14 Duben 2005

Požadavky techniků na snížení "strojních" časů a zároveň zrychlení a rychlosti pohybu pro systémy skladů, manipulace s materiálem a výrobky neustále rostou. Klasická pohonná technika se již dostává na hranice svých technických možností. Lineární motory jsou cestou řešení, která má před sebou budoucnost právě pro nasazení v dynamických systémech manipulace, distribuce a ve všech aplikacích s požadavkem na vysokou dynamiku pohybu. SEW nabízí samozřejmě kompletní řešení, tj. i servoměnič MOVIDRIVE® pro řízení lineárních motorů. Pro pohodlné zprovoznění a obsluhu těchto motorů je k dispozici osvědčený obslužný software MoviTools (k dispozici zdarma) se speciální funkcí "uvedení lineárního serva do provozu" a také s osvědčenými technologickými moduly, tak jak je známe u měniče MOVIDRIVE®. Měniče řady MOVIDRIVE B, volitelná čidla polohy LinCoder Hiperface (inkrementální, absolutní), předpřipravené kabely a další příslušenství tvoří kompletní řešení pro vysoce náročné aplikace horizontálního, ale i vertikálního lineárního pohonu. Právě dle stupně "předpřipravenosti" k uvedení do provozu a dle vybavení dodatečným příslušenstvím jsou lineární servomotory dodávány v pěti stavebních velikostech (P050, P100, P150, P200, P250), čtyřech délkách primární části (VS, S, M, ML) pro každou velikost a ve třech stupních výbavy: SL2 Basic ( obsahuje primární část motoru - lineární servomotor s vrstveným ocelovým jádrem, sekundární část s vysoce kvalitními permanentními magnety, toto provedení motoru je chlazeno jen konvekcí s okolím ). SL2 Advance system (navíc vybaveno robustním krytem motoru, který slouží zároveň jako chladič a zároveň jako základ (platforma) konstrukce pro montáž zákaznického zařízení, dále předpřipravené-obrobené plochy pro lineární vedení a montáž enkodéru, předpřipravené konektory). SL2 Power systém (nejvyšší stupeň výbavy je navíc vybaven cizím chlazením motoru, které zajistí zvýšení 1,5 násobné zvýšení výkonu). Nejdůležitější technická data lineárních motorů SL2: vyšší zrychlení díky absenci rotačních součásek a tedy i velkých momentů setrvačnosti; bezkontakní přenos energie (motor - "poháněné zařížení"); odstranění problémů se zubovou vůlí (u mechanických ozub. převodů nutno použít redukovaná ozubení); nízká hlučnost; vysoká životnost a nízké provozní a servisní náklady; tuhost konstrukce (vysoký poměr váha- výkon); nominální síla motorů 280-6000 N; maximální síla až 12 600 N; zrychlení bez zatížení 80 m/s2; nominální rychlosti 1, 3, 6 m/s; přesnost pozicování v mm (typicky ±10mm); teplotní třída F, krytí IP65; volitelné cizí chlazení (zvyšuje výkon 1,5x ); volitelné předpřipravené kabely; tepelná ochrana termistory ve vinutí bezpečné zastavení (elektromagnetická, pneumatická brzda).
www.sew-eurodrive.cz