03 Duben 2006
Přísloví „pod tlakem vznikají diamanty“ - nemá v žádném jiném oboru takový symbolický význam jako v automobilovém průmyslu. Jen málo jiných průmyslových odvětví se může prokázat podobným profilem požadavků, jakému je tento reprezentativní německý průmysl každý den podrobován. Každé sedmé pracovní místo v Německu přece přímo nebo jen nepřímo souvisí s automobily a s jejich výrobou. Toto odvětví se tak v mezinárodní konkurenci ocitá mezi dvěma zdánlivě neslučitelnými póly: snížit náklady a zvýšit kvalitu. Této zásadní výzvě čelí již více než 80 let také společnost Mahle
Totéž potvrzuje i Otto Mehrer, vedoucí výroby společnosti Mahle v Öhringenu, který již 10 let používá výrobky společnosti Arnold v produkci. Zejména závitotvorné šrouby, jako například produkty Taptite 2000 společnosti Arnold, přivedly výrobního specialistu společnosti Mahle ke zjištění, že hlavní část nákladů tak zcela nespočívá v ceně za kus a tedy v cenách materiálů. Vždyť samotná cena šroubu nakonec představuje pouze 15
procent celkových nákladů šroubového spoje. Potenciál zvyšování efektivity je spíše skryt v celém procesu. Analýzy nákladů ve společnosti Mahle zcela jasně ukazují, že závitotvorný šroub, který je sice dražší zhruba o 33 procent než standardní metrický šroub, v konečném součtu snižuje výrobní náklady až o 80 procent. „Obecně lze celkový rozsah nákladů nejtrvaleji redukovat především odstraněním přípravy místa pro šroub použitím závitotvorných spojovacích prvků," potvrzuje Otto Mehrer interní studii společnosti Arnold, která dospěla k obdobným výsledkům a poskytuje tak zásadní informaci o tom, proč se trend stále intenzivněji ubírá směrem k přímým šroubovým spojům.
Internet: www.arnold-umformtechnik.de