Chinaplas-2021 lgPoptávkový šok; nejistá následky, ztráta 1 bilionu USD způsobená pandemií, odhadovaná Konferencí OSN o obchodu a rozvoji (UNCTAD), je pro globální ekonomiky nákladnou lekcí, zatímco oživení předpokládalo, že v roce 2021 zůstane letargická. Region ASEAN, který viděl pokles ekonomiky o poprvé za 22 let, se musel potýkat s dopady pandemie od jejího prologu v březnu 2020. Navzdory nejistým následkům je oživení na dosah ruky. Zejména pro ASEAN-5 očekává růst HDP v roce 2021 o 5,2 %, podle auditu Mezinárodního měnového fondu (MMF) z ledna 2021.

Obnova Číny, přínos pro ASEAN
Odhaduje se, že Čína, známá jako světová továrna, v roce 2020 meziročně vzroste o 2,3 %; a podle prognózy Mezinárodního měnového fondu (MMF) aktualizované v lednu 2021 dosáhne 8,1 % v roce 2021. Země odskočila rychleji a postupně se znovu otevřela již v dubnu 2020.

Očekává se, že ASEAN bude těžit z výhod svých obchodních vztahů s Čínou, jejím největším obchodním partnerem od roku 2009; a jeho čtvrtý největší externí zdroj zahraničních investic (PZI) v roce 2019, což představuje 5,7 % celkových PZI v regionu.

Spolupráce na budoucí regionální expanzi
Počínaje rokem 2021 se očekává, že partnerství mezi zeměmi ASEAN, Čínou a dalšími obchodujícími zeměmi urychlí oživení v regionu. Růst bude v průběhu času tažen digitální transformací, čtvrtou průmyslovou revolucí (4IR) a spoluprací v oblasti připojení - to vše je zdůrazněno v různých iniciativách, konkrétně v hlavním plánu ASEAN do roku 2025 (MPAC), strategickém ASEAN-Čína Partnership Vision 2030, the Belt and Road Initiative (BRI) a China-led Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP).
Strategie China +1 je také slibnou cestou pro ASEAN-5, jak podpořit další investice. Společnosti, které přijmou China +1 se zeměmi ASEAN-5, mohou využívat dvojí výhody obchodování s Čínou a ASEAN-5.
Účast ASEAN-5 na regionálních a mezinárodních dohodách o volném obchodu také umožňuje investorům přístup do globálních dodavatelských řetězců. Stejně tak strategická geografická poloha regionu odpovídá logistickým potřebám společností a nabízí výhodu snížení výrobních nákladů.
Pro čínskou BRI je ASEAN zásadní pro její námořní hedvábnou stezku, která propojí Čínu s dalšími obchodujícími ekonomikami v jihovýchodní Asii, jižní Asii, EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) a evropskými regiony. Účast ASEAN v BRI byla svědkem prudkého rozvoje infrastruktury, který usnadňuje obchod a investice pro země ASEAN, a tím zvyšuje jejich kompetence na globálním trhu.
CHINAPLAS ilustrace


