17 Leden 2012

alutek-01Pro jednodušší přepravu a manipulaci materiálu nebo polotovarů Vám nabízí společnost Alutec K&K široký sortiment dopravníků: pásové dopravníky, dopravníky s destičkovými řetězy, PTS – paletový transportní systém, lineární vedení, dopravníky s akumulačními řetězy a válečkové gravitační tratě.

Pásové dopravníky
Pásové dopravníky sestavené z aluminiových profilů nacházejí svoje uplatnění nejen při dopravě součástí a polotovarů, ale také v celé řadě jiných průmyslových odvětví. Standardně jsou rozděleny podle průměru bubnu na d=50 mm, d=65 mm a d=96 mm. Šířka je dle potřeb zákazníka.Výška může být plynule regulovatelná nebo pevná.Používané pásy jsou ve většině případů z PVC nebo PU. Pro speciální případy jsou použity pásy s unašeči či klíny. Dále se rozdělují na dopravníky s přímým, nepřímým nebo centrálním pohonem. Pohon standardně obstarává elektromotor se šnekovou převodovkou. Pro proměnlivou rychlost je možno dopravník osadit frekvenčním měničem.
Dopravníky jsou samozřejmě v případě potřeby osazeny bočním vedením, které je plynule stavitelné.

Dopravníky s destičkovým řetězem
Standardně dodáváme dopravníky těchto šířek řetězu: 82,5; 114,3; 190,5; 254; 304,8 mm. Součástí nabídky je i sortiment článkových řetězů firmy Magris jak plastových tak i kovových, pro které má naše firma výhradní zastoupení pro Českou a Slovenskou republiku. V nabídce dopravníků je kompletní sortiment kluzných zatáček, zatáček hnaných ozubeným kolem, vertikální zatáčky či různé typy bočních vedení.
Dopravníky jsou poháněny elektromotorem se šnekovou převodovkou. Použití těchto dopravníků je velice různorodé. Využití najdou například v plnírnách lahví, potravinářských linkách, dochlazovacích linkách v pekárenství atd. Jejich výhodou ve srovnání s ostatními systémy je možnost všech druhů zatáček. Při přetržení řetězu je možno vyměnit jen vadný článek.

PTS – paletový transportní systém
Tento systém je především určen k mezioperační přepravě na montážních linkách. Montovaný díl je unášen na nosiči po dvou plochých pohybujících se pásech dopravníku. V jednotlivých technologických krocích může být díl s nosičem zastaven, zatímco pásy pod nosičem prokluzují – nemají polohovou vazbu (tzn. pohybují se nezávisle).
Základní parametry: rozměry nosiče 240×240 – 640×640, rychlost dopravníku 9–12–15–18 m/min, délka dopravníku 0,4–20 m. Maximální zatížení dopravníku je 250 kg.
Linku je možno postavit jako lineární, kruhovou nebo kruhovou s paralelními montážními větvemi.

Lineární vedení
Dodáváme dva druhy lineárních vedení. Vedení s ozubeným řemenem nebo kuličkovým šroubem. Pro vedení s ozubeným řemenem používáme šířky řemene 16
a 50 mm. Kuličkové šrouby se používají o průměru 16 a 20 mm.Pohon vedení s ozubeným řemenem může být klasický nebo centrální. Vedení zajišťují speciální ložiska (kladky) s přímkovým stykem pohybující se na povrchově kalené, broušené a chromované tyči o průměru 12 nebo 20 mm.Tyto se montují do drážek Al profilů tak, že tvoří velice tuhý a kompaktní celek.Seřizování se provádí excentrickými ložisky jež vymezují vůli mezi ložisky a kulatinou.
Vozíky lineárních vedení jsou opatřeny krytkami s prachovými stěrkami.
Další variantou je použití kluzných nebo kuličkových pouzder.Výhodou těchto vedení je jejich velice tichý provoz a v případě požití kluzných pouzder i nenáročnost na okolní čistotu.

Řetězové dopravníky

V našem výrobním sortimentu se nacházejí dva druhy:

Dopravník s akumulačním řetězem 3/8“. Základním nosným profilem dopravníku je profil 45×90.
Dopravník s akumulačním řetězem 3/4“. Základním nosným profilem dopravníku je unikátní profil 60×90, který byl vyvinut speciálně pro tento typ dopravníku.

Základní parametry: rozměry nosiče 240×240–640×640, rychlost dopravníků 9–12–15–18 m/min, délka dopravníků 0,4–16 m. Maximální zatížení dopravníků je 500 kg.,
maximální zatížení paletky je 70 kg.

Válečkové gravitační dopravníky
Systém přesunu materiálu je založený na principu gravitace (tzn. bez pohonu), jedná se o jednoduchý systém na bázi Al profilů a speciálních držáků na válečky. Válečky mohou být celokovové s vnitřními ložisky nebo s plastovými kluznými inserty. Pro přepravu paletek slouží i rolničkové lišty bez bočnic nebo s bočnicí. Jsou dodávány v provedení normálním i ESD. Tyto dopravníky nacházejí největší uplatnění v zásobnících, při doplňování materiálu v sériové výrobě.

www.aluteckk.cz