22 Březen 2006

rekup.jpgSkříň výměníku je z ocelového, galvanicky ­pozin­kovaného plechu. Na čelech skříně jsou příruby pro upevnění přívodního a odtahového čtyřhranného porubí. Na boku skříně je revizní víko pro přístup k motoru nebo výměnu ­řemene. Akumulační hmota rotoru výměníku je tvořena válcem, který má množství malých kanálků, ­vytvořených navíjením rovné a zvlněné fólie ze slitiny hliníku. Rotor je uložen v kuličkových ­ložiskách s trvalou mazací náplní. Těsnění roto­ru je bezdotykové, mezi rotorem a těsněním je vůle, která se dá vymezovat. Pohon rotoru pomocí pryžového řemene zajišťuje asynchronní motor s kotvou

nakrátko se šnekovou převodovkou. Tak je dosaženo otáček cca 11 ot./min. Motor je možno vybavit frekvenčním měničem s centrální i autonomní regulací teploty přívodního vzduchu. Výměníky je nutno vybavit protimrazovou ochranou, kterou zajišťuje tlakový snímač, který při zvýšené tlakové ztrátě na rotačním výměníku zpomalí otáčky rotoru. Směr otáčení je dán nalepenou šipkou.

Použití
Rotační výměníky RRW jsou určeny pro stavebnicové systémy DIRECT AIR s ventilátory ILB, ILT pro čtyřhranné potrubní systémy (40x20 až 100x50 cm) respektive s redukcí pro ventilátory CVB, CVT, CVAB, CVAT do kruhového potrubí (průměr 200 až 500 mm).
www.elektrodesign.cz