Obnovení dynamiky růstu v sektoru zdravotnických prostředků

Zatímco zablokování v jednotlivých zemích způsobilo, že několik průmyslových odvětví stisklo tlačítka pozastavení, odvětví zdravotnických technologií exponenciálně vzrostlo, protože poptávka po osobních ochranných prostředcích (OOP), respirátorech, ventilátorech, testovacích soupravách a dalších základních zdravotnických prostředcích vzrostla a překonala nabídku. Jihovýchodní Asie těží ze své výrobní kapacity pro OOP a lékařské přístroje. Připravenost na digitální zdravotnictví je další výhodou. Například rozvíjející se ekonomiky s vyššími příjmy v zemích, jako je Thajsko a Malajsie, mají za cíl stát se medicínskými uzly v Asii.
CHINAPLAS medic
V Thajsku jsou zdravotnické prostředky považovány za odvětví s vysokou hodnotou. Z tohoto důvodu země položila základy umožněním politik, jako jsou daňové pobídky povolené průmyslovou radou země (BOI) pro investiční projekty a stroje, které požadují, a na suroviny používané při výrobě vyvážených produktů a další cla výjimky. Desetiletý strategický plán od roku 2016 do roku 2025 bude pokrývat také čtyři hlavní oblasti - wellness, lékařství, akademici a produkty. Tento plán připravuje půdu pro rozvoj zdravotnického průmyslu, který je inovativní a zaměřený na výzkum a vývoj.
Thajsko 4.0 je mezitím ekonomický model, který využívá koncept Průmyslu 4.0 k podpoře přechodu Thajska ze země se středními a vysokými příjmy. Digitalizace je ústředním bodem thajského obchodního modelu Průmyslu 4.0 a je předzvěstí sektoru zdravotnických prostředků. Aplikace pro zdravotnictví, telemedicína, asistovaná robotika a cloudové technologie by mohly být v rámci Thajska 4.0 podporovány. Thajsko je baštou výroby pro jednorázové a odolné zdravotnické přístroje a přístroje špičkové technologie, od zobrazování magnetickou rezonancí (MRI) a rentgenových přístrojů, chirurgických implantátů a diagnostických nástrojů až po lékárničky, zubní vybavení, nemocniční lůžka , a další. Většina místních místně vyráběných plastových a pryžových zdravotnických prostředků se vyváží. Podle Krungsri Research 70% celkových prodejů v tomto sektoru pochází z exportu a 30% z domácích prodejů.
Malajsie, další ohnisko pro odvětví zdravotnických prostředků, se může pochlubit silnou distribuční sítí prostřednictvím svých 13 bezplatných průmyslových zón a dalších logistických kanálů. Nabízí také různorodou lékařskou technologii od chirurgických rukavic, péče o rány a dalších jednorázových zařízení až po kardiostimulátory, stenty, ortopedické a zobrazovací zařízení. K dnešnímu dni má Malajsie přes 200 výrobců zdravotnických prostředků; a více než 30 nadnárodních korporací (MNC) vyrábějících zdravotnické prostředky s vysokou přidanou hodnotou. Kromě toho je Malajsie největším světovým výrobcem nitrilových a latexových gumových rukavic a představuje více než 60% celosvětové nabídky. Domácí výrobci gumových rukavic a další noví hráči byli svědky rostoucí poptávky po rukavicích během pandemie Covid-19 a využili výhod rostoucího globálního odvětví rukavic. Společnost Kenanga Research předpokládá v roce 2020 růst malajsijského podílu nitrilových rukavic na trhu o 30 %. V reakci na rostoucí poptávku se velcí výrobci rukavic rozšířili o další výrobní linky a přistáli pro nové továrny. Podle údajů Malajsijského sdružení výrobců gumových rukavic (MARGMA) se mezitím očekává, že v roce 2021 vzroste poptávka po lékařských rukavicích o 15–20%. 0Závod k nulovým emisím na rostoucích trzích elektromobilů V rámci sdružení ASEAN vytváří rostoucí hybná síla ke snižování emisí uhlíku v životním prostředí podmínky pro přechod 650 milionů spotřebitelů v regionu na zelené technologie. Asie představovala v roce 2006 16% světových emisí z dopravy. Očekává se, že do roku 2030 její podíl na emisích uhlíku z vozidel vzroste na 31%. Z tohoto důvodu se prosazuje přijetí elektrických vozidel (EV), včetně hybridních elektrických vozidel (HEV), které mají vytvářet nulové emise, aby se snížil uhlíkový dopad odvětví dopravy. V jihovýchodní Asii získává na síle výroba elektromobilů. Indonésie, druhý největší výrobce automobilů v tomto regionu po Thajsku, plánuje zahájit výrobu elektromobilů v roce 2022. Do roku 2025 budou elektromobily a HEV tvořit 20 % z celkové výroby vozidel v Indonésii, přičemž země bude mít dobré vyhlídky na to, aby se stala regionálním elektromobilem výrobní centrum do roku 2030. Thajsko, největší výrobce automobilů v jihovýchodní Asii, také rozšiřuje svůj EV průmysl. Thajská vláda zřídila Národní výbor pro politiku