Společnost Jungheinrich uvede v létě letošního roku na trh nový tahač. Vozík EZS 570, který bude vyráběn v závodě pro výrobu atypických vozidel a malosériovou výrobu v dolnosaském Lüneburgu, spojuje díky osvědčené třífázové technice Jungheinrich velmi dobré výkonové parametry s vysokou energetickou účinností.
Nový vlečný vozík Jungheinrich typu EZS 570 je mnohostranný a hospodárný stroj. Utáhne přívěsy o celkové hmotnosti až sedm tun. Připojení několika přívěsů navíc umožňuje libovolnou kombinaci ložných ploch. Vozidlo lze vybavit různými spojovacími mechanizmy a je tedy možné je přizpůsobit pro bezmála každý typ přívěsu.
Na zmíněný spojovací mechanizmus vidí řidič z každé polohy, navíc je snadno přístupný. Poloautomatické dálkové odjišťování mechanizmu, které se dodává na přání, umožňuje řidiči připojovat a odpojovat přívěsy, aniž by opustil plošinu.
Třífázová technika Jungheinrich zajišťuje vysokou energetickou účinnost
Nový tahač EZS 570 je vybaven výkonným 48voltovým motorem pojezdu s třífázovou technikou Jungheinrich. V praxi to znamená účinné zrychlení vozidla a vysokou konečnou rychlost. Bezúdržbový třífázový motor současně zajišťuje, že EZS 570 pracuje energeticky velmi úsporně. Proto je také doba provozu tohoto vozíku výrazně delší než u strojů stejné výkonnostní třídy. To umožňuje mimo jiné velmi vysoká účinnost, efektivní sladění motoru pojezdu a řízení vozidla a generátorové brzdění stroje. Při něm slouží nespotřebovaná energie k nabíjení akumulátoru.
EZS 570 má robustní konstrukci a je proto schopen pracovat i v nejtěžších podmínkách. Rám je vyroben z ocelového plechu tloušťky osm milimetrů. Neobvykle vysoko sahající kryt rámu u čelní kapoty zajišťuje nejen bezpečnost řidiče, ale tvoří i výrazný vzhledový prvek nového vlečného vozíku Jungheinrich. Vzhled vozíku EZS 570 dotvářejí diodové zadní svítilny a směrová světla.
Individuální přizpůsobení jízdních vlastností podle potřeby
Kromě pěkného vzhledu poskytuje vozidlo v první řadě bezpečnou a pohodlnou jízdu s možností přizpůsobení všem podmínkám nasazení. To umožňují pulzní řízení SpeedControl a automatická elektrická brzda. Rychlost nastavená na akcelerátoru zůstává zachována za každé jízdní situace, tedy také ve stoupání a klesání. Tři nastavitelné programy zajišťují individuální přizpůsobení chování vozíku za jízdy. K tomu přistupuje možnost rychlé změny směru jízdy bez jinak obvyklé zpožděné reakce. Elektrická parkovací brzda, která se při stání automaticky uvede do provozu, umožňuje obsluze bezpečné rozjetí i ve svahu. K uvolnění brzdy dochází automaticky při rozjezdu a vozík tak nemůže couvnout.
Pohodlné nastupování a vystupování řidiče zajišťuje stupínek integrovaný do rámu vozíku. Ergonomicky řešený je i „vnitřek“ vozíku, upoutá zejména místo řidiče se spoustou místa pro nohy. Kompaktní konstrukce je pro obsluhu předností nejen kvůli krátkým vzdálenostem od místa řidiče ke spojovacímu mechanizmu nebo k nákladu. S vozíkem se výborně manipuluje i na omezeném prostoru, je-li například ve výrobní hale nebo ve skladu méně místa než obvykle. Zde je velkou výhodou malý poloměr zatáčení a tlačítko pro plouživý chod, které umožňuje jízdu s velmi malou rychlostí.
www.jungheinrich.cz