19 Duben 2006

vedeni_hen.jpgS válečky jako valivým prvkem a s použitím válečkového řetězu bylo vytvořeno vysoce tuhé vedení s vynikajícími vlastnostmi bez překlápění válečků. Montážní plocha přitom
musí být velmi přesně opracována. Zvláštnosti typu SRG: vysoká kultura chodu bez překlápění válečků, nově vyvinutý válečkový řetěz udržuje válečky ve vzájemném definovaném odstupu a vede je rovnoměrně a bez jinak při pohybu

typického překlápění válečků. Vzájemné tření válečků odpadá a otěr je tak minimalizován. Malý koeficient otěru přináší malý posuvový odpor. Uživatel tak získá vodicí systém s vysokou kulturou chodu. Dlouhodobě nevyžaduje údržbu. Mezery mezi válečky slouží jako zásobníky maziva. To zaručuje při každém pohybu nepřetržitou a efektivní dodávku mazacího prostředku pro válečky. Uživateli to přináší značné prodloužení intervalu mazání. Pro maximální tuhost vodicího systému byl optimalizován u válečků poměr mezi průměrem a délkou, aby se zabránilo jejich deformaci při zatížení. Bylo použito O-uspořádání s kontaktním úhlem 45°. Systém snáší vysoké zatížení ve všech směrech. Hlavní rozměry typu SRG jsou kompatibilní s rozměry typu HSR, který svým uvedením na trh na začátku sedmdesátých let položil světový rozměrový standard lineárních vedení.

Příslušenství
Částečky prachu a jiné cizí částice, jakož i vniknutí vody způsobují u lineárních systémů mimořádný otěr a zkrácení životnosti. Proto se již při volbě vodicího systému musí zvolit odpovídající těsnění či účinné zakrytování. Bohatý program příslušenství pro tento typ zde nabízí optimální možnosti řešení.
1. Utěsnění
Čelní těsnění (dvojité těsnění), boční těsnění. S oboustranně upevněným koncovým těsněním na vozíku je zabráněno vniknutí cizích částic a vody z kolejnice do vozíku. Boční těsnění zabraňuje vniknutí prachu a vody boční spodní částí vozíku. Navíc je mazací prostředek chráněn před vytlačením.
2. Stírač
Kovový stírač (bezdotykový), lamelový dotykový stírač LaCS
Kovový stírač chrání proti horkým třískám a podobným větším částicím, které se drží na kolejnici. Ve srovnání s kovovým stíračem jsou tři lamely z umělé hmoty stírače LaCS v dotyku s kolejnicí a chrání vnitřek vozíku před nejmenšími částicemi.
3. Krycí pásek
Krycí pásek ze slabého ocelového plechu (1.4301) zabraňuje vniknutí prachu a jiných cizích částic z upevňovacích otvorů kolejnic do vnitřku vozíku.
Použití krycích pásků musí být uvedeno při objednání vodícího systému, aby při výrobě mohlo být těsnění uzpůsobeno.
Při sejmutí vozíku z kolejnice použijte montážní pomůcku, aby nedošlo k poškození systému. Při velkých délkách kolejnic musí být kolejnice a krycí pásky přesně sesazeny bez přesahů.
www.hennlich.cz