v oblasti elektrických vozidel (NEVPC), který dohlíží na národní cestovní mapu EV zaměřenou na výrobu 1,2 milionu EV do roku 2035. BOI v zemi také nabídla daňové pobídky pro projekty EV/HEV, jako jsou daňové prázdniny pro výrobce a podniky v dodavatelském řetězci EV, včetně výrobců bateriových modulů a článků. Vietnam také začíná pronikat do výroby elektromobilů spuštěním tří místně vyráběných inteligentních baterií-elektrických SUV v lednu 2021, u nichž se očekává debut na americkém trhu v roce 2022. Země, která vykázala pokles celkového prodeje vozidel o 7 % v roce 2020 se oproti předchozímu roku prodává ve svém plánu výroby elektromobilů - ve snaze zmírnit rostoucí úrovně znečištění. Balicí požadavky na udržitelnost: stálá vlastnost Rostoucí příležitosti v sektoru dodávek potravin a dodávek spotřebního zboží do domácností představovaly růstové příležitosti pro sektor obalů. Zpráva Transparency Market Research o obalovém průmyslu ASEAN zaznamenala vysokou poptávku na trhu flexibilních obalů v Indonésii, zejména v segmentech pytlů, sáčků a fólií. Mezitím současný nárůst online nakupování a doručování domů Činnosti vedly nejen k poptávce po obalech, ale také změnily spotřebitelské preference pro obaly. Zpráva Euromonitor zkoumala dopad Covid-19 na malajský obalový průmysl a dospěla k závěru, že výnosy byly zasaženy poklesem spotřebitelských výdajů. V Malajsii omezující opatření omezovala ekonomické aktivity vedoucí k podpůrným nákupům baleného maloobchodního zboží. Další poznámka: spotřebitelské preference se v postpandemických letech mohou změnit. Například štítky a pohodlné formáty obalů nebo obaly s uzávěry nebo snadno otevíratelným designem pro spotřebu na cestách byly podle Euromonitoru některé z důležitých prvků, které spotřebitelé upřednostňují. Na Filipínách se podle GlobalData očekává, že do roku 2024 poroste trh s obaly o 3,3% na 69 miliard kusů ročně. Růst je tažen zejména segmentem tuhých obalů, který se odhaduje na CAGR 6,4 % mezi lety 2019 a 2024. Zvyšující se poptávka po tuhých obalech je popularita balených a zpracovaných potravin a přenosných obalů na nealkoholické nápoje. Ve Vietnamu online nakupování a doručování domů během uzamčení Covid-19 podporovaly upřednostňování větších balení a vícenásobných balení, která upřednostňují bezpečnost. Společnost GlobalData předpovídala, že aktivita elektronického obchodu ve Vietnamu vzrostla během roku 2020 o 30,3 % na 13,1 miliardy USD. Vietnam má obdobně v důsledku zákazu plastů na jedno použití v samoobsluhách a supermarketech do roku 2021. Tento krok spolu se zákazem dováženého šrotu do roku 2025 , je zaměřen na zvýšení míry recyklace komunálního odpadu na 90 %. Výsledkem je, že toto odvětví usiluje o neustálý vývoj recyklovatelných materiálů a udržitelných technologií, které by výrobcům umožnily používat méně plastů, aniž by byla ohrožena kvalita baleného produktu. Strategie obnovy: vyhledávání nových trhů v postpandemické éře Pandemie byla zásadním testem výhod jihovýchodní Asie jako udržitelného trhu a regionálního dodavatelského řetězce. Rozmanité trhy ASEAN a oborová specializace nabízejí růstové příležitosti pro společnosti, které se snaží znovu získat dynamiku v narušené globální ekonomice. Očekává se, že díky všem výhodám infrastruktury a nižším nákladovým strukturám se ASEAN objeví silnější po pandemii a stane se bezpečnějším místem pro investice a výrobu. Abychom pochopili příležitosti, které se během tohoto období obnovy naskytly, zveme návštěvníky ASEAN z výrobních odvětví, kteří hledají nové cesty pro růst podnikání a expanzi trhu, na nadcházející CHINAPLAS 2021, který se bude konat ve dnech 13. – 16. Dubna ve Světovém výstavním a kongresovém centru v Shenzhenu (Bao 'an New Venue), kde mohou zkoumat nové materiály a prezentované automatizované technologie
od 3 600+ vystavovatelů.

CHINAPLAS +: nad rámec fyzické výstavy
Společnost CHINAPLAS na výstavišti předvede nejen technologické inovace, ale přejde i přes fyzickou výstavu do online světa! „CHINAPLAS +" je značka, která nás vede k integrovaným online a offline službám, neomezuje se pouze na 4denní období, ale po celý rok! Jednou z vlajkových služeb je „Live Streaming", která přináší rozhovory s vystavovateli, detailní výstavy, prohlídky s průvodcem, akce na místě atd. Společně do oficiálního online video kanálu pro kupující z celého světa. „Živý přenos" by mohl být nejvhodnější alternativou pro kupující, kteří kvůli epidemii nemohou přehlídku navštívit. Těšíme se na setkání na výstavišti nebo online.

www.ChinaplasOnline.com