Veletrh dovozu a vývozu, známého také jako kantonský veletrh, bude zahájen 15. října v jihočínské provincii Kuang -tung s on-line i off-line aktivitami. Bude to poprvé, co veletrh obnoví off-line aktivity po předchozích třech virtuálních akcích pořádaných v roce 2020 a v dubnu 2021 kvůli dopadu COVID-19. Nové téma bude „duální oběh", které odkazuje na čínské paradigma rozvoje, kde se domácí a zámořské trhy navzájem posilují, přičemž základem je domácí trh. Očekává se, že se off-line zúčastní asi 100 000 vystavovatelů a více než 200 000 kupujících nakoupí zboží na místě, řekl Zhang Jinsong, vedoucí provinčního ministerstva obchodu. Mezitím bude akce pořádat 52 on-line propagačních aktivit zaměřených na zákazníky ze 40 zemí a regionů, řekl Chu Shijia, zástupce ředitele a generální tajemník veletrhu. Kantonský veletrh, založený v roce 1957, je považován za významný barometr čínského zahraničního obchodu. 129. zasedání přilákalo přibližně 26 000 společností, které představily více než 2,76 milionu exponátů.
Jako zásadní krok k podpoře obchodu tváří v tvář COVID-19 bude 130. kantonský veletrh představovat 16 kategorií produktů v 51 výstavních prostorách v plodné 5denní výstavě pořádané v jedné fázi od 15. do 19. října a integrovat online vitríny s off-line osobní zkušenosti poprvé.
Ren Hongbin, čínský náměstek ministra obchodu, poukázal na to, že 130. kantonský veletrh je významným milníkem, zejména s ohledem na současné globální pandemické klima s křehkým základem pro oživení světové ekonomiky.
Kromě přibližně 60 000 stánků na své virtuální výstavě, která nabízí flexibilitu pro 26 000 vystavovatelů a kupujících z celého světa, aby hledali obchodní příležitosti prostřednictvím veletrhu Canton Fair online, letošní Canton Fair také přináší zpět svoji fyzickou výstavní plochu pokrývající přibližně 400 000 metrů čtverečních, což se zúčastní 7 500 společností.
Veletrh zahrnuje čínskou strategii duálního oběhu uprostřed rozvíjející se domácí poptávky propojením zástupců, agentur, franšíz a poboček nadnárodních společností, velkých zahraničních podniků a přeshraničních společností elektronického obchodování v Číně, jakož i domácích kupujících, s podniky na kantonském veletrhu on-line i off-line.
Prostřednictvím zapojení on-line do off-line na své platformě veletrh také buduje schopnosti pro podniky, které mají silné kompetence v oblasti produktových a technologických inovací, posílení přidané hodnoty a tržního potenciálu, aby se připojily k jeho výkladním skříním, a povzbuzuje je k hledání transformace podnikání prostřednictvím nových technologií a tržní kanály, aby se mohly dostat na domácí i mezinárodní trhy.
Aby 130. kantonský veletrh poskytl světu nové příležitosti, které přináší rozvoj Číny, bude zároveň zahájením prvního mezinárodního obchodního fóra Pearl River. Fórum bude přidanou hodnotou kantonského veletrhu a vytvoří dialogy pro tvůrce politik, podniky a akademickou obec, aby diskutovali o aktuálních událostech v mezinárodním obchodu.
Podle Chu Shijia, generálního ředitele čínského centra zahraničního obchodu, veletrh vidí mnoho inovativních a zelených produktů s nejmodernějšími technologiemi, materiály, řemeslným zpracováním a zdroji energie, které byly použity na Canton Fair Fair Export Product Design Awards (CF Awards), které odrážejí společnosti „zelená transformace. Kantonský veletrh propaguje podniky a zároveň přispívá k udržitelnému průmyslovému rozvoji, který je odrazem dlouhodobého cíle Číny, pokud jde o vrchol uhlíku a neutralitu.
130. kantonský veletrh bude dále propagovat čínský zelený průmysl tím, že představí více než 150 000 nízkouhlíkových, ekologických a energeticky úsporných produktů od více než 70 předních společností napříč energetickými odvětvími, včetně větrné, solární a biomasy.