon zařízení, kvalitu výrobků i hospodárnost podniku.
Novou kopírovací frézu GARANT se zaoblenými otočnými destičkami představuje skupina Hoffmann Group. Nová kopírovací fréza GARANT umožňuje od tohoto okamžiku zvýšení produktivity také při opracování slinutých karbidů. Bezvadná práce je zajištěna dokonce i při velkých konstrukčních délkách. Speciálně pro hlazení při výrobě nástrojů a forem nabízí Hoffmann Group kopírovací frézu své exkluzivní značky GARANT se zaoblenými otočnými destičkami. Základem vzniku nové frézy je pokus, docílit zvýšení výroby i při opracování slinutých karbidů.
Pendolino Českých drah spojí od prosince Olomouc s Prahou za dvě a půl hodiny. Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah by měl zahájit od prosince provoz na lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha. Cesta z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny, doba jízdy do Ostravy bude přibližně jedna hodina. Průměrná cestovní rychlost těchto spojů tak bude přibližně 100 km/h, maximální rychlost až 160 km/h. Rychlovlak pendolino nabídnou České dráhy, a. s., jako zcela nový produkt osobní dopravy na zákaznicky nejatraktivnější železniční trase v České republice Ostrava – Olomouc – Praha.
Novinka v rodině vozů Fiat získala v testu agentury EuroNCAP 5 hvězdiček. Toto hodnocení se uděluje vozům, které dosáhly maximální bezpečnosti při simulovaném nárazu a nejlépe ochránily posádku vozu včetně dětí v dětské autosedačce. Grande Punto se tak stává jedním z nejbezpečnějším vozů ve své třídě.
České dráhy přebírají přepravu dřevní štěpky pro papírny ve Štětí; ze silnic zmizí asi tři a půl tisíce kamionů ročně
Přibližně čtvrtinu přepravy dřevní štěpky pro papírny Mondi Packaging and Paper ve Štětí budou od nynějška zajišťovat České dráhy, a.s. Uzavření kontraktu a přípravu u nás zcela nového logistického řešení zrealizovali obchodní manažeři odboru nákladní dopravy a přepravy, organizační jednotka SPEDICE ČD (obchodní název ŽELSPED) ve spolupráci s firmou Wood & Paper.
Jihokorejská společnost Sungwoo Hitech se rozhodla vybudovat svou novou továrnu na výrobu částí automobilových karosérií v Ostravě. Na severní Moravě hodlá proinvestovat téměř 2,5 miliardy korun a v průběhu tří let zaměstnat až 1000 lidí. „Rozhodovali jsme se mezi Polskem, Slovenskem a Českou republikou. Pro Česko hovořila hlavně kvalitnější infrastruktura – zejména vhodná průmyslová zóna - a také dostatek kvalifikovaných pracovních sil. Významnou roli sehrály i plánované investice do silniční a dálniční sítě na severní Moravě,“ upozorňuje James Bae, budoucí ředitel českého závodu Sungwoo Hitech v Ostravě.