Železnice na celém světě přechází k používání špičkových a vysoce náročných technologií. Zajímavým trendem je i fakt, že dochází k přesouvání technologií z továren na koleje. Součástky se tak například opravují přímo na vagónech bez nutnosti náročných demontáží, podobně probíhá i frézování kolejí,“ popisuje situaci v odvětví Ing. Petr Beneš, generální ředitel firmy Pramet. Významnou inovací, se kterou v tomto odvětví přišel právě Pramet, je konstrukce vyspělého nástroje na frézování kolejnic. Ten kombinuje využití v počáteční i dokončovací operaci – dříve bylo nutné mít dva různé nástroje.
Současně se dá snadnou výměnou jediného dílu adaptovat na aktuální profil kolejnice, profily jsou totiž v různých státech odlišné. Toto řešení je skutečně unikátní. Jeho přínos pozitivně hodnotí také odběratelé, kterým umožňuje snižovat aktuální skladové zásoby.
V Německu rozšiřuje Pramet své působení jak přes distributorskou síť, tak i přímé prodeje. „Výrazně se zaměřujeme především na oblast frézování kolejnic, kde spolupracujeme nejen se společnostmi zabývajícími se frézováním, ale i s výrobci technologií. Německý trh je velmi specifický, jedná se o největší evropský trh v tomto oboru, jako takový ovšem vykazuje i silnou konkurenci. Vůbec nejtěžším úkolem bylo přesvědčit o kvalitě své výroby a její srovnatelnosti s ostatními západními výrobci. Mezi významné zákazníky patří například společnost Strabag působící v údržbě železnic,“ komentuje německý trh generální ředitel, Ing. Petr Beneš, MBA.