16 Září 2010
štíhlá výroba bez vysokozdvižných vozíků

Tahače CX-T nebo R 06 táhnou E-rámy a C-rámy „liftrunner“, které jednoduše a bezpečně naloží pojízdné nákladové jednotky (pojízdné vozíky) různých tvarů.
Se snadno ovladatelným systémem „liftrunner“ je možné pojízdné vozíky nasouvat do přívěsů v úrovni podlahy. Stavebnicový systém prvků souprav přívěsů přináší možnost individuálního přizpůsobení každé vnitropodnikové situaci. Přívěsy jsou navzájem kompatibilní, při připojování a odpojování pomáhají rychlospojky. Délka soupravy může být až pět E-rámů, popř. čtyři C-rámy.

Přívěsy nesou čtvrtpalety, půlpalety nebo celé palety s různými rozměry do max. 2.000 x 1 200 mm nebo také pojízdné mřížové boxy, regálové boxy, atd.
Před jízdou se pojízdné vozíky hydraulicky nebo pneumaticky nadzdvihnou, takže s podlahou jsou v kontaktu pouze větší kola systému „liftrunner“. Znamená to nižší hlučnost soupravy při jízdě a odlehčení koleček pojízdných vozíků, která se nemohou vzpříčit, a tím zvýšení životnosti. Pojízdné vozíky jsou automaticky zajištěny pojistnými kolíky proti vyjetí do strany.
Rychlost jízdy závisí na tažném vozidle a hmotnosti přívěsu a činí až 15 km/h – při velmi dobrých jízdních vlastnostech. Na tichých polyuretanových kolech sleduje každý „liftrunner“ stopu svého tahače i v těsných zatáčkách (odchylka na celé délce jízdní soupravy pouze cca 2%); poloměr zatočení je standardně pouhých 3,9 metru.
V cíli může řidič pojízdné vozíky snadno vytáhnout ze soupravy; slouží k tomu „vysunovač“ aktivovaný nožní pákou, který vyrovná odpor k rozjetí. Odebírání, popř. nakládání může probíhat zprava nebo zleva, protože „liftrunner“ lze díky nástrčným spojkám volitelně připojit do soupravy s otevíráním zprava nebo zleva.
Naložené pojízdné vozíky se mohou odvézt na pracovní místa a vyměnit za prázdné. Potřebná skladovací plocha na výrobním pásu je menší a navíc je lépe využita, protože nejsou potřeba regály zabírající místo.
Efektivní tahače R 06, popř. CX-T tvoří se systémem „liftrunner“ inteligentní jednotku pro moderní intralogistické koncepce materiálových toků.