Pohonné systémy pro velké dieselové motory od firmy Bosch podávají na celém světě ty nejvyšší výkony, například
v oceánských lodích, na vrtných plošinách nebo ve vysokorychlostních vlacích. Vstřikovací systémy Common Rail zvládnou extrémní požadavky ohledně výkonu, rychlosti, hospodárnosti a spolehlivosti díky perfektní souhře vysokotlakého čerpadla, injektoru a elektronického řízení. Vysoce přesná technika dieselového motoru v enormních dimenzích.
Firma Bosch se postarala o revoluci techniky pohonu dieselových motorů, zejména díky vstřikovacímu systému Common Rail. Metoda přímého vstřikování zabezpečuje to, že je přiváděno pro každý spalovací takt přesné množství pohonné látky s tím správným tlakem. Výsledkem je maximální výkon motoru při dosažení minimální spotřeby a nízkých emisí.
Systém Common Rail připravuje pro vstřikování pohonnou látku pro všechny válce ve společném zásobníku paliva (Rail) pod vysokým tlakem až 2 200 bar. Elektronicky řízené vysokovýkonné magnetické ventily řídí okamžik a dobu trvání vstřikování pro každý válec.
Poptávka po silném výkonu dieselového motoru se systémem Common Rail se objevuje nejen u automobilů. Právě u velkých agregátů neexistuje ohledně energetické spotřeby, stupně účinnosti a emisí žádná alternativa k palivu pro dieselové motory. Přitom velké dieselové motory vyžadují od vstřikovací techniky ty nejvyšší výkony – a od inženýrů firmy Bosch: Teprve když je navzájem přesně sladěno vysokotlaké čerpadlo, injektory a elektronické řízení, je dlouhodobě zajištěna vysoká přesnost vstřikování.
Na všech tratích výhodnější
Díky systémům dieselových motorů od firmy Bosch dosahují užitková vozidla maximální dosažitelné vzdálenosti. Aby tomu tak bylo, musí probíhat přeměněna energie z pohonné látky na energii pohybu s co nejmenšími ztrátami účinnosti. Za tímto účelem je přesně přizpůsoben průběh vstřikování danému motoru a provozní situaci.
Čistěji na cestách
Firma Bosch vyvíjí injektory systému Common Rail s tlakovými převaděči, které stlačí nejprve pohonnou látku v injektoru na maximální úroveň tlaku. U motorů s těžkou váhou je možné řídit tlakový převaděč odděleně od vstřikovacího modulu. Výsledek: průběh tlaku lze volně upravovat, vzniká méně škodlivých látek. Pomocí techniky dieselových motorů od firmy Bosch jsou dodržovány současné a dokonce budoucí hraniční hodnoty emisí pro dieselové motory. Tak mohou být používány například stroje na pokládání kolejí s dieselovými motory od firmy Bosch také při stavbě tunelů.
Za těch nejtvrdších podmínek v nepřetržitém provozu
Také na vrtných plošinách jsou používány vysokotlaké vstřikovací systémy firmy Bosch pro agregáty elektrického proudu. Dieselové agregáty dokáží téměř okamžitě pracovat na plný výkon. Vstřikovací čerpadla a trysky jsou vyvíjeny individuálně pro daný agregát. Je to práce na míru: výrobní tolerance se pohybují v tisícinách milimetru. Zejména u ropných plošin jsou požadavky na životnost a spolehlivost extrémně vysoké. Jako u všech dieselových systémů je při konstrukci dbáno na to, abych byl co nejvíce omezen počet mechanicky silně namáhaných dílů.
www.bosch.cz