Na veletrhu CeMAT 2011 představila firma Jungheinrich nový ručně vedený elektrický vysokozdvižný vozík v provedení se širokým rozchodem. Vozík byl vyvinut především pro manipulaci s uzavřenými paletami.
U nového vozíku Jungheinrich typu EJC B14/16 se jedná o ručně vedený elektrický vysokozdvižný vozík v provedení se širokým rozchodem. Tím je vozík vhodný zvláště pro flexibilní manipulaci se speciálním nákladem. Díky bočně vyloženým ramenům kol a kovaným vidlím, které je možno spustit až na podlahu, může vozík při nakládání podjet nosič nákladu. „Tak je možné nakládat uzavřené palety, jako u samonosného vozíku, také napříč,“ vysvětluje Stefan Hirt, vedoucí managementu vozíků s ojí firmy Jungheinrich.
Nový vozík je vybaven výkonným motorem pojezdu (1,6 kW) z aktuální generace střídavých pohonů Jungheinrich. Vysoká účinnost a velké zrychlení jsou pro bezúdržbový střídavý motor vozíku EJC B14/16 charakteristické. Stefan Hirt: „Vyšší výkon vozíku je kombinován se současným snížením provozních nákladů“. Díky volitelnému integrovanému nabíjecímu přístroji je možné baterii pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.
Díky ručně vedenému elektrickému vozíku je obsluha schopna zvedat náklady do výšky až 5 350 mm. Elektronicky řízený motor zdvihu (3 kW) přitom zajišťuje rychlý, ale zároveň také plynulý a tichý zdvih a spouštění nákladu. Vozík EJC B14/16 byl navíc vybaven regulovanou hydraulikou. „Ve srovnání s předcházejícím modelem zlepšili naši inženýři citlivost, hlučnost při zdvihu a především spotřebu energie vozíku,“ dodává p. Hirt. Na přání může být vozík vybaven speciálním systémem pro měkké skládání citlivého nákladu. Potom je na dráze posledních 300 mm před dosednutím nákladu na podlahu rychlost spouštění automaticky snížena.
Všechny funkce zdvihu a spouštění vozíku EJC B14/16 mohou být ovládány z multifunkční hlavice oje vozíku. Další charakteristiky nového vozíku Jungheinrich dále zvyšují bezpečnost a hospodárnost jeho provozu. Tak je např. automaticky snižována rychlost pojezdu od výšky zdvihu 1 800 mm. Dlouhá oj navíc zajišťuje dostatečný odstup obsluhy od vozíku. Pro téměř úplné odstranění námahy řidiče může být vozík na přání vybaven také elektrickým řízením směru.