Firma Jungheinrich uvádí na jaře 2011 na trh nový vysokozdvižný vozík s plošinkou pro spolujízdu. Vozík bude mezinárodní veřejnosti poprvé oficiálně představen na veletrhu CeMAT 2011 v Hannoveru. U nového vozíku Jungheinrich ERC 212/214/216 se jedná o kombinaci obratného ručně vedeného vysokozdvižného vozíku a rychlého i komfortního vozíku s plošinkou pro spolujízdu. Vozík má kompletně přepracovaný podvozek a bude uveden na trh krátce před zahájením veletrhu CeMAT 2011.
Rozdílné koncepty řízení rychlosti pro vyšší flexibilitu
Při vývoji nové generace vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu realizovali inženýři firmy Jungheinrich různé koncepty řízení rychlosti. Vozíky s max. rychlostí 6 km/hod jsou v praxi nasazovány především v režimu ručního vedení a pouze příležitostně se spolujízdou řidiče na krátké vzdálenosti.
„High-performance“ ERC varianta s integrovanými bočními opěrkami, které v zatáčkách jistí obsluhu na plošince, je předurčena pro přepravu na delší vzdálenosti. Tato verze vozíku dosahuje v režimu spolujízdy rychlostí až 9 km/hod. „To odpovídá zvýšení až o 20 % ve srovnání s předchozí řadou,“ říká pan Stefan Hirt, vedoucí produktového managementu ručně vedených vysokozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich.
Všechny varianty nových ručně vedených vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu u firmy Jungheinrich jsou vybaveny speciálně odpruženou plošinou, která šetří záda řidiče. Pro nasazení v režimu ručního vedení je možno plošinu jednoduše vyklopit. V tomto případě se automaticky sníží rychlost pojezdu na 4 km/hod. „Tímto konceptem řízení rychlosti se podstatně zvyšuje flexibilita nasazení našeho nového vozíku,“ uvádí dále pan Stefan Hirt. Ve srovnání s dosavadní řadou je možno navíc dosáhnout také zvýšení zbytkových nosností až o 25 %.
Elektrické řízení v sériové výbavě
Ke standardu u nové řady patří také elektrické řízení, sériově montované již na mnoha jiných typech vozíků Jungheinrich. Díky systému Curve Control je při průjezdu zatáček maximální rychlost vozíku automaticky snižována dle úhlu řízení. K výbavě nového vozíku ERC 212/214/216 patří regulovaný motor čerpadla s proporcionální charakteristikou zdvihu a spouštění. Ve srovnání se stávajícím sériovým vozíkem je dále zlepšena citlivost ovládání zdvihu a spouštění i spotřeba energie. Související rušivé zvuky byly nasazením této technologie zřetelně omezeny. Pomocí volitelného vybavení vozíku Jungheinrich je v budoucnu možné automaticky snižovat rychlost spouštění při skládání nákladu na podlahu. „Tak může obsluha v případě potřeby náklad skládat jemně a šetrně,“ říká pan Stefan Hirt. Nová oj vozíku ERC byla dále vybavena zapouzdřenými kolébkovými spínači s krytím IP 65 a není citlivá na prach a vlhkost.
Tento vozík je vybaven osvědčenou technologií střídavého pohonu aktuální generace. Výkonný střídavý motor 24 V (2,8 kW) zajišťuje v praxi další zvýšení výkonu překládky. Zvláště pro vícesměnný provoz může být nový vozík ERC vybaven bočním vyjímáním baterie. Díky volitelnému integrovanému nabíjecímu přístroji je také možné baterii pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.