07 Srpen 2012

junghe-01Jungheinrich poprvé představil na veletrhu LogiMAT 2012 odborné veřejnosti nový elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík stavební řady 4. Zahájení prodeje vozíku určeného pro úzké uličky proběhne v květnu 2012.

Jungheinrich uvede v květnu 2012 na trh nový vysokozdvižný vozík pro úzké uličky. Jde o elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík typu EKX 410 – stručně: kombi-vozík. Vozík, který se používá výhradně v úzkých uličkách, se může využít jak při naskladňování a vyskladňování celých palet nebo gitterboxů, tak i pro vychystávání jednotlivých druhů zboží. „Od zavedení této nové řady si slibujeme rozšíření naší pozice na trhu ve třídě s nosností jedné tuny a lepší přístup na trh v oblastech zdvihu do deseti metrů“, říká Sebastian Riedmaier, vedoucí produktového managementu skladových a systémových vozíků Jungheinrich.

Technologická inovace: Skladová navigace je nyní k dispozici také pro vozík EKX 410

Uvedením typu EKX 410 na trh má uživatel „malého“ kombi-vozíku nyní možnost využít skladovou navigaci v plném rozsahu. „Při vývoji této generace vozíků jsme kladli důraz na inovaci transpondérové technologie a skladové navigace“, říká pan Riedmaier. Vozík je nyní schopen – stejně jako od roku 2008 jeho „velký bratr“, typ EKX 513-515 – komunikovat se zákaznicky specifickými systémy pro správu skladu. Informace ze systému správy skladu se dostávají přes logistické rozhraní do řídicího systému vysokozdvižného vozíku pro úzké uličky.

Vozík dostává od systému správy skladu příkazy pro naskladňování, vyskladňování nebo vychystávání, které obsluha jen potvrzuje. Řidič vjede do uličky, ve které se zboží skladuje. V uličce začíná poloautomatické najetí vozíku na požadovanou skladovou pozici. „Na požadovanou regálovou pozici najede vozík po povolení uživatelem nejkratší cestou, optimální rychlostí a s nejnižší spotřebou energie“, vysvětluje Sebastian Riedmaier. „Zkušenosti z minulých let ukazují, že využitím skladové navigace se může překládací výkon zvýšit až o 25 procent“. Na speciální testovací dráze mohli návštěvníci veletrhu LogiMAT 2012 sami „zažít“ vozík EKX 410 se skladovou navigací.

junghe-02

Nový kombi-vozík Jungheinrich: Otevřený pro budoucí požadavky

Modulární koncepce platformy Jungheinrich s různými možnostmi konfigurace se osvědčuje již mnoho let. Kombi-vozík se dokáže velmi dobře přizpůsobit aktuálním i budoucím požadavkům. Inteligentní management vozíku s řízením certifikovaným institutem TÜV a systémem CAN-Bus nabízí celou řadu nových bezpečnostních opatření a vytváří prostor pro budoucí požadavky.

U typu EKX 410 se jedná o zakládací vozík s nosností do 1 000 kg. Vozík dnes dosahuje výšek zdvihu přes devět metrů a díky technice střídavého proudu umožňuje vysoké překládací výkony ve skladech s úzkými uličkami. „Podle použití může mít vozík různé výkonové vybavení a dosáhnout tak špičkových hodnot ve třídě 48 V“.

Ergonomie a komfort: Člověk je vždy v centru pozornosti.

Při vývoji vysokozdvižných vozíků a skladové techniky u Jungheinrichu tvoří ergonomie a komfort vždy společnou jednotku. Rovněž u kombi-vozíku EKX 410 je člověk, a tedy řidič vozíku v centru pozornosti. Vstup do kabiny obsluhy je nízký a velkoryse dimenzovaný. Velmi nízké vedení otáčení a posuvu a panoramatické zdvihové zařízení umožňují řidiči vynikající výhled na vozovku a náklad. Pocit pohody pro řidiče zajišťuje odpružené, nastavitelné a sklopné komfortní sedadlo, které může být na přání vybaveno topením a opěrkou bederní páteře.

Koncepce ovládání zajišťuje vyšší komfort a bezpečnost řidiče vozíku. Uprostřed pracoviště je umístěn elektricky stavitelný ovládací panel, který obsahuje jako centrální řídicí a informační jednotka mnoho inovačních výkonných funkcí a vlastností. Má barevný displej a fóliovou klávesnici s blokem číslic. Přes přístupový kód může obsluha vyvolat individuálně přizpůsobené jízdní programy. Bezkontaktní snímače registrují dotyk obsluhy a předávají tyto informace dál do palubního počítače. Řízení pojezdu a hydrauliky se provádí osvědčeným pohybem palce.

Jako průkopník techniky střídavého proudu Jungheinrich tuto technologii v minulých letech důsledně dále rozvíjel. Toto know-how se odráží v technice pohonů a elektronického řízení, které se uplatňuje také v novém kombi-vozíku. Díky technice střídavého proudu 48 V třetí generace disponuje vozík velkým překládacím výkonem a dynamickým průběhem pohybů při nízké spotřebě energie. Vysoké točivé momenty zajišťují efektivní zrychlení vozíku, rychlý zdvih a dynamické vedlejší pohyby.

Regenerativní brzdění vozíku a spouštění nákladu zajišťuje dokonce „dvojitou“ rekuperaci energie během provozu kombi-vozíku. To umožňuje výrazně delší doby používání vozíku na jedno nabití baterie. V běžném provozu dosahuje kombi-vozík Jungheinrich doby použití dvě až šest směn. Navíc se uplatňuje také aktivní řízení energie a baterií, které optimalizuje energetické toky podle aktuálního případu použití a zamezuje tak vzniku špiček spotřeby energie. Kromě delší životnosti má technika střídavého proudu také nižší náklady na údržbu.

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku.