Zatímco většina renomovaných strojírenských podniků v současné době bojuje s výskytem falzifikátů především na asijských trzích, česká jednička ve svém oboru, společnost Pramet Tools, se aktuálně setkává s falzifikáty na trhu domácím. Bojovat s nimi se Prametu daří i díky každoroční investici zhruba 25 milionů korun do výzkumu a vývoje. Falzifikáty nejsou pouze záležitostí Číny a dalších asijských zemí. Právě naopak, vyskytují se i na trzích, kde by to zákazník neočekával. „S falzifikáty jsme se aktuálně setkali v Polsku, České republice i na Slovensku. O těchto padělcích jsme se dozvěděli od obchodních partnerů i ze strany našich poboček,“ říká Ing. Petr Beneš, MBA, generální ředitel společnosti Pramet. „Vesměs se jednalo o již použité soustružnické a frézovací destičky, které byly znovu upraveny a vydávány za nové. Šlo však také o produkty jiných výrobců, které se pouze nacházely v obalech naší značky“, dodává.
Unikátnost technologie spočívá v prověřených postupech a know-how, které firma shromažďuje již více než šedesát let. Ty jsou vázány ke každému jednotlivému kroku výroby – je zapotřebí vynikající materiál, znalost správného postupu lisování, použití konkrétních výrobních nástrojů a přesné řízení všech dalších procesů (např. nastavení parametrů řezné hrany, při kterém každá vyrobená destička projde kontrolou speciálního měřicího přístroje). Pouze tak vznikne skutečně kvalitní
a výkonný výrobek. „Velice si ceníme podpory české vlády, máme běžící program výzkumu a vývoje, kde získáme podporu 5 milionů Kč každý rok. Celkem tedy ročně investujeme okolo 25 milionů Kč, což je ale stále málo,“ uvedl Beneš.
Součástí každého obalu výrobků je zakódovaná šarže, podle jejíhož čísla lze dohledat, kdy byla vyrobena. V drtivé většině případů je možné zjistit jméno prvního zákazníka, kterému byl produkt prodán. U nástrojů z portfolia společnosti Pramet se však díky jejich zaměření očekává vysoká kvalita i vysoký výkon a trvanlivost. Tu však falzifikáty postrádají a z tohoto důvodu je jejich užívání spíše ztrátové, někdy dokonce končí i poškozením výrobních strojů. Implementováním falzifikátů může navíc výrobní výkon klesnout až o 80 %. „Kopírování není aktuálně natolik účinné, aby výrobkům značky Pramet konkurovalo. Srovnání s falzifikáty se tedy skutečně neobáváme. S trochou nadsázky by se dalo říct, že nás skutečnost, že nás některé firmy kopírují, těší. To že se o naše výrobky snaží, už něco znamená,“ komentuje problematiku generální ředitel Ing. Petr Beneš, MBA.
Pramet si zakládá na velmi pevné zpětné vazbě se zákazníky. Ta je jedním z klíčových bodů strategie společnosti, která svým odběratelům garantuje 100 % klientský servis. Jeho součástí je především profesionální poradenství, které odběratelům navrhne a dodá nástroje přesně podle konkrétních výrobních potřeb, čili na míru. Právě tento fakt představuje pro klienty přidanou hodnotu, kterou prodejci zboží podezřelého původu nikdy nedokážou nabídnout.