28 Březen 2007

typenblatt_DFG_16_AK_1355.jpgVozík vybavený automatickou převodovkou s měničem zaručuje vysoké výkony překládky zejména na středních a dlouhých trasách. Vozík modelu DFG/TFG 316-320 pojme náklad o hmotnosti 1 600 až 2 000 kg. Převaha tohoto stroje spočívá mimo jiné v jeho technice pohonu. Velkoobjemové průmyslové motory (dieselový motor o objemu válců 2,5 litru s výkonem 28 kW a zážehový motor o objemu 2,1 litru s výkonem 29 kW), speciálně konstruované pro uplatnění ve vysokozdvižných vozících, zaručují již při nízkých otáčkách vysoký točivý moment. To zajišťuje nízkou, ve své třídě jinak sotva dosažitelnou spotřebu paliva a zřetelně sníženou hlučnost. Měkký, plynulý rozjezd patří k vlastnostem nového spalováku právě tak jako velmi dobrá účinnost při středních a vysokých rychlostech. Samozřejmostí jsou vysoká spolehlivost a dlouhá životnost vysokozdvižného vozíku DFG/TFG 316-320, i v případě nasazení v nejtěžších podmínkách.

Motory nového dieselového a plynového vysokozdvižného vozíku fy Jungheinrich se vyznačují nízkými emisemi výfukových plynů a splňují požadavky všech příslušných směrnic EU. Navíc jsou opčně k dostání řízený trojcestný katalyzátor pro plynovou verzi vozíku a různé systémy výfukových filtrů pro dieselovou verzi vozíku. Dieselový vysokozdvižný vozík nachází proto bez problémů uplatnění také v halách.

Bezpečnost I: Stabilizační program bez elektroniky
Stabilita proti převrácení a také dynamická bezpečnost jízdy v úzkých zatáčkách se nacházejí daleko nad hodnotami zákonem požadovaných limitů. Ke stabilizačnímu programu, který se zcela obejde bez elektroniky, patří kromě dlouhého rozvoru a velkého rozchodu kol také vysoko položená řízená náprava. Vynikající hodnoty stability vozíku DFG/TFG 316-320 se zakládají na velmi nízkém těžišti: ploché vyrovnávací závaží a nízké celkové těžiště mezi oběma nápravami.

Nejlepším předpokladem pro vysoké výkony po celou dobu trvání pracovní směny je prostorné, ergonomicky utvářené pracoviště (interiér kabiny), kterým je vozík DFG/TFG 316-320 vybaven, a které je uzpůsobené potřebám řidiče. Velké, shora dobře viditelné schody zaručují pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Kyvně uložená pohonná jednotka podstatně snižuje vibrace a hluk. Komfortní sedadla špičkové třídy s možností rychlého přestavění polohy zajišťují nejen potřebný komfort, ale i ergonomické držení těla při sezení. Při výměně řidiče je bez problémů možné sedadlo rychle přizpůsobit nové osobě obsluhy.

Hydraulické páky jsou uspořádané v souladu s lidským tělem vpravo vedle sedadla řidiče. Přepínání směru jízdy je integrované do těchto pák, takže v budoucnosti již není nutné při změně směru jízdy provádět rukou přehmatávání. Díky panoramatické zvedací konstrukci s válci umístěnými vzadu a vidlemi umožňujícími dobrý výhled má obsluha velmi dobrý výhled na náklad i na jízdní dráhu. Přístrojová deska s analogovou indikací a všemi nezbytnými výstražnými a provozními kontrolkami je uspořádána přehledně a takovým způsobem, aby řidič měl neustále přehled o všech aktuálních provozních stavech.
www.jungheinrich.cz