Systém bezuličkového skladování nabízí nejefektivnější využití disponibilní skladové plochy i skladové výšky ve výrobních firmách, u distribučních společností i u logistických operátorů. Kolem 85 % objemu skladu je možné zaskladnit paletami umístěnými těsně u sebe, přičemž systém BT Radioshuttle skýtá i další prostor pro razantní snížení provozních nákladů.
Přesvědčivý a působivý výkon, podmanivá výbava
Společnost Toyota Material Handling představila koncem loňského roku novou generaci svého úspěšného systému. Zúročila tak své 17leté zkušenosti a uvedla na trh v mnoha ohledech unikátní produkt. BT Radioshuttle nyní nabízí mnohá vylepšení i zcela nové funkce reagující na požadavky zákazníků. Tam, kde jiní právě přicházejí s první verzí svého systému, Toyota nabízí již čtvrtou generaci spolehlivé technologie, která celosvětově přemístila již miliardy palet. Aleš Hušek, systémový specialista Toyoty, který již realizoval několik desítek aplikací systému BT Radioshuttle v České republice i v zahraničí uvádí:
„Kombinace zcela nového podvozku a nových profilů regálové části posouvá celý systém na novou úroveň a umožňuje další zvýšení produktivity při zlepšení bezpečnostních parametrů. BT Radioshuttle nabízí bezkonkurenčně nejrychlejší manipulační cyklus na trhu kontrolovaný laserovými scanery. Už dříve jsme byli nejrychlejší, ale dokázali jsme rychlost ještě podstatně zvýšit – o 30 %. Rychlostní parametry dále umocňuje jednoduchost manipulace s podvozkem díky kónickým profilům regálů a vylepšenému kontaktnímu povrchu podvozku, na kterém vidlice nekloužou. Snadné a bezpečné převážení satelitu i palet různých typů je klíčem k vysoké produktivitě a dlouhé životnosti, na což klademe absolutní důraz. Nové funkce přinášejí vylepšení, která si přáli zkušení a dlouholetí uživatelé systému. Jeden z nejčastějších dotazů zněl: jak provádět inventuru? Doposud jsme mohli pomoci pouze zkušenostmi se zástupným řešením v různých provozech. Nyní podvozek zobrazí na displeji přesný počet palet v tunelu. Umíme nastavit počet palet k vyskladnění, a co je zajímavé, i k naskladnění."
Jak pracuje BT Radioshuttle? Jednoduše a bezpečně!
Vyžaduje méně vozíků, méně řidičů a nepřímo vede i k nižším škodám na zboží, protože odpadá i nadbytečná manipulace při nevýdělečných přesunech zboží skladovaného v náhradním režimu nebo v náhradních prostorách. Ostatní neselektivní systémy dosahují využitelnosti mezi 65–80 %, ale mají přitom mnoho dalších dílčích nevýhod. Selektivní systémy s přístupem ke každé paletě nabízejí logicky mnohem nižší využitelnost objemu skladu, a to přibližně 40–64 %. Ne všechny aplikace vyžadují nepřetržitý přístup ke všem paletám, nevyužívají stoprocentně výšku stávajících skladů a některé občas pod tlakem okolností volí i nepraktická řešení s častým přemisťováním zboží. BT Radioshuttle vždy umožní ekonomicky nejvýhodnější využití nového skladu, maximální navýšení kapacity stávajících prostor a také vždy sníží vaše provozní náklady.
Veškerá manipulace v regálovém systému je automatická. K obsluze systému stačí třeba
i jen jediný řidič, který řídí pohyb jednoho nebo několika satelitních podvozků pracujících v regálovém systému. Při běžné manipulaci musí řidič vozíku vždy zajet do regálového systému pro každou paletu zvlášť, odvézt ji a vrátit se pro další. Obsluha Radioshuttlu najde paletu vždy připravenou na kraji skladového tunelu, a pracuje proto rychleji a efektivněji.
Regálový systém nepotřebuje žádné manipulační uličky, palety jsou ukládány nebo nabírány na kraji dlouhých tunelů (kanálů). Jsou manipulovány speciálními satelitními jednotkami s nosností až 1 500 kg, které mají osazeny baterie s možností rychlého opětovného dobíjení. Satelity jsou obsluhovány běžným vozíkem – např. retrakem nebo čelním vozíkem – a řízeny dálkovým ovládáním přímo z vozíku. Regály jsou řešeny tak, aby jimi satelit mohl projíždět těsně pod vlastní nosnou částí určenou pro palety. Pracují automaticky a nezávisle v jednotlivých tunelech regálového systému podle principu FILO nebo FIFO. Jeden vysokozdvižný vozík může „úkolovat“ více satelitních jednotek najednou. Hloubka skladovacího tunelu je u systému BT Radioshuttle neomezená.
BT Radioshuttle spolehlivě funguje ve více než 600 instalacích v 50 zemích po celém světě. Pracuje neúnavně, nezřídka v třísměnném provozu a současně ve skladech s diametrálně rozdílnou teplotou v intervalu od +35 °C do -30 °C. To svědčí o skvělém designu a odolnosti satelitní jednotky, která si bez nadsázky poradí v každém typu skladu. I desítky instalací v různých oblastech průmyslu i logistiky v ČR jsou nedostižnou referencí. Toyota postavila systémy s jednoduchým uspořádáním regálových bloků, s vestavbami, s mezaniny nebo vychystávacími tunely. Tato nestandardní řešení dovolují využití místa s volnou podlahovou plochou pro vychystávání, různé dopravníky a podobně. BT Radioshuttle vždy umožní ekonomicky nejvýhodnější využití nového skladu, maximální navýšení kapacity stávajících prostor a snížení provozních nákladů.
Požadavky na bezpečnost manipulace se stále zpřísňují. Je to pochopitelná reakce na vzrůstající tlak uživatelů po vyšší rychlosti a vyšší efektivnosti manipulace. I nový systém BT Radioshuttle bohatě splňuje všechny Evropské normy pro regálové systémy, jejich design, tolerance a odolnost vůči deformacím nebo požadavky na údržbu.